Režie:
Rob ZombieKamera:
Phil ParmetHudba:
Tyler BatesHrají:
Scout Taylor-Compton, Malcolm McDowell, Danielle Harris, Daeg Faerch, Sheri Moon Zombie, Tyler Mane, Dee Wallace, Udo Kier, Kristina Klebe, William Forsythe (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Obyvatelé Haddonfieldu to zatím netuší, ale smrt přichází do jejich ospalého městečka. Před patnácti roky vyvraždil Michael Meyers polovinu svojí rodiny, bylo mu tehdy jen 11 let. Od té doby byl pod zámkem v psychiatrické léčebně. Nyní v podvečer Halloweenu, svátku zesnulých, přichází zpět, aby našel svou malou sestru. Dr. Loomis (Malcolm McDowell) jako jediný opravdu ví, čeho je maniak schopen a vydává se varovat městečko. Úspěšné znovuzrození jednoho z nejslavnějších hororů nově odhaluje pozadí patologicky narušené mysli a oslovuje jak nové diváky tak i fanoušky původní série. Režisér Rob Zombie obrací čas a pátrá po původu čistého zla jménem Michael Meyers. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (639)
Ač jsem měl chuť podívat se i na starší Zombieho počiny, po tomhle znásilnění hororvé legendy mě nějak přešla chuť. Horor bez napětí a jediného záchvětu atmosféry, u kterého při nejhorším usnete nudou. Zombie se rozhodl jít tou nejlehčí cestou a ač slibovat vyřešení Michaelovi motivace soustředí se jen na co nejvíce obětí. Jednotlivě vraždy jsou jasnou ukázkou samoúčelnosti, která je tak vytýkána druhému dílu (mnohem lepší než tenhle paskvil), a ač krev vypadá kurevsky dobře, plazící budoucí mrtvolky nedokážou vzbudit soucit. Navíc u většiny mordů si režisér až příliš lacině dopomáhá burácejícím hudební doprovodem a volume "vyhuleným" na maximální možnou míru. Na druhou stranu je třeba uznat, že Zombie vystavil remake na vlastní vizi příběhu a daří se mu příliš se nepodobat originálu, i když některé citace jsou příjemným překvapením... Bohužel přidaná psychologie působí více než trapně a funguje tak akorát k natažení děje o dalších čtyřicet minut. Michaelovo zatčení a následný vývoj ve vraždící němé monstrum nepůsobí příliš uvěřitelně, za což krom dementního scénáře může i nepřesvědčivý tlouštík v hlavní dětské roli. Sice je tu nějaký náznak trapného schovávání vlastní identity za maskou ("Mami nasaď mi posím masku...", první vražda a závěrečné seznamování se sestrou), ale tím veškerá psychologie končí. Kamarádství s vězeňským uklizečem (přístup do cel mají absolutně nedůvěryhodné osoby) nakonec dopadne další vraždou, která je již jasným úkazem, že efektivnost je důležitější než prosté bezeemotivní zabití, které by mělo být Michaelovou doménou. Tedy příběh si i několikrát odporuje a volí nelogické odpočky. Jistou funkčnost děje zaznamenává až druhá polovina, která se více blíží k originálu, i když pomalé sledovací pasáže jsou nahrazené rychlými vraždami - zajímavé že i okoukané scény pozbyly jakéhokoli napětí. A zejména závěr, který sice opět nemá grády ani atmosféru, ale působí mnohem lépe než celý zbytek filmu a hlavně skvěle pracuje s postavou Laurie, která se ukazuje jako zkušená divačka hororových filmů a dokáže se slušně bránit. Poslední scéna ovšem opět působí dost nepatřičně, úplná eliminace působí spíše namachrovaně, než že by se jednalo o záchranu série. Není nefunkční ale z pohledu režiséra na mě dýchla dojmem, že nikdo jiný než Zombie se zpracování Halloweenu chopit nesmí. SPOILER Na druhou stranu kdoví, neviděli jsme že by Michaela do té hlavy střelila :) ()
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $58,272,029║Tržby Celosvetovo $79,101,325▐ Tržby za predaj DVD v USA $37,127,103 //počet predaných kusov 1,734,871║ Pre mňa bol tento Halloween ako voľné pokračovanie Zombieho predošlých snímok, proste samý vlasáči, každú chvíľu holé baby, fádny dej, (proste jeho ako že tvrdý štýl muzikanta my nesedí) ... , ale nech, neberiem mu jeho štýl ale neponúknuť nám tematicky nič nové a len opakovať to čo bolo už 100x videné(vyvražďovačky) a nehovoriac už o detstve Michaela Meyersa, ktoré vôbec nefungovalo ako vnútorná dráma ale ako pohodová prechádzka nejakého chlapca tváriaceho sa akoby ja nič ja muzikant... no proste pre mňa dosť veľké sklamanie. /30%/ ()
Rob Zombie svojim spracovaním ďalšieho dielu série Halloween ničí všetku tajomnosť osobnosti Michaela Myersa. Rozpitváva udalosti, ktoré sú pre obdivovateľov silne atmosferického Carpenterovho filmu z roku 1978 nepodstatné. Je to len komerčný ťah, ktorý zarobí ešte nejaký ten dolár. Herecké výkony sú nepresvedčivé, scenár povrchný, čiste účelová kamera bez nápadu, a nevýrazný soundtrack sa s komponovanou Carpenterovou hudbou použitou pri prvej časti, nedá ani len porovnať. Celý tento nový "Halloween" mi príde ako niečo úplne zbytočné. Rob Zombie teda stále u mňa ostáva lepším hudobníkom (i keď aj tam má rezervy) ako filmovým režisérom. ** ()
Rob Zombie vzdal poctu originálu, ale svoji verzi přece jenom pojal trochu jinak. Michaela Meyerse vidí jako oběť a je znát, že s ním v podstatě sympatizuje. Příběh obohatil o jeho psychologický profil, který tvoří začátek filmu. Prostředek jako by originálu téměř z oka vypadl, akorát tam kde Carpenter lépe zvládal atmosféru, Zombie zase přidává takové to jeho znepokojující neučesané násilí. Rob Zombie totiž netočí hezké filmy a násilí v nich fakt bolí. Na konec film obohatil ještě o jednu menší dějovou odbočku, aby se Michael Meyers choval alespoň trochu pochopitelně. Tudíž není to taková úplná zabíjecí mašina jak v origoši. Obsazení opět bude lahodit milovníkům béčkových filmů a hudební doprovod je perfektní jak je u filmů pana Zombieho zvykem. ()
Společne s novým Argentem a jeho završením trilogie o matkách (La Terza Madre) považuji Halloween za nejlepši horrorový film roku 2007. Kde je u Argenta vychýlenost a až určitý druh snovosti určen optikou hlavní postavy a v klasicky vystavěném a vyprávěném filmu si dovolí narušit klasický narativ, tam Zombie přichází s reimaginací Carpenterova originálu, která je do jisté míry až revizionistická vůči žanru slasherů a může se tak hrdě zařadit po bok Tarantinova Grindhouse: Death Proof. I "šilenec z videopůjčovny" svou poctu braku rozdělil na dvě části, které byly mezi sebou do jisté míry vyjednáním mezi starým sedmdesátkovým poctivým a moderním přistupem ke kinematografii se zakombinování "tarantinovského mizogynického feminismu". Rob Zombie nejdřív film otevře v exploatačním duchu svých předchozích filmů (Dům 1000 mrtvol a Vyvrženci pekel), aby pak do psychologizující (pozor, nikoliv psychologické!) hodinky filmu vsadil postavy, které do toho fikčního světa nepatří (nemocniční zřizenci znásilňující pacientky či geekovští pracovníci nemocnice), a pokračoval návratem do sedmdesátek s kontextualizováním scén z Carpiho Halloweenu do nových formálních rámců, hyperbolicky nadsadil Mistrův koncept (jaké reakce originál vyvolal ve fanouškovských kruzích? viz American Nightmare) a do starého hororového světa vsadil poučené moderní postavy ala hrdinové a hrdinky z Vřiskotu. Pátá hvězda je hlavně za poslední čtvrtinu filmu, která je naprosto famózní a úchvatně nesmlouvavá, zdařile remixovaný původní hudební motiv a za to, že je co rozebírat a v necnezurované verzi se i nad čim bavit či děsit... ale tak nadšený jako z Vyvrženců pekel z toho nejsem a s náběhem záv. titulků jsem nemusel hledat svou sanici na podlaze. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (36)
- V rozhovore Rob Zombie povedal, že išiel na stretnutie s Weinsteinovcami s myšlienkou na dva filmy: jeden bol výlučne Myers a jeho detstvo, potom remake. Žiaľ, myšlienku zamietli. Preto sa remake venuje v prvej polovici Myersovmu (Tyler Mane) detstvu. (Peter.N.5688)
- Po nepříliš kladných ohlasech z testovacího promítání byly nově natočeny scény úniku Michaela (Tyler Mane) z ústavu a rovněž byl pozměněn konec filmu. (HellFire)
- Náklady na výrobu byly zhruba 15 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama