Režie:
Paul W.S. AndersonScénář:
Paul W.S. AndersonKamera:
David JohnsonHudba:
Harald KloserHrají:
Lance Henriksen, Sanaa Lathan, Raoul Bova, Tommy Flanagan, Ewen Bremner, Colin Salmon, Pavel Bezděk, Petr Jákl, Eoin McCarthy, Jan Pavel Filipenský (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zazobaný průmyslník Charles Bishop Weyland podnítí vytvoření mezinárodního týmu archeologů, přírodovědců a bezpečnostních expertů pod vedením ekoložky a cestovatelky Alexy "Lexy" Woodsové, který má prozkoumat záhadné obrysy budovy schované hluboko pod ledovým příkrovem poblíž Antartidy. Tím začíná neuvěřitelné a zároveň strašlivé dobrodružství – nikdo z nich netuší, jaké překvapení, ukryté v hloubce 2000 stop pod zmrzlým povrchem, je čeká… Členové expedice najdou pyramidu se stopami aztécké, egyptské a kambodžské kultury. V jejím nitru objeví bludiště chodeb, jehož technologické vybavení ukazuje na práci neznámých mimozemských civilizací. Stěny místností neočekávaně mění tvar, vězní jednotlivé členy týmu a oddělují je od jejich kolegů. Při strastiplné cestě napříč pyramidou vyjde najevo strašlivá pravda: podzemní chrám obývají predátoři, kteří drží v zajetí živou vetřelčí královnu. Ta ve stoletých intervalech klade vajíčka, z nichž se líhnou vetřelci, jejichž vybíjením mladí predátorští válečníci absolvují zkoušku dospělosti. Expedice tak přichází přímo do války mezi vetřelci a predátory. Dostane šanci zůstat jen nezúčastněným pozorovatelem? Postavu miliardáře Charlese Bishopa Weylanda scenáristé napsali pro herce Lance Henriksena, který hrál ve filmech Vetřelci a Vetřelec 3. Filmem Vetřelec vs. Predátor si režisér Paul W. S. Anderson, jeden z největších fanoušků filmů o Vetřelcích a Predátorech, uskutečnil svůj sen. (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (932)
Člověk je v téhle uhlazené sci-fi báchorce jen pouhým panďulákem. V jakési pyramidě ztracené pod ledovým krunýřem Antarktidy si to totiž rozdá hned několik živočišných druhů. Děj i jeho logiku hoďte stranou, atmosféru nehledejte, motivaci nebo nějaký vývoj postav jakbysmet. Pozornost si zaslouží „dvojice“ mimozemšťanů, jejichž vzhled a způsob jejich boje rozhodně potěší. Ostatně celá technická stránka snímku je na solidní úrovni. Anderson si v mnohých scénách umí vyhrát, ví, jak nastavit kameru nebo jak efektně natočit kužely baterek. Škodou je, že na snímku je znát, že do něj nějaký chamtivý producent zřejmě musel zasahovat, navíc je leccos osekané pro lepší přístupnost. No, sečteno podtrženo, dvojku si rozhodně nedám.. na to se mám moc rád!! ()
Väčšinou sa stáva, že keď sa dialógy tvária sproste, je hlúpy aj samotný dej. V tomto filmu je tomu inak. Dejovo sa mi to celkom páčilo, spomínané keci neboli na úrovni voči vizuálnej stránke, takže ako často v týchto žánroch – forma zvýťazila nad obsahom. Napriek tomu som sa však nenudil, a nakoniec ma film presvečil, aby som si pustil starého predchodcu, Predátora. ()
Než jsem tento film viděl, tak jsem si vyslechl dva názory...jeden zněl, že je to naprosto nezáživný a "mozkovymrdózní" snímek. Druhý názor zněl - "JE TO SUPER, OPRAVDU BOMBAstické !!!" A teď, když jsem to konečně zhlédl, tak musím říct, že se přikláním spíše k té druhé skupině...jenže ne na 100%. Anderson umí dělat filmy podle her, to ano...ale u AvP se mi nějaké věci moc nelíbily (stejně jako u RE) - např., že jeden vetřelec si na začátku udělá celkem slušný bodycount a nebo ten konec (který se dá v půlce filmu odhadnout......ale trošku mi to nejde dohromady, podle mě by to predátoři prostě poznali, anebo to musela zneškodnit královna - zasvěceni vědí, jak to myslím). Ale i přes tyto zápory si myslím, že film je celkem dobrý (nenudil sem se ani na vteřinu). ()
Ne že by to bylo přímo špatné... ono je to tragické. Anderson staví na hlavu veškerá pravidla hry, demoluje léta budovaný odkaz a střílí do vzduchu za vydatné pomoci výkvětu českého. Imbecilem je v jeho vidění každý: vetřelci, predátoři, lidské postavy, ale hlavně diváctvo, které bylo tak krátkozraké a za zpětné financování téhle blamáže se musí vyrovnávat s těžkou neurózou. Už jen vzpomínka na podezřelé přátelské pouto mezi vesmírným lovcem (schopného opravdových citů) a lepou amazonkou bez bázně a hany (povolné nechat se skarifikovat za polárním kruhem), které oscilovalo na hraně sexuálního sebezapření, mi na zdraví nepřidává. Jediné, co na filmu funguje v mezích obstojného, to je příjemně lezavá atmosféra a efektní monster mač, kde si jeden z predátorů zatrénoval na olympiádu v hodu kl...vetřelcem (?). Nedivte se proto, že napříště mám z jakýchkoli crossoverů (v pařátech neosvícených) obavu předem. "A vzpamatovávají se z toho až do dnes..." tak pravil moudrý Zaratushtra-Yutani. ()
Tady musím pochválit a vyzdvihnout kvalitu Predátorů, kteří svojí skvělou novotou, oplývají díky českým ručičkám. Jak postava predátora, tak postava vetřelce byla totiž vytvořena v barrandovských ateliérech. ( Sice byli vytvořeny dle požadavků, ale celkový konečný dojem je opět v rukách umělců samotných.) Jediný dojem kazí fakt, že vetřelec v určitých záběrech má nadměrně bílý chrup a spíše by se hodil do reklamy na colgate. Za tuhle nevhodnou scénu musím hvězdu sundat. Příběhově je to sice něco jiného, nežli od standardů, ale ty bitky mezi oběma stvůrami jsou prostě bezchybný. ()
Galerie (105)
Photo © 2004 20th Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (57)
- Ve scéně, kdy první predátor bojuje s vetřelcem, vetřelčí kyselina mu rozežere brnění i zbraně. Když však Alexa (Sanaa Lathan) probodne vetřelce predátořím kopím a druhý predátor ho následně nožem vykuchá, zbraně jsou kyselinou nedotčené. (Foxhound#1)
- AvP je první film, který zobrazuje predátora jako leváka. (imro)
- Oproti původním filmům byly zvětšeny jak "ruce" vetřelců, tak i všechny zbraně predátorů (mimořádně nakynulo především laserové dělo, které nosí na rameni). (Divočák)
Reklama