Režie:
Kurt WimmerScénář:
Kurt WimmerKamera:
Arthur WongHudba:
Klaus BadeltHrají:
Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, William Fichtner, Theodore Thomas, Kurt Wimmer, Mitch Gould, Don Ferguson, David E. Collier, Katarína JančulaObsahy(2)
Armádní laboratoře objevily dosud neznámý virus a snažily se ho upravit, aby pomohl stvořit rychlejší a silnější vojáky. Vznikl kmen HGV, experiment se však vymkl kontrole, když virus zmutoval a rozšířil se v extrémně nakažlivé formě. Svět zasáhla epidemie, která ho navždy změnila. Lidé se přestali bát terorismu a začali se bát choroby, která sice nakaženým dala nadlidskou rychlost a sílu, současně však byla stoprocentně smrtelná. Zdravotnický systém získával stále větší pravomoci, až se nakonec zmocnil vlády a proměnil ji v nelítostnou diktaturu. Nemocní byli shromažďováni v koncentračních táborech a později likvidováni na příkaz šéfa všemocného militantního lékařského systému, vicekardinála Ferdinanda Daxuse. Mladá Violet žila spokojeně s manželem a těšila se na narození prvního dítěte. O všechno však přišla, když se nakazila a stala se cílem experimentů, které měly najít lék. Podařilo se jí uniknout. Založila hnutí odporu a z Violet je nelítostný vražedný stroj, jehož jediným cílem je boj proti Daxusovi a jeho organizaci. Rozhodne se postavit všemocnému nepříteli i bývalým spojencům, překazit plán a zachránit celý svět. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (435)
Já si nemůžu pomoct, ale mě se to fakt líbilo. V ultraviolet jde jen o dobrou akci a to se podle mě podařilo na výbornou. Milla Jovovich ač to neni nějaká ultra bojovnice, tak tady ty její komba s mečem vypadaj víc než slušně a k tomu má asi to nejpřiléhavější oblečení který mohla mít a kameraman toho hojně využívá a někdy divákovi ukazuje hodně slušný pohledy, takže z tohohle hlediska si neni opravdu na co stěžovat. Příběh je tak trochu kapitola sama o sobě, neni nic extra, to je myslim jasný hned od začátku, ale zprvu se jedná hlavně o propojování všelijaké akce, jenže pak se to trochu zvrtne a vyrojí se několik dosti nedomyšlených scén a občas to trochu mate, ale jako výplň mezi závěrečnou řežbou, která je celkem slušně zakončená to nakonec postačí. Ale teď se teprve dostávám k tomu co film asi sráží úplně nejvíc a co by spíš mělo být jeho chloubou a to jsou triky. Při akci si jich ani nevšimnete a působí to opravdu skvěle, jenže několikaminutová pasáž honičky na motorce je prostě úděsná, tak špatně vytvořený město a objekty jsem už dlouho neviděl, celý to působí šíleně uměle a ještě to umocní prostřihy na obličej Milly a hned zpátky na tu nekoukatelnou honičku, spíš to vypadá jak nějaká starší hra než film. Fakt jsem nečekal, že ještě v dnešní době se dá takhle zprznit animace a grafika, ale jinak, jak už jsem napsal ostatní pasáže už jsou výborný, i když ne úplně dokonalý. Kdyby si s tim pohrál nějake lepší animátor, tak by z toho byl opravdu výbornej akční film, ale kvůli pár protrpeným minutám snižovat hodnocení nakonec nebudu ()
Milla Jovovich je jedna z mojich obľúbených herečiek, takže tento film som musel vidieť. Práve ona to ako mnohých jej filmoch zachraňuje. Zo začiatku som mal taký všelijaký pocit, každopádne keď sa to rozbehne je to solídna akčná porcia, ktorá Mille jednoducho sedí, rovnako ako v Residente. Kto by sa nechcel pozerať na zástupy vojakov, ktoré Violet rozseká. Iste, miestami je to prehnané, dokonca sa preháňa aj v sci-fi, ale celkovo to nezatracujem. Je to film len na relax, nič nové od neho nečakajte. Ale proste Milla je Milla. ()
Ach jo. Wimmer vyšel z Equillibria, použil systém dystopie, akčních scén a neoriginální nabubřelosti. Úvod s hromadou titulních stran komiksů/mangy má svůj efekt, ale vyzní do prázdna. Milla vypadá skvěle, to jo. Ale digitální pozadí se mi rozmazává před očima a při pohybu v prostoru vůbec nepůsobí přirozeně, jako bychom byli na běžícím pásu. Akční scény, které jsou jakž takž přehledné (a říkám KTERÉ, nikoli JAKÉ), jsou samozřejmě fajn. Dialogy by trhaly uši, brát je k smrti vážně. Závěr zamotaný, dořečené to není. Ani jako druhý význam z emociálního hlediska dostatečně přesvědčivé, jelikož pod tím ”prosvítajícím” syntetickým obalem a supermanovskými deus ex machinami je těžké něčemu opravdu věřit. P.S. Souhlasím s tím, že je to jako dívat se na videohru, ale německou verzi (krve, kolik by se na nehet vešlo). “Narodila jsem se ve světě, kterému asi nebudete rozumět.” Dokážu pochopit, proč nám to koncipuješ takto, Violet. Ovšem to je tady zatracená škoda a námět (byť epidemie umělého viru není nic nového) končí v popelnici! Menší metafora našeho kapitalistického světa je vidět, ale o tom se dá napsat krátký fejeton. ()
Jéje, tak špatné to snad nebylo, ne? :) Když to porovnám s naprosto "vymaštěnou" Aeon Flux, tak musím říct, že Wimmerova Ultraviolet je o několik tříd lepší. Sice se tu Wimmer se svýma akčníma scénama moc nepředved, čehož nesmírně lituji, protože jeho oblíbené "breaking-glass performance" scénky se dočkáme jen na začátku filmu...potom je tu ještě plno dalších, ale už nemají takový spád jako tak, kterou jsem zmínil....nevim ale, proč se hlavně u konce filmu řeší akce tak, že Violet někam naběhne, pak střih a Violet vykráčí z místnosti, kde se válejí mrtvý vojáci....whatever, asi nezbylo moc peněz :) Pokud se podíváme na příběh, tak raději hned odvrátíme zrak, protože se to drží někde mezi kravinou a naprostým hovnem, ale když se na to kouknu jako na svižnou akční jízdu, tak jsem s výsledkem celkem spokojen. ()
Nu kontroverzní hlášky o filmech na mě obvykle působí jako magnet... takže jsem sáhla i po tomhle dvd. A zjistila jsem, že i kdyby se to jmenovalo infrared a hlavní hrdinka by se nezabarvovala nelogicky do fialova, ale vyzařovala by neviditelné sálavé vlny, bylo by to jedno. Tehle dílko je totitž totální dějový paskvil, když jsem u toho žargonu, tak mi k tomu pasuje slovo ultra-hovadina. Jenže! Pominu-li všechnu tu nelogičnost dějovou, tu práznotu duchovní a emotivní (Ultraviolet je totiž, i přes tu směšně a násilně napasovanou pseudo-dějovu linii o zhrzeném mateřství, hrozně studený a odtažitý film), zůstává hyper stylizovaná a celkem originální počítačová hra. Ano hra na velkém plátně, kterou za vás hraje režisér, který se mimochem skvěle imituje a vykořisťuje. Equilibrium je cítit snad v každém pátém záběru a desátém dialogu, sice hodně pokřiveně, ale je to tak. A navíc to všechno ani nevypadá jako klasa béčko, nejsou tu žádné laciné kulisy, ale divné grafické prostředí. Nevím, co si o tomhle šílentví Kurta Wimmera mám myslet, ale jednoznačně mě nanadchnulo, každopádně věřím, že své fanoušky si stejně najde. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (6)
- Film sa začal natáčať vo februári 2004. (Greenpeacak)
- Film sa natáčal v rôznych mestách po celej Číne, predovšetkým v Hongkongu a Šanghaji. (Greenpeacak)
- Původní verze Kurta Wimmera byla dlouhá 120 minut, ale jelikož se Screen Gems nelíbila, sestříhali ji a změnili rating z R na PG-13. Wimmer prohlásil, že kvalita filmu prudce klesla dolů, a za pravdu mu dávají i fanoušci, kteří zhlédli původní verzi. (ČSFD)
Reklama