Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Po čase jsem se rozhodla snížit hodnocení, protože fantastická Webberova hudba není zásluhou filmu a úžasná Emily Rossum, která má charizma, hlas a v některých okamžicích se mi písničky v jejím podání líbily víc, než od Sarah Brightman, všechno ostatní skutečně nezachrání. Představitel Fantoma mi přišel málo démonický (vlastně nebyl démonický skoro vůbec, navíc spíš řve, než že by zpíval, tím spíš, když měl mít nádherný hlas, kterým dokázal lákat a omamovat), stejně tak jeho doupě bylo na můj vkus málo zatuchlé a moc kýčovité. Zbytek výpravy a hereckého obsazení je naprosto adekvátní. Musím vytknout i přílišnou statičnost pěveckých čísel, podle mě vinou režiséra, ale možná se mýlím (s tou vinou, ne se statičností). Příště si raději pustím soundtrack, protože film ho pouze doplňuje, ale moc nevyzdvihuje, což je velmi krásně vidět na zpracování titulní písně - hraje nádherná monumentální hudba, která mě dokáže vždycky naprosto nadchnout, je i slušně zazpívaná (z Emiliiny strany), ale to, co se při tom děje na plátně je oproti strhující muzice velmi slabý vývar. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Přenést muzikál na filmové plátno je úkol obtížný a skýtá mnohá úskalí. Jevištní pojetí muzikálu je radikálně jiné než filmové a klade se v něm důraz na jiné aspekty. Tím hlavním a pro obě pojetí naštěstí společným je hudba, která je stejně jako v případě jiných kusů Andrewa Lloyda Webbera strhující. To je také klíčový důvod, proč se Schumacherovi film ve výsledku celkem podařil, i když výprava působí dost přeplácaným dojmem, záběry koketují často s kýčovitostí a obsahově je to někdy trochu nijaké, až statické. Pokud vás unese geniální hudba, nic z toho nevadí, horší to bude, pokud muzikálovým melodiím zrovna neholdujete – to se potom nedostatky filmu projeví v plné síle. Dlužno ještě podotknout, že obsazení se tvůrcům docela povedlo trefit (výborná Emmy Rossum, kouzelná Minnie Driver), jen u Gerarda Butlera se nemohu zbavit pocitu, že původně uvažovaný Antonio Banderas by byl jako Fantom lepší. ()

Reklama

01Zuzana10 

všechny recenze uživatele

ohromne dlhe na tak jednoducho vyobrazeny dej. strasna nuda, dlhe len pesnickove pasaze, mimoriadne strasny amerikanizmus a ,,moderne" ponimanie ,,historickeho" pribehu, to neznasam. otrasne kostymy /preco preboha davali tej ,,sopranistke" ruzovy plysovy kabatik a pudla s ruzovymi maslami?! co mal znamenat Christinin uvodny ,,operny" kostym, kt. priliz napadne pripominal Sissin obraz?! to sa ani nezmienujem o v podstate polovici hercov, kt. tam behali celu dobu polonahi a prip. na konci co tie leskle nohavice tej blondinky?/ zbytocne prehnane hranie od polovice hlavnejsich postav, obcas totalne gycovite sceny, nepacia sa mi elekticke gitary a bicie ako sucast piesni, inak by hl. melodia bola mozno posobivejsia /na mna/, prehnane kulisy.... Boh ma ochranuj pred podobnymi filmami. a to som len chcela spoznat slavny pribeh... ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Je až pozoruhodné, jak moc se Schumacherovi tahle muzikálová adaptace rozpadla pod rukama. A přitom začátek vypadal docela nadějně. Ale vlastně šlo jen o jednotlivé scény. Mnohé sice zachraňuje Webberova hudba, ale film je příliš dlouhý, takže nuda zvítězí. Emmy Rossumová vypadá opravdu kouzelně, Minnie Driverová ukazuje svůj smysl pro humor (a má výhodu i v tom, že její postavu zpívá skutečná operní pěvkyně), zbytek včetně hlavních mužských postav mě moc nepřesvědčil. ()

Nautila 

všechny recenze uživatele

Šumacheré, ty patlale! Já mám kýče docela ráda, ale ty jsi i na mě moc. Je to pocit, jako když sníte příliš mnoho sladkých bonbonů - cpete se a cpete, až z toho máte na jazyku povlak a už necítíte žádnou chuť. Utáhněte Schumacherovi trochu vodítko, dejte mu jen omezený počet bonbonů a on z toho vydá skvělej film jako Volný pád. Pusťte ho ze řetězu, on sežere hromadu bonbonů, a protože už z toho necítí jazyk, bude se cpát ještě víc, aby se ujistil, že ten jazyk ještě má. (Ach, to jsem vymyslela pěknou analogii.) ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • Ve scéně na začátku filmu, když Christina (Emmy Rossum) zpívá píseň "Think of me", má na sobě šaty a šperky (včetně démantů ve vlasech), které jsou přesnou kopií šatů a šperků císařovny Sissy. Císařovna je takto zobrazena na portrétu malíře Franze Xavera Winterhaltera. (Fantasy)
  • Muzikál Fantom Opery běží na Broadwayi nepřetržitě od roku 1989 a je právem označován za nejúspěšnější muzikál všech dob. (fannah)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama