Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chtějí ovládnout svět! John Nada (Roddy Piper) objeví, že mimozemské bytosti tajně ovládly svět a chtějí lidstvo zotročit. Malý tým rebelů se vydává s nimi bojovat a Nada se rozhodne přidat se k nim. V nerovné bitvě mají jen malou šanci na úspěch, ale na jejím výsledku závisí osud celého lidstva! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (301)

Makky 

všechny recenze uživatele

Kto by to bol povedal, že hlavná postava filmu stvárnená (pre mňa) neznámym wrestlerom ma bude tak baviť. Film je obrovskou kritikou spoločnosti, čím ma Carpenter veľmi prekvapil. Pre film je príznačná režisérova tradične skvelá hudba a je okorenený aj niekoľkými humornými vsuvkami. Výborný námet sa Carpenterovi nepodarilo dotiahnuť do úspešného konca. Chápem rok vzniku, avšak napriek tomu mi prišlo spracovanie veľmi povrchné. Potenciál bol omnoho väčší. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Film lze rozdělit do tří částí: nejasného úvodu, kde, pokud nevíte nic o ději, budete trochu v šoku, co je to vlastně za film; jestli sledujete sociální drama s dělňasem wrestlerem v hlavní roli, nebo agitku, že být poctivý, pracovitý a hodně svalnatý se přeci nakonec musí vyplatit (v Americe), naprosto geniální prostřední části filmu, kdy hlavní hrdina sundá růžové brýle / nasadí si černé sluneční a spatří tak pravou tvář našeho světa (dokonce si myslím, že Česká republika se do fáze, kterou zobrazuje film, dostala až po roce 2000) a akční třetí třetiny se spostou naprosto neuvěřitelných hlášek a překvapení ve smyslu WTF (vyhození oknem, rvačka...). Největší zradou filmu je, že vypadá jako režisérova prvotina, ale byl natočen až hodně let po jeho Mlze a Věci. Vypadá lacině, amatérsky, ale v tom je na druhou jeho kouzlo. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

They live, I sleep. Prvních třicet minut jsem se ukrutně nudil, pak už to bylo jenom horší.. Carpenter, který si tentokrát ani nepomohl hudbou, jakože prďácky brojí proti komercializaci kultury, konzumnímu životu a ekonomice Ronalda Reagana a přitom v čele s osvaleným Marošem Kramárem dosáhl jedině toho, že stvořil první film, kterému jsem měl sto chutí rozšlapat brýle. Hlavní myšlenka dobrá, realizace ovšem na úrovni Paula Michaela Glasera. No nic, alespoň jsem byl obohacen krajně existenciální hláškou: „Brácho, život je čubka. A zase hárá…“, o jejíž původním autorství se vedou letité spory. Někteří říkají podnapilý Jean-Paul Sartre, jiní zase, že za ní stojí od Tokia doposud vzdálený Goro.. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Od Carpentera jsem čekal daleko víc. They Live se snaží o to vyrovnat se jeho klasikám, ovšem to co bylo klasikám vlastní, tedy postupné a mrazivé napětí, to se tady úplně vytrácí. Film jako by se snažil zařadit do první třídy, ale přitom se tváří jako nejzarytější béčko. Herecky to není žádná sláva, leckdy mi připadalo, že se herci na filmu teprve hrát učí a v očekávání dobré známky od pana rejži dělají ve své topornosti maximum. Ale z oschlého salátu žádnou šťávu taky nevymačkáte. Nápad s brýlemi jenž vidí pravou identitu maskovaných ufounů není vůbec zlý, dokonce i provedení samotné, ale na tomhle celý film neutáhnete. Celkově tak jde o poměrně velké zklamání a závěr v budově televitní stanice už opravdu béčkoidní polovičatost nezapře. Je to velká škoda, ale na víc jak 2 usmolené hvězdičky to nebude....... ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ sa John Carpenter práve nevenoval tvorbe kultových hororov, točil zaujímavé akčné filmy s ešte zaujímavejšími myšlienkami a Oni žijú! je z nich rozhodne najlepší. Táto téma sa dala podať rôznymi spôsobmi, určite aj podstatne vyspelejšie, ale Carpenter si to pojal po svojom, správne béčkovo a ja si teda nemôžem sťažovať, zábavný béčkový štýl osemdesiatych rokov mi teda nadmieru vyhovuje. Filmu možno chvíľu trvá, kým sa skutočne rozbehne, ale neškodí mu to, keďže už od začiatku sa mu darí navodzovať zaujímavú atmosféru a navyše aj dobre zoznámi s postavami. Ale po objavení špeciálnych okuliarov ide zábavnosť a zaujímavosť filmu predsa len hore, film získa tempo, postupne pribúda viacero výborných prvkov, film ponúkne aj množstvo vydarených scén a tak už je to slušná žánrová zábava až do konca. Samotné postavy síce mohli byť obsadené aj známejšie, ale náhodou aj títo majú niečo do seba. Roddy Piper ako tulák s postavou kulturistu mi tu nakoniec až prekvapivo dobre sadol, síce o charizme sa pri ňom vôbec hovoriť nedá, ale ten jeho neustále prekvapený prístup, kedy sa len zoznamuje so svetom, o akom nikdy netušil a rovnako fakt, že najprv koná a až potom premýšľa ma bavili a partnera mu robí predsa len podstatne známejší Keith David. A s vedľajšími postavami nemám žiadny problém. Inak akcia mohla byť určite aj rozmanitejšia a nápaditejšia, ale aj tak film ponúkne dostatok slušných prestreliek presne v béčkovom štýle osemdesiatych rokov a nájde sa tu aj jeden súboj, ktorý je tak dejovo zbytočný, dlhý a neustále naťahovaný, že mi prišiel až mimoriadne zábavný. A Carpenter tu tiež odviedol veľmi dobrú prácu, keď okrem solídnej vizuálnej stránky, aj keď tie masky a niektoré efekty sú predsa len lacnejšie ponúkol aj slušnú atmosféru a hudbu. Takže celkovo sa rozhodne nejedná o nejaký nezabudnuteľný sci-fi film, ale aj tak vydarené béčko, ktoré okrem tradičných žánrových zložiek ponúka aj skvelú myšlienku. 77% ()

Galerie (58)

Zajímavosti (22)

  • Súboj medzi Roddym Piperom a Keithom Davidom mal pôvodne trvať iba 20 sekúnd, ale Piper a David sa rozhodli bojovať naostro, pričom predstierali iba zásahy do tváre. Tento súboj nacvičovali 3 týždne a bol inšpirovaný bitkou medzi Johnom Waynom a Victorom McLaglenom z filmu Tichý muž (1952). Výsledok zapôsobil na režiséra Johna Carpentera do takej miery, že sa ho rozhodol ponechať vo filme celý, pričom trvá 5 minút a 9 sekúnd. (Nekrofil)
  • Politické elementy ve filmu pocházejí s rostoucí Carpenterovou nespokojeností se vzrůstající komercionalizací populární kultury a politiky v 80. letech 20. století. Poznamenává: „Začal jsem opět sledovat televizi. Uvědomil jsem si, že všechno, co na obrazovce vidíme, je navrženo tak, aby se prodalo. Celé je to o vytvoření touhy diváka po koupi něčeho. Jedinou věcí, která je zajímá je získat naše peníze." (SeanBean)

Reklama

Reklama