Režie:
Hugh HudsonKamera:
John AlcottHudba:
John ScottHrají:
Christopher Lambert, Ian Holm, James Fox, Ralph Richardson, Andie MacDowell, Cheryl Campbell, Ian Charleson, Nigel Davenport, Nicholas Farrell (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladý anglický lord se svou ženou se po tragickém ztroskotání lodi zachrání na neobydleném pobřeží Afriky. Postaví si nouzové přístřeší a čekají na příležitost k záchraně. Krátce poté, co se jim narodí syn, však oba zahynou. Osiřelé dítě objeví opice a jedna ze samic, která právě přišla o své mládě, se chlapce ujme a vychová ho jako opici. Zpočátku odstrkované "holé mládě" se však jako dospělé stane vůdcem opičí smečky. A právě v této funkci se jednoho dne setká s člověkem, belgickým kapitánem D'Arnotem, který je v Africe na vědecké expedici, a kterého Tarzan zachrání před nepřátelskými domorodci. Překvapený kapitán ho naučí mluvit a když podle důkazů a dokladů, které najde v opuštěné chatrči pochopí, že jeho tajemný zachránce je ve skutečnosti anglickým aristokratem a dědicem značného rodinného jmění, přesvědčí ho, aby s ním odjel do Anglie. Tarzan je představen anglické smetánce jako John Clayton a na svém panství se setká nejen se svým strýcem, ale také s jeho americkou schovankou Jane, do které se zamiluje. Přestože také ona jeho city opětuje, necítí se muž v prostředí svázaném přísnými pravidly, společenskými zvyky a upjatou morálkou dobře. Zlomem se stane setkání se zajatým opičákem, který byl členem jeho tlupy. John Clayton se opět stává Tarzanem, který touží po jediném. Volnosti a návratu do hlubin africké džungle. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (227)
Asi každej má snímek, jenž představuje jeho první setkání s „dospěláckým“ filmem. Pro mne byl touto srdeční záležitostí právě Hudsonův Tarzan. Dneska má v mých očích k dokonalosti přeci jen trochu dál, než kdysi, ale on tu dokonalost ani nepotřebuje, ta přijemná melancholie me dojímá stále. Jo a Christopher Lambert je jedinej možnej Tarzan. Tak tomu bylo, bude a jest. ()
Jo nebyl to špatný nápad podívat se na Tarzana právě na Nový rok, když mi za krkem seděla pěkná opička o rozměrech King Konga a zuřivě mě bušila do hlavy. První polovina snímku, kdy nám jsou předkládány epizody ze života vlčího... teda opičího dítěte, které musím přežívat ústrky jednoho ošklivého opičáka z kmene a ignorování od svého adoptivního otce, je velice zdařilá. V této části filmu se režisér ukájí v tom, že umí kreslit krásné obrázky, kdy velice efektně pouští sluneční paprsky skrz koruny stromů. Jenže jak už tomu logika velí, pak přichází druhá polovina, kdy se čas vleče hůř než na nedělní návštěvě u babičky. A to měl režisér k dispozici dobře hrajícího Lamberta, Holma a mladičkou MacDowell. Jenže scénáři, který se snaží prokreslovat psychologii postav, chybí pořádný tah a tak je zajímavý příběh rozmělněn ve zbytečně natažené spotáži. Tak Tarzan zjistil, že není člověk a já zjistil, že nejsem milovník dlouhých filmů, kde se toho tolik neděje. ()
Ten příběh a jeho zpracování je pro mě děsně depresivní a proto se na Tarzana kouknu jednou za velmi dlouhý čas - a to z důvodů pohledu na, pro mě neodolatelného, Christophera Lamberta (škoda ho pro céčkové až déčkové filmy, ve kterých se objevuje). Rozhodně je to ale velmi dobrý film, kterému (pro dobu, kdy byl natočen) odpustíte i lidskou mimiku opic. ()
Nejlepší zpracování tohoto nehrdinského hrdiny. Scény v džungli jsou divoké právě tak, jak by měly být. Opice mi přišly až moc škaredé (proto o * míň). Jinak Ch. Lambert parádní! Zajímavé - první jeho role v angličtině. Ideální:). Moc nechápu, proč byla A. Macdowellová dabovaná, ale její debut myslím povedený. Od dětství oblíbený film. ()
Lambert je perfektní, část v džugli super, ale na mě se ten Tarzan zcivilizoval až moc rychle. Rovněž část v civilizaci je dost nejasná v tom, o co vlastně jde, jestli o lásku nebo dědictví, touhu k návratu do přírody nebo o boj s civilizací. Tohle všechno tam totiž je, ale nic není vypíchlé. Všechny motivy jsou stejně matné a jakoby nedodělané. Pořád je to ale asi nejlepší Tarzan. ()
Reklama