Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (50)

ja.rebel 

všechny recenze uživatele

Pouhá náhoda a nuda pětadvacet let trvajícího manželství je pryč. Jaký vlastně je můj manžel, o čem přemýšlí a co ho vzrušuje? O tom všem přemýšlí Fanny Ardant a rozhodne se to zjistit. Najme prostitutku a zpočátku se sebezapřením, později se zvědavostí naslouchá jejímu vyprávění. Z úst cizí ženy slyší výrazy, které její muž vyslovil, sexuální praktiky, které s ním nezažila a šokuje ji, jak málo ho zná. Namlouvá si, že jí na něm už nezáleží a přesto si klade jedinou otázku: "Miluje mne?" Nathaliino vyprávění ji však stále více přesvědčuje o tom, že láska jejího muže je pryč. Poutavé drama s hvězdným obsazením, které udrží divákovu pozornost až do samého konce. ()

meave 

všechny recenze uživatele

Skutočne zaujímavý a zvláštny pohľad do vnútra partnerského trojuholníka. Manželia, ktorý sa milujú a ich žena. Vlastne – žena muža. Už počas sledovania filmu s veľmi príjemnou hudbou a atmosférou som sa neubránila úvaham o možnom konci. Viacero teórii vypovedá o tom, že sa podarilo zachovať tvorcom napätie až do konca, ktorý je skutočne netradičný. Stále premýšľam nad tým, či Catherine nepociťovala výčitky voči Nathalie. Ale pociťuje stvoriteľ výčitky za nedokonalý život svojich stvorení, za ich sklamania a túžby? Neviem, kto je obeťou v tomto príbehu, kde každý má svoj smútok. Ale nikto nežije na svete bez toho, aby vrhal tieň a tak pri vzájomnej blízkosti tieni každý každému a zároveň sú si niektorí navzájom slnkami. Veľmi pozoruhodný film. ()

Reklama

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Poměrně nevyrovnaný film, kde si divák (mužský) poměrně těžko hledá vztah ke Catherine v podání nepříliš výrazné Ardantové. Já být Gérardem, o kterém se ve filmu spíše jen mluvilo, než že by byl rovnocenným účastníkem, tak bych si své pracovní cesty rovněž zpříjemnil ve společnosti jiné ženy. Při pomyšlení, co mě doma čeká za "užvaněnou, frigidní leklou rybu" dvojnásob. Film naštěstí vždy včas povyskočí o level výše, když se na obrazovce zjeví Béartová. Prostitutka ještě nikdy nebyla lépe zahraná. A film ve kterém sám nevím, jestli mě více přitahoval Emmanuellin vzhled nebo hlas. Ač francouzsky nerozumím ani slovo, poslouchat její vyprávění ze setkání s Bernardem byl ohromný zážitek. Pointa mě příjemně překvapila, snad i proto, že jsem s žádnou nepočítal. Jak to v artově vedených francouzských psychologických dramatech bývá. A ač cigaretka k Béartové neodmyslitelně patří, zde s ní byla obzvlášť magická a šarmantní. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Anne Fontaine nikdy nic dobrého nenatočila, plus tomu dodává hudba těžkého playera Michaela Nymana. Fanny Ardant mám rád kdekoliv a všude. Depardieu mě už trošku sere, hraje v dobrých filmech renomovaných tvůrců i v naprostých kravinách. Nicméně u tohohle jsem vydržel asi 20 min, dál to nešlo, možná se k tomu vrátím. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Muž čte noviny v kavárně. Mladá žena požádá o oheň. Dlouhý pohled pod těžkými řasami. Náhodné setkání je zinscenováno - ten člověk nemá tušení, že jeho vlastní žena na něj nasadila tuto neznámou. Neobvyklá výchozí konstelace od pro mě neznámé filmařky Anne Fontaine._____Je zajímavé sledovat jak je ve francouzském filmu jako téma zpracována erotika, atˇ už v explicitní přímosti nebo jen jako živná půda pro dialog - tedy ve verbální rovině jako v tomto případě. Od ženského autora bych očekával, že téma nevěry které doprovází historii lidstva od dob neolitické revoluce, zpracuje konvenčním ženským pohledem. A ono ne! I když to není podáno vyloženě originálně, tak nonkonformní je to určitě. Vlastně to ani není primárně film o manželství nebo sexu, jak by se na povrchu mohlo zdát, ale o pravdě a lži, o tom zda absolutní pravda v životě a lásce je možná nebo je-li dokonce výhodnější. _____Herecké obsazení ústřední trojice je pojistkou, že se nebudete nudit, jejich performance krásně reflektují film a jsou obdivuhodně sofistikované. Béart byla pro ztvárnění charakteru bezzbožnosti a přizpůsobivostí Nathalie ideální volbou. V tomto spiknutí žen je sice jen nástrojem ve snaze rekonstruovat intimitu jednoho manželství, ale úplná femme fatale. 👍 Produkce: France 2 Cinéma ()

Galerie (9)

Zajímavosti (6)

  • Snímek se do amerických kin dostal 15. dubna 2006 a v dvou kinech vydělal první tři dny 10 351 dolarů. Celkový výdělek v USA překročil 26 013 dolarů. (imro)
  • Fanny Ardant a Emmanuelle Béart si spolu předtím zahrály již ve snímku 8 žen (r. François Ozon, 2002). (imro)
  • Režisérka a scénáristka Anne Fontaine je původním povoláním herečka a tanečnice. Její první autorský film, Les Histoires d’amour finissent mal…en général vznikl v roce 1993 a vyhrála s ním Cenu Jeana Viga na stejnojmenném filmovém festivalu. Za scénář k snímku Nettoyage à sec (1997) získala spolu s Gillesem Taurandem Zlatou Osellu na filmovém festivalu v Benátkách. (imro)

Související novinky

Coco Chanel všude kam se jenom podíváš

Coco Chanel všude kam se jenom podíváš

05.06.2007

Dalo by se nadneseně říci, že kdo ještě nemá v dnešní době nějaký ten životopisný film, tak jako by neexistoval. Biografické snímky se natáčí jako na běžícím pásu a atraktivních životních příběhů je… (více)

Reklama

Reklama