Kamera:
Ed MooreHudba:
Anne NikitinHrají:
Idris Elba, Neil Maskell, Max Beesley, Kaisa Hammarlund, Zora Bishop, Kate Phillips, Jeremy Ang Jones, Aimée Kelly, Harry Michell, Holly Aird, Justin Salinger (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(8)
Obsahy(1)
Když je během sedmihodinového letu KA29 z Dubaje do Londýna uneseno letadlo, úspěšný korporátní vyjednavač Sam Nelson se pokouší pomocí svých profesionálních dovedností zachránit všechny na palubě. Stane se jeho vysoce riskantní strategie jeho zkázou? (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (86)
Ze začátku strhující, někdy po třetím dílu to ovšem začíná silně šustit papírem, přespříliš překombinovaný scénář plný nelogičností...únosci se chovají jako naprostí amatéři, které bych ukecal snad i já...zachrání to až poslední díl a v něm obsažený patos šťastného konce...žánrovka, jejíž potenciál zůstal nenaplněn... ()
I když tady bylo dost situací, které si tak úplně nerozuměly s logikou, a taky by stačil spíše kratší let a tím pádem méně dílů, přesto jsem většinou napjatě sledovala, jak si s nelehkou situací poradí sympaťák Idris Elba a ostatní cestující v letadle a jestli nějak zasáhne jejich podpora na Zemi. Po určitém váhání se nakonec přikláním ke čtyřce. ()
Na něco takového jsem dlouho čekal, a jsem rád, že jsem se dočkal. Navíc s mým oblíbeným hercem v hlavní roli. Žádný přiblblý akčňák s nezničitelným hrdinou, který dokáže letět na křídle letadla, ale poměrně skvěle odvedená spíše psychologická mini série. Jen škoda toho konce. Nemám rád ustřihlé věci, kde není dál ukázáno, co následovalo. ()
„Pokud se to zvrtlo v první hodině, představte si příštích šest!“ Po velmi dlouhé době série, kterou jsem zvládnul bez potíží za jeden víkend. A navíc jsem rozhodně v posledních letech viděl o dost děravější seriály... pokud beru daný žánr. Let KA29 z Dubaje do Londýna má potíže. Ano, komunikace kokpitu a země je poměrně jalová a samotný kapitán se zrovna neprojeví jako Mirek Dušín, naštěstí tu máme všímavého Idrise Elbu, protřelého obchodního vyjednavače, který chce prostě jen doletět za svou rodinou. A dole zase několik postav, kterým selský rozum něco říká. I když třeba představení letové dispečerky (jinak poměrně chaotické samoživitelky), která ze dvou tří vět od svých kolegů hned rozklíčuje, že tam nahoře mají problém, je dost úsměvné. Rovněž jsem si říkal, zda sedm epizod nebude příliš dlouhých, ale fungovalo to, a to i proto, že se v podstatě hraje v reálném čase. Thrillery navíc nefungují, pokud neexistují postavy, o které by se diváci měli zajímat. Tady jich máme poměrně dost. Motivace únosců sice mohla mít pevnější švy, nicméně různé povahové typy cestujících mnohé vynahrazují. Zároveň respektuju, že má někdo lepší znalosti o mezinárodním letovém provozu, nicméně nesledujeme dokument, ale thriller, který má hlavně napínat a bavit. Nelogičnosti byly, o tom žádná, ale rovněž pár slušných nápadů, spád i výrazná atmosféra. Za mě fajn. ()
„JESTLI SE TO ZVRTLO V PRVNÍ HODINĚ, PŘEDSTAVTE SI DALŠÍCH ŠEST…“ Rozjezd parádní. Zkratkovitě, přesto celkem jasně představený osazenstvo, který nás má v uzavřeným prostoru letadla bavit – nebo srát. Následuje slušná partie a hodně postav hraje krátký, ale úderný role a většinou spíš baví, než serou. Ano, nevyhneme se podivnostem v jednání – třeba policie, ale na druhou stranu, nedělejme si nerealistický iluze. Dobrej thrillerovej seroš, ve kterým občas něco lehce zahapruje, ale ten, kdo nezažil únos letadla ví hovno, jak by se choval! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Seriál bývá přirovnáván k sérii „24 hodin“. 2.) Thx za titule „Petra Kabeláčová“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *** ()
Galerie (53)
Zajímavosti (6)
- Při únosu komerčního letadla mají piloti možnost vyslat do éteru kód 7500 značící únos letadla, aniž by museli cokoliv slovy hlásit řízení letového provozu. Kapitán ani první důstojnice takto však zcela nepochopitelně neučinili. (machonza)
- Palubní připojení Wi-Fi není ve skutečnosti ovládáno přepínačem nad hlavami pilotů v kokpitu, nýbrž lze ovládat palubním personálem na dotykovém počítači u předních nástupních dveří letadla CIDS (Cabin Intercommunication Data System). (machonza)
- Letiště Győr-Pér v Maďarsku, kde měl letoun nouzově přistát, není schváleno pro provoz velkých dopravních letonů kategorie D, kterým Airbus A330 je. Nemá dostatečnou délku ani šířku dráhy pro přistání. (pocket22)
Reklama