Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Benicio Del Toro, Rodrigo Santoro, Franka Potente, Joaquim de Almeida, Julia Ormond, Leslie Lyles, Lou Diamond Phillips, Catalina Sandino Moreno (více)Obsahy(2)
Che je po kubánské revoluci na výši slávy i sil. Pronáší vzletnou řeč ke Spojeným národům a znovu zdůrazňuje závazek třetímu světu bojovat proti imperialismu USA. Poté Che zmizí a znovu se vynoří inkognito v Bolívii, kde organizuje malou skupinu kubánských bojovníků a bolivijských branců, aby zahájil velkou Latinsko americkou revoluci. Příběh bolivijské výpravy je příběhem vytrvalosti, ztrát, idealismu a partizánského boje, který nakonec selže a znamená pro Che smrt. Během něj pochopíme, proč Che zůstává nadále symbolem idealismu a hrdinství, jenž žije v srdcích lidí celého světa. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
V postkomunistické zemi takovýto film nedostane vřelé přijetí, ale musím uznat, že mě svou dokumentárností a snahou o objektivitu zaujal. Není to propaganda Che Guevary. Ano, můžeme ho sledovat jako charismatického vůdce (kterým jistě byl), kteému jde o lidi, který o ně i pečuje, ale přesto - neustále jeden za druhým umírají, Che nemá slitování, jde za revolucí hlava nehlava, nehledí na oběti. Takový postoj už z principu nemůže lidem blaho a spokojenost přinést, vylučuje se to. A to jde z filmu pochopit. Ovšem poprava Che a vůbec postoje těch, proti kterým bojoval, nejsou o nic ospravedlnitelnější. Del Toro byl skvělý, všichni ostatní taky. Opravdu zajímavý film. ()
První díl měl alespoň nějakou atmosféru. Tohle je jen prázdné chození po džungli a neustálé mluvení o revoluci. Atmosféra je skutečně nulová - roztřesená kamera holt není vše. Film je moc dlouhý a zbytečně natahovaný. Nemá souvislosi. Oproti mnohem snesitelnějšímu prvnímu dílu je to vážně nestravitelné. ()
"Castro obeduje v hoteli a ty sedíš tu..." Che sa po úspechu na Kube Pokúša o to isté v Bolívii, ale tam to akosi nejde. Ľudia sú nedôverčivý, práve získavaniu ich podpory sa venuje časť filmu a bolívijská armáda ide po partizánoch tvrdo a nekompromisne a k tomu všetkému majú problém s jedlom, strelivom i zbraňami. V obidvoch dieloch oceňujem použitú španielčinu, ktorá dodáva filmu autenticitu. Film je o niečo slabší ako prvý diel, ale nie o moc. Pre pár slabších momentov nemá zmysel film odpisovať. Samotný záver je asi to najlepšie, čo film ponúka. Smrť Che-ho je zaujímavo natočená, dosť podobne išiel k zemi aj Leon v Bessonovom filme. Jediná vec mi počas filmu nešla do hlavy... Prečo Che nepožiadal Castra o pomoc? Minimálne by nemali problém s jedlom a zbraňami. S ľuďmi je to horšie. Dôveru si nekúpiš za kus chleba...Slabšie štyri. 70%. ()
Bohužel film, kde když si na chvilku zdřímnu o nic nepřijdu. Také by vůbec nevadilo, kdybych neviděl předchozí část "Che Guevara". Dnešní kult Che Guevary - trička, bary, plakáty či rum - kamufluje strašlivou realitu, že totiž Che byl ve své podstatě vrah a zločinec, který se pokoušel vést partyzánské hnutí v Bolívii, k němuž se nepřidal jediný bolivijský venkovan a kde byl také roku 1967 usmrcen. Che byl nepřítelem svobody; přesto z něho některá média dělají symbol svobody. Pomohl vytvořit na Kubě nespravedlivé sociální zřízení a dělá se z něho symbol sociální spravedlnosti. ()
Idealismus a tužby po revolučních činech zůstaly, historie se ovšem neopakuje... Soderbergh ještě více kouskuje a "deníčkuje", a kromě toho se citelně odklání od pozitivního pro-partyzánského hledáčku kamery a mění ho za chladnou, téměř až mrtvolnou stylizaci, která dává tušit, že se tentokrát happyend konat nebude. Smyčky se pomalu stahují, kamera se čím dál víc opájí výhradně Del Torovou tváří a závěrečná půlhodina je téměř dokonalou ukázkou vtahující filmařiny, jejímž vrcholem je (ne)hrdinský skon samotného Guevary. Ale naprosto chápu, že pro někoho to bude malickovsky rozvláčná nuda, opakující jednou řečené jen s rozdílným koncem. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (9)
- Děj filmu se odehrává převážně v letech 1966-1967. (Karlos80)
- Che Guevarovo tělo bylo slavnostně převezeno na Kubu 13. července 1997. (Petulka88)
- Steven Soderbergh si přál, aby měl druhý díl jiný styl vyprávění a atmosféru než díl první, aby se divák necítil rozdělením filmu podveden. Toto oddělení stylů vyústilo i v to, že každý z dílů má jiný formát obrazu. (cariada)
Reklama