Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (413)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Tento film má kopec fantastických scén pri ktorých mi aj vďaka hudbe išli zimomriavky po tele. Lenže ako je už známe Schumacher to nezvládol a scény sa striedajú spôsobom - dobré a nuda pričom viacej tam prevláda tá nuda. Jediné čo zachránilo tento film je Webberova hudba a výkony Rossum a Butlera ktorých som ich charaktrery žral aj s navijákom. Ostatné len tak dopĺňajú príbeh. Film je natočený rutine bez nejakej účasti originality a celkovo na mňa film pôsobí rozpačitým dojmom. Toto je jeden s tých filmov pri ktorom stačí zatvoriť oči a nechať sa unášat fenomenálnou hudbou dovolím si tvrdiť jednou z najlepších čo bola pre muzikál napísaná a zabudnúť na obraz pretože ten je raz pekný , raz gýčoví. raz nudný a práve to budí dojem ako keby schumacher si nebol na čistom čo vlastne točí pretože sa akokoľvek sa snaží tá jeho daná snaha je základnym úrazom filmu a pôsobí ako som už podotkol rozpačito a nedotiahnuto. Škoda lebo herecké výkony aj hudba boli skvelé a malo to šancu stať sa jedným z n aj muzikálov lenže takto zostal fantastických prvých a posledných 30 minút a medzitím len rutiná nuda s fantastickou hudbou. Preto dávam aj tri hviezdičky. Schumacherovi ide skrátka napätie viacej ako nejaký citový kostýmový epos, na tom si už rozbil hubu pri batmanovi a robinovi. Nechápem kto mu to dal točiť ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Joel Schumacher natočil poctu muzikálové verzi slavného románu Gastona Lerouxe (1911). A je to tak fajn. Jeho vnímání teatrálnosti se naprosto ideálně snoubí právě s touhle látkou. Ten román, který na počátku 20. století nejprve vycházel v novinách pokračování, se stal typickým žánrovým zástupcem a oblíbili si ho celé generace. Filmových přepisů vzniklo nejméně 25 po celém světě, takže se jeden jediný film věnovaný muzikálu Andrew Lloyd Webbera určitě na scéně neztratí. Fakt si radši dám tenhle film, než nějakou českou divadelní produkci. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Joel Schumacher, mnohokrát proklepnutý v úplně jiných žánrech, trochu zaostává v odvaze i osobitějším přístupu k Webberově látce. Ta možná dobře působí na divadelních prknech, ale na plátně je díky afektovaným projevům a potížím s tempem docela ubíjející. Všechno je to takové stereotypní, nevzrušivé, jen klouzajícího po hodně monotónním povrchu. Což je minimálně škoda, už jen díky kameře, výpravě nebo Emmy Rossum, která předvádí velmi slibný pěvecký výkon. Ale v nevinných pohledech nemá moc šancí se předvést (démonicky naopak vůbec nevypadá tehdy prakticky neznámý Gerard Butler). Nestrhující, místy velmi nudný kabát.. ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Co napsat k Fantomovi jehož reprízy jsem už přestala počítat a titulky znám pomalu zpaměti? Když jsem ho viděla poprvé, tak mi připadal trochu zdlouhavý, ale to se časem poddalo. Snad jediné, co mi moc nesedí (možná proto, že jsem četla obě knižní verze) bylo maskování G. Butlera, to se opravdu moc nepovedlo. A rozhodně bych nebyla schopná psát komentář po prvním shlédnutí, protože spousta scén, melodií a detailů se ke mně dostala až s opakováním. Přechody černobílé přítomnosti a barevné minulosti byly nádherné. Do toho geniální hudba Andrewa Lloyda Webbera a závěr s růží na náhrobku způsobující šelest okolo žaludku... ()

k212 

všechny recenze uživatele

Fantom opery je dle mého názoru hluboce podceňovaný muzikál. Neboť styl jakým je natočen ... hudba, kostýmy, výprava (kulisy). To je moc povedené, prostě audio-vizuální hostina se silným, ač velejasným příběhem. Nicméně ono vizuálno nepřekypuje v pravém slova smyslu, kupříkladu oproti Moulin Rouge je Fantom barevně umírněnější, což ovšem vůbec není na škodu. A pak ty dekadentně-secesní kulisy, nebo hřbitov ... něco tak originálního jsem už dlouho neviděla. No a teď ke zpěvu ... co si budem nalhávát, kdo jen trochu hudebně cítí pozná momenty, kdy to prostě drhne. Ale myslím si, že to možná byl tak trochu záměr, protože až do určitých chvílí to hercům zbaštíte i co se artikulace týče, proto je to ve výsledku přesvědčivější. Kupříkladu největší problém jsem měla s postavu Carloty, protože Minnie Driver si ji vysekla tak suverénně, že jsem jí skoro ten operní zpěv zbaštila, horší už to bylo u Emmy Rossum a Gerarda Butlera, i když jsou oba evidentně talentovaní, v určitých okamžicích jejich zpěv dost skřípal - a to hlavně v duetech! Ale tohle jsou jen detaily, které se prostě dají filmovému zpracování odpustit. Mám za to, že Fantom opery patří k tomu lepšímu muzičnu, co v poslední době vzniklo! ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • Fantomova maska byla prodána na e-bay za 6,450 liber. (vendy63)
  • Postava Christiny Daaé (Emmy Rossum) má skutečný předobraz v operní švédské pěvkyni Christině Nilsson. (Asmodin)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama