Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (412)

Madison 

všechny recenze uživatele

Hľadala som jeden jediný dôvod, prečo by som mala dať menej ako 5*, no žiadna triviálna maličkosť by nedokázala prelomiť melanchóliu, ktorá ma celým filmom sprevádzala. Z môjho pohľadu ide o bravúrne natočený muzikál podľa môjho gusta, ktorému nechýbajú klasické prvky romantického filmu, zahŕňajúce lásku, zradu, pomstu, nenávisť. Fantóm opery je ale niečím viac než len romantickým filmom. V prvom rade ma ohromilo pôvabné splynutie filmových obrázkov s úchvatnými opernými piesňami, kde každá melódia slúži na dokonalú charakterizáciu postáv a ich pocitov. Každá filmová scéna je vycibrená, zmysluplná, majestátna či romantická. Vždy ma dojímajú títo nešťastní hrdinovia, uväznení v područí vášne a žiadostivosti, ktorí neustále tápajú medzi dobrom a zlom, sužovaní poslednými kúskami zdravého rozumu, čo v nich ostal. Emmy Rossum je so svojím hlasovým rozsahom anjelská, Gerard Butler spieva a hrá úžasne, Patrick Wilson v žiadnom prípade nezaostáva, výprava je kúzelná, hudba magická a príbeh - pri ňom mi ostáva položiť jednu skromnú otázku: ,,Prečo sa podobne ladené námety nenatáčajú častejšie?" Naposledy ma takto nadchol Moulin Rouge, ktorý je, mimochodom, omnoho gýčovejší než Fantóm. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Přenést muzikál na filmové plátno je úkol obtížný a skýtá mnohá úskalí. Jevištní pojetí muzikálu je radikálně jiné než filmové a klade se v něm důraz na jiné aspekty. Tím hlavním a pro obě pojetí naštěstí společným je hudba, která je stejně jako v případě jiných kusů Andrewa Lloyda Webbera strhující. To je také klíčový důvod, proč se Schumacherovi film ve výsledku celkem podařil, i když výprava působí dost přeplácaným dojmem, záběry koketují často s kýčovitostí a obsahově je to někdy trochu nijaké, až statické. Pokud vás unese geniální hudba, nic z toho nevadí, horší to bude, pokud muzikálovým melodiím zrovna neholdujete – to se potom nedostatky filmu projeví v plné síle. Dlužno ještě podotknout, že obsazení se tvůrcům docela povedlo trefit (výborná Emmy Rossum, kouzelná Minnie Driver), jen u Gerarda Butlera se nemohu zbavit pocitu, že původně uvažovaný Antonio Banderas by byl jako Fantom lepší. ()

Reklama

Pegas1632 

všechny recenze uživatele

V první řadě tu jde o hudbu. O úžasnou hudbu nejen z hlubin opery, ale z hlubin duše. Vizuální stránka už ovšem lehce pokulhává. Scény na mě působí hrozně přeplácaně, uměle, prostě nevěrohodně. Když se pozastavím nad obsazením, tak nutno dodat, že Emmy Rossum je jako Christine Daae opravdu přesvědčivá. Gerard Butler jako charismatický a démonický fantom je sice mrazivě dobře zahraný, nicméně se to tluče s mojí představou o fantomovi, který Christine mámil hlavně svým hlasem - tady ať Butlerovi udělají s obličejem cokoliv, pořád je sexy . Film tedy za shlédnutí stojí, protože především tu jde o hudbu! ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Veľkolepý film, ktorý vás zaujme podľa toho, ako radi máte muzikály a operety. Výprava len trošíčku zaostávajúca za MOULIN ROUGE, Schumacher všetko kontroluje o dovádza k dokonalosti, len tam čosi chýba... A ja nedokážem zistiť čo. Najprv sa mi zdalo, že Butlerova romantická stránka je chladná, ale nakoniec musí byť každému jasné, že jeho postava nemôže byť "normálne" romantická... Potom sa mi zdalo, že vzťah Christiny a Roula je podaný dosť z odstupom, ale nakoniec som bol rád, že film sa sústredil na Fantóma. Weberova hudba je geniálna a aj keby to natočil Uwe Boll, bolo by to aspoň počúvateľné. Veľmi dobrý muzikál s osobitou atmosférou a romantikou, ktorý na moju radosť ukazuje, že Schumacher sa má držať na hony od akčného žánru... inak akčná scéna na cintoríne bola skvelá... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Webberovu hudbu jsem slyšel dávno před tímto filmem a zamiloval jsem si ji stejně jako jeho dřívější kousky. Pamatuji se, že poprvé mne film moc nebavil. Připadalo mi to dlouhé. Dnes viděno po letech jsem byl v podstatě spokojen, ale dlouhé mi to přišlo znovu. Poněkud starší a také náročnější se zálibou vd etailu jsem si tentokráte užíval tu parádní kameru, která s průlety doslova dělala divy a pokud brala záběr odkudsi z lávek nad oponou, neznamenalo to, že po chvilce průletem škvírkou mezi kameny neskončí kdesi v hlubokém podzemním labyrintu. V opeře je prý ve skutečnosti podzemní rezevoár, který shromažďuje podzemní vodu a když je zaplněný, je odčerpán. Docela by mne zajímalo jak to tam dole vypadá, vzhledem ke skutečným katakombách pod městem to tam může být zajímavé. Krom kamery jsem si tu užíval to množství divadelních kulis ať už interiérových, tak exteriérových. Třešničkou na dortu pak byla procházka zasněženým hřbitovem plným zasněžených náhrobků... Spolu s hudbou a hlasem přenádherné Emmy Rossum, to byla opravdu artovní podívaná. Buttlera jsem v roli Fantoma nepoznal. Ten culík a kotleta na jedné straně a maska na druhé ( v lepším případě) ho úplně změnily. Oceňuji jeho i Wilsonův pěvecký výkon. To není jen tak tohle dát. Ale Emmy ta je best ve všech směrech. V podstatě tomu nemám co vytknout, snad jen tu stopáž. Co vím jistě, že mi teď pěknou chvilku ale budou znít v hlavě ty nádherné melodie... Dávám za 4 dopisy s pečetí lebky. * * * * ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • K prvnímu zfilmování se schylovalo roku 1990 a v hlavních úlohách se měli objevit protagonisti původního muzikálu Michael Crawford a Sarah Brightman. Krátce před filmováním se však autor muzikálové přelodhy Andrew Lloyd Webber a zpěvačka Brightman rozvedli a projekt putoval do šuplíku. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama