Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dvě velké hvězdy současnosti Adrien Brody (Oscar za Pianistu) a Keira Knightley (Piráti z Karibiku, Láska nebeská, Král Artuš) se potkají v thrilleru, pod kterým jsou producentsky podepsaní Georgie Clooney a Steven Soderbergh. Hlavní hrdina Jack Stars (Brody), veterán z války v Perském zálivu, je neprávem obviněn z vraždy. Sled událostí uvrhne Jacka do péče psychiatrů v rodném Vermontu. Pod vlivem experimentálních léků a moderní psychiatrie uvidí, že může cestovat v prostoru a čase. Na jedné ze svých výprav do budoucnosti odhalí svou nadcházející smrt (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (626)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Nádhera. Vynikající film o cestování v čase. Podobně na mě zapůsobil neuvěřitelně kvalitní snímek Osudový dotek (Butterfly Effect). Svěrací kazajka samozřejmě až takových kvalit nedosahuje. Přesto musím dát plně hodnocení, neboť jsem byl unešen. Jak vizuální stránkou, tak i po stránce hereckých výkonů. Adrien Brody předvádí další ze svých úžasných výkonů (stejně jako ve Vesnici, či v Pianistovi), Keira Knightley je neuvěřitelně přitažlivá děvčica, která se mi líbila zatím ve všech snímcích, kde se objevila (např. Piráti z Karibiku). Stejně kvalitní je výkon Daniel Craiga. Ten ale zahrál maximum ve filmu Po krk v extázi, a ten už nejspíše nepřekoná... Kris Kristofferson se do své role nebývale hodí. Nedokážu si představit na místě vyšinutého chirurga nikoho jiného. O cestování v čase se natočila spousta snímků, tomuto tématu vévodí snímek Osudový dotek, který by jste měli všichni vidět. Nutno, říci, že Svěrací kazajka mu hodně šlape na paty... Zcela jasných ***** ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Cestujete ve své paměti rádi do minulosti? A chtěli byste někdy cestovat i do budoucnosti? Mnozí filmaři předpokládají že ano, těžko si jinak vysvětlit jejich téměř obsesivní posedlost komplikovanými sci-fi o cestování časem bez použití složitého perpetuum mobile. Svěrací kazajka kopíruje prvky z mnoha svých předchůdců, ale zároveň chce být natolik odlišná, až si sama škodí. V příběhu o vojákovi z Perského zálivu, který přijde o paměť i o svobodu, aby následně podnikal zprvu nedobrovolné výlety za hranice vlastního vnímání nebo něco v tom smyslu, lze vysledovat inspiraci filmy 12 opic, Donnie Darko, Osudový dotek, Frekvence, Přelet nad kukaččím hnízdem (odkud si pochopitelně nevypůjčil prvky týkající se časových paradoxů). Abych to konkretizoval: Adrien Brody neboli Jack Starks zemře hned na začátku filmu (který možná není začátkem filmu), jenže pak nečekaně obživne, stejně nečekaně je obviněn z vraždy a poslán do psychiatrické léčebny. Zde se jej ujímá doktor mendelovského ražení (Kris Kristofferson) usilující nejspíš o cenu „Nejnesmyslnější experiment na lidech“ – své obzvlášť oblíbené pacienty navleče do svěrací kazajky, nadopuje jakýmsi svinstvem a šoupne do boxu na mrtvoly, z čehož nevyvozuje žádné závěry, pacientů se neptá na jejich pocity během uvěznění a ani je nijak nepozoruje – že by rád mučil lidi jen tak, pro radost? Jacku Starksovi je toto „potěšeníčko“ dopřáno hned několikrát, přičemž hned napodruhé zjistí, že vně boxu dokáže cestovat do budoucnosti. Jenže cestuje jeho tělo, jeho duše, cestuje vůbec něco? Co když je Jack jenom schizofrenik? U filmů typu Svěrací kazajky čekáte všesjednocující, lehce šokující, pointu, takovou jakou měl Donnie Darko, nebo i horší, ale rozhodně nečekáte, že se ničeho nedočkáte. Což je svým způsobem šokující až až. Film ke konci inklinuje spíše k sentimentálnímu rodinnému dramatu a můj prvotní dojem z poslední minuty byl: „vida, happy end“ (scénář napsala žena, ale to zde nehraje roli). Jenže podobné filmy zpravidla happy endem nekončí, v něčem musí být zádrhel, ve skutečnosti jich byla spousta. Není snadné a snad ani možné orientovat se ve všech čtyřech časových rovinách, z nichž možná všechny a možná žádné, zobrazují realitu, nikoliv výplod Starksovi fantazie. Jak jsem si postupně začal klást stále více a více otázek, stále více a více jsem se blížil k závěru, že u takového filmu nemá smysl hledat vůbec žádné odpovědi, neboť se vždy najde někdo, kdo vám je s chutí zpochybní. Ale má vůbec smysl Svěrací kazajku vidět, je dobrým filmem? Ano i ne. Režie krom samotných scén uvnitř Brodyho hlavy, nenabízí zdaleka tak psychedelickou podívanou jako například Rekviem za sen nebo Domino, ač John Maybury začínal na klipech (a skončil na tripech :). Dokončení zde. 70% Zajímavé komentáře: Isherwood, anais, cineman, petero, Gardenboy ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Psal se rok 2005 a bylo mi sedmnáct let, když jsem poprvé zhlédla tento film. Velmi mě zaujalo jeho zpracování, originální příběh a herecké výkony. Pak, v roce 2009 jsem ho zhlédla podruhé a všimla jsem si v něm dvou herců, jež jsem při premiérovém zhlédnutí nepostřehla, neboť jejich jména pro mě byla v té době zcela neznámá. Poté jsem poznala, že jsou jimi Daniel Craig a Brad Renfro. Dojem z filmu a pocity z něj stále přetrvaly. Geniální Adrien Brody a svůdná Keira Knightley. Působivý film o jednom muži, chladícím boxu, času a smrti a vše je to krásně zabaleno do mrazivé, zimní přírody. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

U podobně laděných mysteriózních kusů (třeba s time-travel tématikou) mě musí atmosféra chytnout za flígr a nepustit, což vede často k tomu, že si některé scény přehrávám znova a hledám napoprvé neodhalené nuance. Mayburymu, který mě navíc docela trápil nadpočtem detailů mluvících úst a Kristoffersonových zapadlých očních důlků, se tohle podařilo vnést až od druhé půle, kdy si pacient Starks začal uvědomovat své schopnosti, ale i tak to bylo pouze v záblescích. Oceňuji námět s nepříliš často užívaným směrem ohýbání proudu času (z přítomnosti se cestuje do budoucnosti) i na divákově fantazii závislé tři možné výklady (kouzelná kazajka/neuroleptika, halucinace psychicky nemocného člověka zavřeného v boxu a vůbec můj neoblíbenější - irácké lezení po Jakubově žebříku, k němuž mimo jiné ukazuje skutečnost, že Jackova dětského vraha i léčeného chlapce Babaka hrál jeden a tentýž herec). P.S.: Na blu-ray je vystřižená scéna, kdy se tulák Brody vrátí z jednoho ze svých výletů po hvězdách a poradí Craigovi, aby se odbarvil a nasoukal do smokingu. Nevím, co tím myslel.. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

I kdyz se jedna o x-tou variaci na cestovani casem, tentokrat mi to prislo vcelku originalni a film je jak neco mezi Preletem nad kukaccim hnizdem a 12 opicema. Jak uz to tak bejva u 99% filmu, kde se resi neco s casem, se nachazeji nejake ty logicke chyby, ale tady se tvurci fakt snazily a objevil jsem jen jednu nelogicnost. Herci jsou vynikajici, sceny s Brodym zavrenym v mrazaku pusobily skoro az hororove, Brody celej film v podstate tahne a je fakt vynikajici. Ale i vedlejsi postavy se snazi, Keira hraje skvele, Kris Kristofferson je taky dobrej a potesi i Daniel Craig. Dalsi klad snimku je misty psychoticka kamera, ktera se v nekterejch zaberech fakt vyziva, hlavne zabery na oci mam rad. Filmu nedam 5* z toho duvodu, ze i kdyz si vetsinou drzi docela svizne tempo, najdou se tu i sceny, ktere dej nikam neposunuji, nudi a jsou tu zbytecne. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (6)

  • Záběry s vyšilujícím Adrienem Brodym (Jack Starks) uzavřeném v boxu byly skutečné. Herec požádal režiséra Johna Mayburyho, zda by ho tam nechal zavřeného, i když se zrovna nenatáčí, aby tak mohl procítit zoufalství své postavy. (hot_spot)
  • Anne Lambton mala pôvodne hrať postavu sestry Hardingovej (Mackenzie Phillips). Počas natáčania však dostala pankreatitídu a nebola schopná pokračovať v natáčaní. (misterz)

Reklama

Reklama