Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film režiséra Roberta Altmana, sledující v několika dějových liniích založených na povídkách spisovatele Raymond Carvera, každodenní nešťastné osudy obyvatel amerického Los Angeles. (ČSFD)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (94)

misterz 

všechny recenze uživatele

Čo sa mňa týka, tak jednoznačne ide o najlepší Altmanov film. Doteraz som si s ním akosi nerozumel, no pri tomto snímku som sedel ako hypnotizovaný s pohľadom upretým na veľkolepý cirkus rozmanitých životných situácií a bohaté spektrum ľudských charakterov i s ich konaním a všetkými dôsledkami. Škoda, že sa tie jednotlivé príbehy neuzavreli do niečoho zmysluplnejšieho, napr. niečo ako pri Magnólii (1999). Aj tak však ide o vynikajúcu záležitosť, pretože tie všetky príbehové čriepky a životné situácie stáli za každú jednu minútu tej dlhej, predlhej stopáže. Silný nadpriemer. 85/100 ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ano, tohle je Altman, ba dokonce Altman+. Film jsem si pustil během pár let podruhé, a zjistil, že jsem si z něj nezapamatoval vůbec nic, a že si ho nebudu pamatovat ani do budoucna. Celé mi to připadalo jako funkce "těla bez orgánů" (Gilles Deleuze). Vnější svět, současná struktura společnosti (především práce a rodina), integrita osobnosti, všechno se to "řítí někam do černé díry"... Četl jsem komentáře, které vesměs vyzdvihují napětí (hitchcockovské suspension) - to je nejspíš ten Altman+. Pozn. 1: Když už jsem dotkl blízkosti Deleuze a Altmana, pak se to týká i problematiky "polopřímé řeči" - tou jsou vedeny všechny filmové dialogy. Pozn. 2: Autor "jazzových prostřihů" je uváděn Mark Isham, ale blízkost Toma Waitse z toho dělá jeho muziku. Pozn. 3: Na co si ale dávat pozor? "To stay away from the dog poop" - ale tady se tomu přece nedá vyhnout... ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi chvíli trvalo, než jsem se v té změti postav, načatých témat a situací orientoval, ale jakmile jsem se chytil, docela mne to vtáhlo. Kaliedoskop hloupostí, necitelností, falše a povrchností se točí dlouho v roztříštěných sekvencích, ale nakonec se naráz složí do rozumitelného a výmluvného obrazu. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Nuž až také krátke strihy to veru neboli. Madeleine Stowe si vymenila rolu s Julianne Moore, lebo sa jej nechcelo ukazovať šušku, zatiaľ čo s obsahom podprsenky už problem nemala, no a Julianne s radosťou toho ryšavého hlodavca ukázala, ale žiadny krátky strih to nebol! Inak vyvinutý, multivláknový film s tuctom hlavných postáv, no v konečnom dôsledku príbehy vlastne k ničomu nevedú a to si po tejto stopáži človek až odfúkne, že prečo. ()

milancecil 

všechny recenze uživatele

Rozhodně pozoruhodná, pestře rozmanitá filmová kompozice, ale spíše jen pro náročnějšího diváka, je to takový zvláštně nesourodý dějový slepenec drobných epizod, jen tak zdánlivě vznikající jakoby z náhodných prostřihů do mnoha běžných životů obyčejnějších obyvatel Los Angeles, dějové úseky se vzájemně kříží, propojují, překrývají, a to až do absurdních souvislostí, tak nějak jako životní osudy jednotlivých postav, nepochopitelně, nepředvídatelně, vždy ale náhle, překvapivě, takže pozornost vnímavého diváka je stále patřičně po celou dobu vytěžována, film tak plyne a rozhodně se nemáte čas ani chvilku nudit, právě tak při sledování funguje opravdu jen mistrovské dílo. Bravo!!! Zajímavý komentář : Fridecka ()

Galerie (35)

Zajímavosti (14)

  • Na propagáciu filmu bola vydaná kniha vo väzbe. Nejde o román založený na scenári, ale o kompiláciu poviedok a básne, založených na filme. (Arsenal83)
  • Klobúk, ktorý Robert Downey Jr. nosí počas nočnej grilovačky, je príznačné „X“ z mnohých plagátov a spomienkových predmetov pre film Malcolm X (1992). (Arsenal83)

Související novinky

Zemřel herec Fred Ward

Zemřel herec Fred Ward

13.05.2022

Dnešní květnový pátek třináctého bohužel přináší jednu smutnou zprávu pro svět filmu, ve věku devětasedmdesáti let totiž odešel americký herec Fred Ward, známý z filmů jako Chvění, Sedm neohrožených… (více)

Reklama

Reklama