Obsahy(1)
Operace Overlord znamenala největší vyloďovací akci v historii vojenství a stala se rovněž významným mezníkem celé druhé světové války. Film OPERACE OVERLORD zachycuje přípravu prostého britského vojáka, od jeho povolání k armádě, přes tvrdý výcvik, první milostné dobrodružství, až po informační karanténu a následné vylodění na břeh v Normandii. Americký režisér Stuart Cooper kombinuje hrané záběry s autentickými dokumenty, v postavě vojína Toma (Brian Stirner) zosobňuje statisíce jemu podobných osudů mužů, kteří 6. června 1944 bojovali na břehu Francie proti hitlerovskému Německu. (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (18)
První z trojice válečných filmů roku 1975 a černobílý art. Podle popisu a komentářů jsem čekal nějakou přeceněnou kravinu, nakonec to dopadlo tak napůl. Je tu mor spousty starých válečňáků - tuny dokumentárních scén, což spíše zdržuje než dotváří kolorit doby. Nějaké ty artové scény, které bych si klidně odpustil. No ale také krásná nostalgická hudba včetně úžasné swingové písničky. A když se režisér zrovna neopájí dobovými záběry a technikou, je tu celkem pěkný příběh obyčejného vojáka od narukování, přes buzeraci na výcviku, debaty s kamarády, první lásku až po první (a poslední) nasazení. Nebylo to úplně špatné, ale já radši tradičnější filmařinu, než podobné artové úlety. ()
Psychologický snímek ukazující válku očima řadového britského vojáka a využívající četné dokumentární záběry. Bohužel je příliš nudný, už proto, že od začátku neskrývaně spěje k tak nějak očekávanému konci. V závěru se film trochu přiblíží k divákovi, ale na to, aby si mě získal, by musel nabídnout daleko více v předchozí hodině. Kdybych hodnotil pouze závěr, dal bych čtyři, první hodina je ale maximálně za jednu hvězdu. ()
Pohľad na regrútovanie obyčajného britského vojaka počas 2. svetovej vojny, od nástupu na výcvik až po jeho smrť na bojisku. Bohužiaľ nič viac, žiadny nosnejší príbeh, ktorý by spájal onen prvoplánový pohľad. V čiernobielej farbe a doplnené (lacnými) dokumentárnymi zábermi, jasne odlíšiteľnými od záberov hraných, neponúka žiadnu vyššiu kvalitu a napriek krátšej stopáži nudí. ()
Na tomhle filmu mě zaujalo hlavně kombinování hraného filmu s dokumentárními záběry. Je to sestříháno tak, že například po pohledu na invazní čluny zezadu (dokument) vidíte obličeje herců v rolích vojáků na člunech. Film je natočen černobíle, takže iluze je dokonalá a hranice mezi fikcí a dokumentem se často těžko hledají. ()
Zapomenutý klenot. Pohled na válku z jiného úhlu. Navíc jsem kromě několika zjevných sekvencí nedokázal rozpoznat hrané záběry od dokumentárních a i pokud ano, vše zapadá do konceptu, John Alcott (Kubrickův kameraman) odvedl fantastickou práci. Stejně tak působivě použitá netradiční hudba pomáhá dotvářet podivně melancholický, posmutnělý celek. Unikátní válečný film, nepodobný žádnému jinému. ()
Reklama