Režie:
Kurt WimmerScénář:
Kurt WimmerKamera:
Arthur WongHudba:
Klaus BadeltHrají:
Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, William Fichtner, Theodore Thomas, Kurt Wimmer, Mitch Gould, Don Ferguson, David E. Collier, Katarína JančulaObsahy(2)
Armádní laboratoře objevily dosud neznámý virus a snažily se ho upravit, aby pomohl stvořit rychlejší a silnější vojáky. Vznikl kmen HGV, experiment se však vymkl kontrole, když virus zmutoval a rozšířil se v extrémně nakažlivé formě. Svět zasáhla epidemie, která ho navždy změnila. Lidé se přestali bát terorismu a začali se bát choroby, která sice nakaženým dala nadlidskou rychlost a sílu, současně však byla stoprocentně smrtelná. Zdravotnický systém získával stále větší pravomoci, až se nakonec zmocnil vlády a proměnil ji v nelítostnou diktaturu. Nemocní byli shromažďováni v koncentračních táborech a později likvidováni na příkaz šéfa všemocného militantního lékařského systému, vicekardinála Ferdinanda Daxuse. Mladá Violet žila spokojeně s manželem a těšila se na narození prvního dítěte. O všechno však přišla, když se nakazila a stala se cílem experimentů, které měly najít lék. Podařilo se jí uniknout. Založila hnutí odporu a z Violet je nelítostný vražedný stroj, jehož jediným cílem je boj proti Daxusovi a jeho organizaci. Rozhodne se postavit všemocnému nepříteli i bývalým spojencům, překazit plán a zachránit celý svět. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (435)
Tak opäť raz pôjdem proti prúdu... Po CATWOMAN, ELEKTRE a AEON FLUX som však teraz konečne nemal chuť vyvrátiť večeru. UV je čistokrvné béčko, s ľadovou a, na rozdiel od RESIDENT EVIL, cool vyzerajúcou Millou. Wimmer sa rozhodol pre akčnú jazdu s minimom deja a minimom dialógov. Oproti pôsobivému EQUILIBRIU tak padol smerom dole. Zatiaľčo v EQ bola perfektná vyváženosť (equilibrium :)) medzi akciami, emóciami a príbehom, tu je len akcia. Akcia je veľkolepejšia, z množstvom trikov, ale práve takýto nával "veľkoleposti" Kurt nezvládol - na triky zrejme nebolo dosť penazí, kameramana občas chytí epilepťák a strihač chcel zrejme príplatok za nadčasy... Milline herectvo vždy reprezentovali (a zrejme aj budú) vyšinuté postavy a tak je samozrejmé, že "obyčajnú" úlohu neutiahne. Divákovi skrátka nedokáže pohľad na ňu vsugerovať, čo prežíva a čo si myslí - keďže nie je miesto na rozhovory, divák len krúti hlavou a všetko mu dochádza až po ďaľšom čine hlavnej hrdinky. Čo ťahá UV k tretej (absolútne subjektívnej) * je predsa len režisér, ktorého nápady aj v takomto videoklipovom prevedení vedia okúzliť. Čo sa týka zbraní a súbojov držal sa schémy EQ a tak tu máme masové strieľačky aj súboje na meče. UV rozhodne nie je film na rozmýšľanie (a porovnávanie s Equilibriom :)) a miesto so scenárom akoby pracoval len s námetom, ale mňa nenudil a srší z neho nadšenie pre akciu, aj keď tentoraz v trochu zmätenom klipovytom kabáte... ()
Má to tempo, má to hlavu i patu, ale někdo tomu usekal všechno mezi tou hlavou a tou patou. Jistě to byla Violet, protože ta co uvidí, to rozseká, rozstřílí či spálí a ještě si přitom stihne změnit barvu vlasů i outfitu. Já jsem tedy nikdy v životě neviděl nic tak pitomého, aby mne to dokázalo urazit a ani tato ultra-arci pitomost není výjimkou. Jistě za to může vizáž hlavní hrdinky, se kterou bych si dal líbit nějaký ten horizontální tělocvik, ale do boje s ní bych rozhodně vyslal pouze svůj hologram. Už teď je mi ho líto. ()
Jéje, tak špatné to snad nebylo, ne? :) Když to porovnám s naprosto "vymaštěnou" Aeon Flux, tak musím říct, že Wimmerova Ultraviolet je o několik tříd lepší. Sice se tu Wimmer se svýma akčníma scénama moc nepředved, čehož nesmírně lituji, protože jeho oblíbené "breaking-glass performance" scénky se dočkáme jen na začátku filmu...potom je tu ještě plno dalších, ale už nemají takový spád jako tak, kterou jsem zmínil....nevim ale, proč se hlavně u konce filmu řeší akce tak, že Violet někam naběhne, pak střih a Violet vykráčí z místnosti, kde se válejí mrtvý vojáci....whatever, asi nezbylo moc peněz :) Pokud se podíváme na příběh, tak raději hned odvrátíme zrak, protože se to drží někde mezi kravinou a naprostým hovnem, ale když se na to kouknu jako na svižnou akční jízdu, tak jsem s výsledkem celkem spokojen. ()
ANO! Dámy a páni, povstaňte a privítajte Violet. Ultraviolet. Žena v rukách ktorej je osud ľudskej rasy, žena ktorá posiela X-Menov hrať piškvorky s logikou, necháva zabudnúť na bulletproof oko supermana a T-1000 sa roztápa od závisti pri pohľade na jej náramky plné nábojov. Tatam je Jacksonove spektrálne megalomanstvo v King Kongovi, ktoré sa proti alibistickému Wimmerovi s prašivými 30 miliónmi na účte, javí ako menší postihnutý bráško. Kurt sa rozhodol, že svoju víziu budúcnosti s mečujúcim polobohom so srdcom matky, jednoducho zhmotní tu a teraz. A basta! Výsledný dojem z vizuálu je logicky taký, že Trávnikár sa s digitálnou sekačkou otáča v hrobe a hlavne v exteriéhoch je rapídny nedostatok cash bez újmy nepozeraeľný. Príbeh točiaci sa okolo vírusu je (na rozdiel od Equilibria) o 100 rokov späť a len zvýrazňuje Milline herecké trápenie, ktoré nepekne graduje hlavne pri scénach kedy treba vyxichtiť nejakú tu emóciu (totálna absencia základných výrazov - smútok, prekvapenie). Navyše kočka z móla stiahnutá sa v dúhovom oblečku síce snaží, ale nebyť klipového strihu, vyzneli jej drevené nohy snáď ešte horšie ako jej drevený výraz. Nemám chuť (srdce) sa v tom ďalej rýpať, bavil som sa. Violet besnila, vojaci padali po stovkách v jednom z najmamonárskejších a najmasovejších sci-fi všetkých čias a mne neostalo len s otvorenou hubou čumieť čoho sú podaktórí režiséri schopní. Exemplárny príklad porekadla: "keď sa chce..." Zdravím Wimmera, ktorého we may not understand. Povinnosť! 90% ()
Kurt Wimmer se dal na duchovno a chtěl do toho přivést i diváky. Nirvána se ale nekoná a vlastně jediné co jsem si z filmu odnesl je poučení, že pokud s někým mluvím, musím si ho "omakat" jestli dotyčná osoba není hologram. Milla Jovovich sice není bůhvíjaká herečka, ale když dojde na bitky, vždycky obstojně vyhrála. V Ultraviolet ale ne! V jednu chvíli jsem měl o ní strach, aby se při saltu nespřerážela páteř a navíc je její postava Violet vyretušovaná víc než Kate Moss v reklamě na řasenku. Co se týče vizuální stránky filmu je to ještě horší. Ultralaciné město spíš připomínalo krabice od mlíka a připomínalo mi to kýčovité obrázky na pouťích. Záporák taky stojí za starou belu (navíc má v nose nějakej bordel, takže respekt je ty tam) a co se Camerona Brighta týče, tak i kolostomie je lepší než se dívat na jeho nepřítomnej výraz. Seznam vřískacích výjevů ve filmu ale ještě nekončí, je jich prakticky na celou stránku, ale rozebírat to nebudu, je ztráta času. Stejně jako sledování tohohle filmu. Ultrablbost! ()
Galerie (62)
Zajímavosti (6)
- Trailer k filmu unikol ešte predtým, ako chcel režisér a tak požadoval, aby všetky videá boli odstránené. (Greenpeacak)
- Film sa natáčal v rôznych mestách po celej Číne, predovšetkým v Hongkongu a Šanghaji. (Greenpeacak)
- Film bol natočený digitálnou kamerou SONY HDW-F900 s vysokým rozlíšením. (Greenpeacak)
Reklama