Reklama

Reklama

Jeden díl novinařiny, tři díly rumu. Americký novinář Hunter S. Thompson (1937–2005) byl významnou postavou kontrakultury šedesátých let a představitelem tzv. gonzo žurnalismu, vyznačujícího se extrémně subjektivním pohledem na zobrazované události. Dvě z jeho autobiografických knih se staly předmětem filmového zpracování a u obou byl iniciátorem a hlavním představitelem novinářův blízký přítel Johnny Depp. V režii Terryho Gilliama vznikl snímek Strach a hnus v Las Vegas (1998), účtující s hnutím hippies, protesty proti vietnamské válce a všeobecným psychedelickým šílením šedesátých let, v němž s Deppem hrál Benicio Del Toro. S dvanáctiletým odstupem byl pak zfilmován jeho Rumový deník (2010), líčící zážitky svérázného novináře, který v roce 1960 nastupuje do krachujícího deníku v portorickém San Juanu. Většinu času tráví v alkoholovém či jiném opojení a snaží se psát o potenciální korupci amerických financí, jež na ostrov začínají proudit. Barvotisková krása turistické destinace se tu střetává s bídou místních obyvatel, kteří Američany nemají rádi, ač k nim v podstatě sami patří. Film režíroval anglický herec Bruce Robinson (*1946), který se uvedl jako režisér pozoruhodným autobiografickým příběhem dvou nezaměstnaných herců Withnail a já (1986) a psychothrillerem o stíhání sériového vraha Jennifer 8 (1992). Deppovou hereckou partnerkou ve snímku je Amber Heardová, která pak byla dva roky jeho manželkou (rozvedli se v lednu 2017). (Česká televize)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (408)

Jordan 

všechny recenze uživatele

buď všetci málo chlastajú, alebo sa za to hanbia, lebo inak si neviem vysvetliť toľkú nesmelosť v priznaní si, že sa jedná o skvelý film pri tak očividnej ukážke naozaj solídneho, sviežeho, vtipného, filmársky zrelého a ťažko pohodového diela, ktoré na prelome rokov prišlo, aby trochu zamiešalo karty v mojej top 10ke najobľúbenejších hollywoodskych mainstreamov. ()

Jamal 

všechny recenze uživatele

Z rumovému deníku je velmi dobře cítit atmosféra Portorika, alkoholu, nádherných pláží a velký rozdíl mezi chudou a bohatou třídou. To vše je nenásilně podáváno a celkem dobře vystiženo. Každopádně filmu chybí šmrnc, ale i tak to byla příjemná oddechovka. Bohužel některé scény jsou předčasně zakončeny, a některé jsou zase zbytečné, což mi přijde škoda. Nejvíce mi ale vyrazila dech Amber Heard u které jsem hltal každý záběr a také škoda že se zde naplno neukázal Deepův šarm a charakter, který umí zahrát bravurně. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč je tu psáno komedie, když to komediální film nebyl (až snad na tu skvělou scénu, kde Depp a jeho kámoš seděli na sobě v autě a čuměli přitom na poldy). Délka dvou hodin je poměrně hodně vyčerpávající. Dobrých příběhových nápadů to mělo dost, ale všechno jaksi nedotažený. Nicméně já si aspoň hodně užil atmosféru 60. let a ty krásný starý auta :-) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdyby existoval subžánr alkoholických filmů, režijní debut Bruce Robinsona Withnail & já by mohl být uváděn jako typický zástupce. Kultovní britská komedie o dvojici kamarádů, kteří dělají vše pro to, aby nevystřízlivěli, bývá charakterizována adjektivy jako „drsná“ a „dekadentní“. Na Robinsonův čtvrtý film tyto příměry při nejlepší vůli vztáhnout nelze. Alespoň ne za střízliva. ___Thompson pochopitelně trošku zdramatizoval, čeho byl tehdy v Karibiku skutečně svědkem. Právě pozorování je činností, kterou jeho filmové alter ego tráví nejvíce času. Jeho snaha moc se nezaplést a zachovat si odstup, generuje většinu konfliktů opovážlivě nedramatické podívané. Kemp nejdříve poznává nové prostředí, následně se jej snaží pochopit, aby v závěru pochopil, že stejně nepochopí. Jediná od začátku rozvíjená zápletka, související s osobou podezřelého podnikatele Sandersona, namísto dramatického rozuzlení vyzní do prázdna. Uspokojivější není ani vedlejší milostná linie, připsaná zřejmě kvůli možnosti vpašovat do filmu několik záběrů Amber Heard. ___ Struktura filmu má nejblíže v názvu obsaženému deníku, v němž rovněž není pravidlem, aby na sebe jednotlivé zápisky navazovaly. Namísto uceleného příběhu sledujeme řadu různé obskurních příhod, z nichž většina souvisí s alkoholem, některé s drogami a v té nejbizarnější účinkuje černá magie, kohout a žába. Protagonista okolní dění pozoruje, ale příliš do něj nezasahuje, spíše se nechává vést ostatními, výraznějšími postavami. Nekoherentní vyprávění se tvůrci poněkud zoufale snaží zachránit závěrečným textovým vysvětlením, podle nějž náleží Kempovu karibskému popíjení iniciační povaha, tudíž by bylo troufalé očekávat lépe prokresleného hrdinu s jasným cílem a motivací. Kemp teprve hledá cestu, po níž se bude dále v životě ubírat. ___ Závěrečné sdělení zároveň zpětně osvětluje, že byl film zamýšlen jako pocta Thompsonovi. Není divu – ze všech postav pouze Kemp projeví pro situaci Portoričanů určité pochopení a namísto toho, aby velkého bílého muže poslechl, staví se vůči němu do opozice. Odmítnutím cynického kolonialistického přístupu v období soumraku kolonialismu dává najevo svou prozíravost. Soudobý politický kontext filmu není zcela lhostejný, ale stejně jako většina ostatních motivů zůstává pouze naznačen a nerozpracován. ___ Odbíhání od již tak nejasně vymezené hlavní dějové linie je příčinou dvou stěžejních nedostatků, kvůli nimž si Rumový deník nelze prostě jen tak užít, nestálého tempa a nekoherentní atmosféry. Ospravedlněním obojího by mohla být snaha tvůrců napodobit Thompsonův „gonzo“ styl. Síla každého nového emočního prožitku rozbíjí ucelenější strukturu a znemožňuje práci s dopředu daným konceptem. Dění v Portoriku je s přihlédnutím ke Kempově dobrodružné povaze neodhadnutelné, proto lze filmu co chvíli přisoudit jinou žánrovou nálepku. Pestrost žánrů se projevuje také na nestejnorodosti vizuální stránky. Pohlednicové záběry krajiny kontrastují s detailem Kempových krví podlitých očí nebo s brutálním zápasem kohoutů. Film je chvíli jednoduše líbivý, následně nepříjemně autentický. ___ Dramaticky rozdrobený film bez jasného žánru a uspokojivého vyústění rozhodně není velkým diváckým lákadlem. Rumový deník nikam nesměřuje, postrádá hlavní téma a o nic zásadního v něm nejde. Třebaže může jít o přesné vystižení toho, jak Karibik na Thompsona v 60. letech působil, za kvalitní film bych se tuto snůšku dojmů zdráhal označit. 55% Zajímavé komentáře: movie, jojinecko, Zeebonk, Dreadd () (méně) (více)

T2 odpad!

všechny recenze uživatele

Rozpočet $45miliónovTržby USA $13,109,815Tržby Celosvetovo $30,000,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $798,734 //počet predaných kusov 38,982Tržby za predaj DVD v USA $3,707,411 //počet predaných kusov 215,183║ No kus otrasne nudného filmu, vydržal som pri tom 50minút a keď sa to nikam neuberalo a pre poctivo nadobudnutú suchopárnosť som to vzdal, tomuto sa len vyhnúť, Johnny Deep ide dobre ku dnu, za posledné roky(2009-2012) mu vyšili len Verejní nepriatelia, nič iné. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (16)

  • Díky filmovému střihu je možné během podepisování kontraktu o mlčenlivosti Paula Kempa (Johny Depp) se Sandersonem (Aaron Eckhart) zaznamenat mizejicí cigaretu, kterou si Paul zprvu zapálí, aby mu v následujícím kamerovém záběru úplně zmizela. (Conspi)
  • Krátce před podepsáním kontraktu o zachování mlčenlivosti mezi Paulem Kempem (Johnny Depp) a Sandersonem (Aaron Eckhart) se v dialogu objevuje zmínka o společnosti Jacuzzi, renomovanému výrobci výřivek, který navzdory období, kdy se film odehrává, vznikl až o 8 let později, v roce 1968. (Conspi)
  • Natáčení mělo původně začít už v roce 2004. (MeanWhile)

Reklama

Reklama