Reklama

Reklama

Jeden díl novinařiny, tři díly rumu. Americký novinář Hunter S. Thompson (1937–2005) byl významnou postavou kontrakultury šedesátých let a představitelem tzv. gonzo žurnalismu, vyznačujícího se extrémně subjektivním pohledem na zobrazované události. Dvě z jeho autobiografických knih se staly předmětem filmového zpracování a u obou byl iniciátorem a hlavním představitelem novinářův blízký přítel Johnny Depp. V režii Terryho Gilliama vznikl snímek Strach a hnus v Las Vegas (1998), účtující s hnutím hippies, protesty proti vietnamské válce a všeobecným psychedelickým šílením šedesátých let, v němž s Deppem hrál Benicio Del Toro. S dvanáctiletým odstupem byl pak zfilmován jeho Rumový deník (2010), líčící zážitky svérázného novináře, který v roce 1960 nastupuje do krachujícího deníku v portorickém San Juanu. Většinu času tráví v alkoholovém či jiném opojení a snaží se psát o potenciální korupci amerických financí, jež na ostrov začínají proudit. Barvotisková krása turistické destinace se tu střetává s bídou místních obyvatel, kteří Američany nemají rádi, ač k nim v podstatě sami patří. Film režíroval anglický herec Bruce Robinson (*1946), který se uvedl jako režisér pozoruhodným autobiografickým příběhem dvou nezaměstnaných herců Withnail a já (1986) a psychothrillerem o stíhání sériového vraha Jennifer 8 (1992). Deppovou hereckou partnerkou ve snímku je Amber Heardová, která pak byla dva roky jeho manželkou (rozvedli se v lednu 2017). (Česká televize)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (408)

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Tvářil jsem se rozpačitě při sledování nadraného Deppa ve filmu, který je doslova nudný a o ničem. Podával svůj obvyklý výkon s obvyklými výrazy a postoji. Scénář je ale nic neříkající snůžkou blbostí a zmatený jako český turista v shortkách a slunečních brýlích, který si objednal zájezd do Karibiku a právě s letadlem dosedl na letiště na Aljašce. Také jsem čekal něco jiného a naprosto zklamán hledám slova, kterými bych popsal své dojmy. Připadá mi to tak zbytečné a trapné. Snad je dobře, že je H. S. Thomson po smrti, protože tahle "pocta" jeho životu by ho dozajista zabila! Naprosto podprůměrný a nezáživný film s jednou sexy herečkou, za kterou dávám hvězdu navíc. 40% ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Človek si predstavil kvalitnejší dúšok filmového špiritusu, ale dostal tento paskvil, ktorý je zlý ako najmenej kvalitný tuzemský rum! Rozkolísaný príbeh (ehm...má to vôbec nejaký príbeh?), ktorý chce obsiahnuť všetko a pritom za zapamätanie a pozornosť stojí pár scén - mimochodom každá z úplne iného žánru. To by nevadilo, pestré a neštandardné veci mám rád, kým majú aspoň nejaký význam a zmysel. Aký má zmysel tento film a čím chcel byť je pre mňa záhadou... komédia ani náhodou, drámu v tom vidí len človek s veľkou predstavivosťou a romantická línia je vycuvaná z prsta.Bez ohľadu na žánrovosť, s kvalitou si to nepotykalo ani v náznakoch.Postavy sú ako figúrky, ktoré niekto bezmyšlienkovito posúva hore - dole. K tomu totálne zabijácka stopáž, už dávno sa mi nestalo, že by som mal chuť to v polovici filmu vzdať a zaspať pri tom ako Nunka:))) Johnny Depp má v sebe stále Jacka z Pirátov...bohužiaľ sa to prejavuje aj na jeho herectve a najmä mimike. Filozofická otázka znie: kde je ten Pán Herec, ako sme ho poznali "pred tým" a bude ním ešte?! Oceňujem krásne exteriéry, ktoré aspoň potešia oko a ešte tú opancierovanú korytnačku...Myslím, že ** sú aj veľa, skôr 1,5*/5. ()

Reklama

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

Bohužel jeden ze slabších filmů, kde je obsazený Johnny Depp. Pouze rum, kohoutí zápasy, novinařina, intriky a chudoba vs. bohatství. Není zde žádný zajímavý okamžik, nebo něco převratného. Jediné co mě zaujalo byly oční kapky, ale to spíše ze srandy, jinak celkem nudné. 3* dávám jen za výkon Deppa a okouzlující Amber Heard, protože bez ní by to nebylo koukatelné už vůbec. ()

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Budu tak drzý a dovolím si hodnotit film, který jsem po půl hodině vypnul. Nedalo se na to koukat, rozhodně jedna z nejnudnějších věcí, kterou jsem začátkem r. 2012 “viděl“. Snesu hodně, většinou se prokoušu kdejakým blábolem, jen abych nesoudil podle pár úvodních minut, jenže tady to nešlo. Nedokázal jsem se soustředit na obrazovku. Film, u kterého prokecám půl hodiny s přítelkyní a pak si oba řekneme "co se tam vůbec děje?", nestojí ani za jednu hvězdu. Tu dávám jen jako náplast za hodnocení bez zhlédnutí alespoň tři čtvrtiny filmu. Tohle se fakt nedalo! ;) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdyby existoval subžánr alkoholických filmů, režijní debut Bruce Robinsona Withnail & já by mohl být uváděn jako typický zástupce. Kultovní britská komedie o dvojici kamarádů, kteří dělají vše pro to, aby nevystřízlivěli, bývá charakterizována adjektivy jako „drsná“ a „dekadentní“. Na Robinsonův čtvrtý film tyto příměry při nejlepší vůli vztáhnout nelze. Alespoň ne za střízliva. ___Thompson pochopitelně trošku zdramatizoval, čeho byl tehdy v Karibiku skutečně svědkem. Právě pozorování je činností, kterou jeho filmové alter ego tráví nejvíce času. Jeho snaha moc se nezaplést a zachovat si odstup, generuje většinu konfliktů opovážlivě nedramatické podívané. Kemp nejdříve poznává nové prostředí, následně se jej snaží pochopit, aby v závěru pochopil, že stejně nepochopí. Jediná od začátku rozvíjená zápletka, související s osobou podezřelého podnikatele Sandersona, namísto dramatického rozuzlení vyzní do prázdna. Uspokojivější není ani vedlejší milostná linie, připsaná zřejmě kvůli možnosti vpašovat do filmu několik záběrů Amber Heard. ___ Struktura filmu má nejblíže v názvu obsaženému deníku, v němž rovněž není pravidlem, aby na sebe jednotlivé zápisky navazovaly. Namísto uceleného příběhu sledujeme řadu různé obskurních příhod, z nichž většina souvisí s alkoholem, některé s drogami a v té nejbizarnější účinkuje černá magie, kohout a žába. Protagonista okolní dění pozoruje, ale příliš do něj nezasahuje, spíše se nechává vést ostatními, výraznějšími postavami. Nekoherentní vyprávění se tvůrci poněkud zoufale snaží zachránit závěrečným textovým vysvětlením, podle nějž náleží Kempovu karibskému popíjení iniciační povaha, tudíž by bylo troufalé očekávat lépe prokresleného hrdinu s jasným cílem a motivací. Kemp teprve hledá cestu, po níž se bude dále v životě ubírat. ___ Závěrečné sdělení zároveň zpětně osvětluje, že byl film zamýšlen jako pocta Thompsonovi. Není divu – ze všech postav pouze Kemp projeví pro situaci Portoričanů určité pochopení a namísto toho, aby velkého bílého muže poslechl, staví se vůči němu do opozice. Odmítnutím cynického kolonialistického přístupu v období soumraku kolonialismu dává najevo svou prozíravost. Soudobý politický kontext filmu není zcela lhostejný, ale stejně jako většina ostatních motivů zůstává pouze naznačen a nerozpracován. ___ Odbíhání od již tak nejasně vymezené hlavní dějové linie je příčinou dvou stěžejních nedostatků, kvůli nimž si Rumový deník nelze prostě jen tak užít, nestálého tempa a nekoherentní atmosféry. Ospravedlněním obojího by mohla být snaha tvůrců napodobit Thompsonův „gonzo“ styl. Síla každého nového emočního prožitku rozbíjí ucelenější strukturu a znemožňuje práci s dopředu daným konceptem. Dění v Portoriku je s přihlédnutím ke Kempově dobrodružné povaze neodhadnutelné, proto lze filmu co chvíli přisoudit jinou žánrovou nálepku. Pestrost žánrů se projevuje také na nestejnorodosti vizuální stránky. Pohlednicové záběry krajiny kontrastují s detailem Kempových krví podlitých očí nebo s brutálním zápasem kohoutů. Film je chvíli jednoduše líbivý, následně nepříjemně autentický. ___ Dramaticky rozdrobený film bez jasného žánru a uspokojivého vyústění rozhodně není velkým diváckým lákadlem. Rumový deník nikam nesměřuje, postrádá hlavní téma a o nic zásadního v něm nejde. Třebaže může jít o přesné vystižení toho, jak Karibik na Thompsona v 60. letech působil, za kvalitní film bych se tuto snůšku dojmů zdráhal označit. 55% Zajímavé komentáře: movie, jojinecko, Zeebonk, Dreadd () (méně) (více)

Galerie (85)

Zajímavosti (16)

  • Filmový dialog totožný s konkrétní pasáží z knihy lze slyšet během představování Paula Kempa (Johny Depp) s Chenault (Amber Heard), v němž na Sandersonovu (Aaron Eckhart) otázku, zda-li se dvojice viděla už dřív, Paul odpovídá, že se viděli snad v letadle během letu na ostrov. (Conspi)
  • O roli Dihbyho se ucházel i švýcarský herec Philippe Vonlanthen, a to v Londýně během osobního setkání s režisérem Brucem Robinsonem, které proběhlo během slavnostního obřadu a následné autogramiády autora knihy "The Peculiar Memories of Thomas Pennman" Huntera S. Thompsona v roce 1999. (Conspi)
  • Filmári navštívili okrem hlavného mesta San Juan aj mesto Vega Baja ležiace na severe Portorika. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama