Režie:
Robert AltmanKamera:
Walt LloydHudba:
Mark IshamHrají:
Andie MacDowell, Bruce Davison, Jack Lemmon, Julianne Moore, Matthew Modine, Anne Archer, Fred Ward, Jennifer Jason Leigh, Chris Penn, Lili Taylor (více)Obsahy(1)
Film režiséra Roberta Altmana, sledující v několika dějových liniích založených na povídkách spisovatele Raymond Carvera, každodenní nešťastné osudy obyvatel amerického Los Angeles. (ČSFD)
Videa (1)
Recenze (93)
Zpočátku mi chvíli trvalo, než jsem se v té změti postav, načatých témat a situací orientoval, ale jakmile jsem se chytil, docela mne to vtáhlo. Kaliedoskop hloupostí, necitelností, falše a povrchností se točí dlouho v roztříštěných sekvencích, ale nakonec se naráz složí do rozumitelného a výmluvného obrazu. ()
Niekde som v súvislosti s týmto filmom čítal (parafrázujem), že jeden z dlhších filmov 20.storočia, ktorý pôsobí ako ten úplne najkratší... Ja len toľko, že AMEN! Ani presne neviem čím to... Roztrieštené príbehy mnohých zdanlivo nesúvisiacich ľudí vo filme odjakživa považujem za čisto matematický kalkul, ktorý je síce presne vymyslený, ale postráda samo o sebe to podstatné filmové orechové - prirodzenú emóciu. Tu to ale kupodivu fakt šlapalo. Asi aj vďaka megahviezdnemu hereckému obsadeniu (toľko zvučných mien v jednom filme neviem či som niekedy videl) a Altmanovej (použijem síce oxymorón, ale na nič trefnejšieho už neprídem) "dynamicky statickej" réžií som ostal prikovaný 3 hodiny iba na vzťahoch a dramatických situáciách. PS: Dieťa náhliace sa do školy rezkým mladíckym šprintom, následne "jemne" zrazené autom, pomaly dezorientované meniace smer svoje cesty (domov), odmietajúce pomoc osoby sediacej za volantom ("Mama mi zakázala nasadať do auta cudzím ľuďom...") vo mne zarezonovalo... ani to neviem popísať... Hádam len doslovne - bolo mi smutno až sa mi chcelo zvracať. ()
Nuž až také krátke strihy to veru neboli. Madeleine Stowe si vymenila rolu s Julianne Moore, lebo sa jej nechcelo ukazovať šušku, zatiaľ čo s obsahom podprsenky už problem nemala, no a Julianne s radosťou toho ryšavého hlodavca ukázala, ale žiadny krátky strih to nebol! Inak vyvinutý, multivláknový film s tuctom hlavných postáv, no v konečnom dôsledku príbehy vlastne k ničomu nevedú a to si po tejto stopáži človek až odfúkne, že prečo. ()
Změť příběhů ze života obyčejných lidí města Los Angeles. Mohly by lehce fungovat jako zápletky k samostatným filmům. Altman je velmi nenápadně spojil dohromady. Naštěstí zde nejsou extrémní prostřihy časových rovin. To by se vzhledem k počtu příběhů asi nedalo vůbec sledovat. Takhle při pozorném sledování divák ani nemá problém orientovat se v prostřizích mezi jednotlivými epizodami. Tyto epizody nemají začátek ani konec. Najednou se prostě ocitnete u někoho doma nebo na ulici, přičemž pochopíte, jak daný člověk nebo rodina žije, načež se přesunete dál a tak je to stále dokola. Tříhodinová stopáž uteče jak nic, ačkoli se nic epického neodehrálo. Přesto na konci filmu cítíte, že jste právě viděli něco neobyčejného, něco co dokázalo rozšířit povědomí o světě, ve kterém žijeme. 77% ()
Když u nějakýho filmu vydržim 3 hodiny a nemam chuť to vypnout, tak to už samo o sobě znamená, že na tom filmu asi něco bude. Sice jsem moc nepochopil, co tim chtěl básník říci, ale ten film mě chytnul a nepustil až do závěrečnejch titulků. Líbil se mi hlavně černej, chvílema až morbidní a zvrácenej humor, líbilo se mi herecký obsazení a líbila se mi ta podivná atmosféra celýho filmu. Navíc já mam pro tyhle propletence různejch zdánlivě nesouvisejících příběhů jakousi slabost. Film asi nebude pro každýho, ale já jsem byl spokojenej a po dlouhý době zase něčemu dávám 5 hvězd. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (14)
- Do filmu bola obsadená Jennifer Beals, no jej postava bola zo scenára vystrihnutá počas predprodukcie. (Arsenal83)
- Klobúk, ktorý Robert Downey Jr. nosí počas nočnej grilovačky, je príznačné „X“ z mnohých plagátov a spomienkových predmetov pre film Malcolm X (1992). (Arsenal83)
- Film je natočen podle devíti povídek Raymonda Carvera. (Olík)
Reklama