Režie:
Rob ZombieKamera:
Phil ParmetHudba:
Tyler BatesHrají:
Scout Taylor-Compton, Malcolm McDowell, Danielle Harris, Daeg Faerch, Sheri Moon Zombie, Tyler Mane, Dee Wallace, Udo Kier, Kristina Klebe, William Forsythe (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Obyvatelé Haddonfieldu to zatím netuší, ale smrt přichází do jejich ospalého městečka. Před patnácti roky vyvraždil Michael Meyers polovinu svojí rodiny, bylo mu tehdy jen 11 let. Od té doby byl pod zámkem v psychiatrické léčebně. Nyní v podvečer Halloweenu, svátku zesnulých, přichází zpět, aby našel svou malou sestru. Dr. Loomis (Malcolm McDowell) jako jediný opravdu ví, čeho je maniak schopen a vydává se varovat městečko. Úspěšné znovuzrození jednoho z nejslavnějších hororů nově odhaluje pozadí patologicky narušené mysli a oslovuje jak nové diváky tak i fanoušky původní série. Režisér Rob Zombie obrací čas a pátrá po původu čistého zla jménem Michael Meyers. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (642)
V Zombieho podání je Michael Myers prakticky sympaťák či tragickej hrdina, což nutně nemusí bejt zápor, spíš naopak. Naštěstí ho to v zabíjení nijak neomezuje, takže se dočkáme několika šťavnatejch smrtí. První půlka do útěku z nemocnice byla fajn, jenže pak nastoupila pro mě naprosto otravná Scout Taylor-Compton a její pubertální projevy a křik a horor se zvrhnul v klasickou a ničím nápaditou vyvražďovačku, vybočující snad jen perfektně zvládnutým vyobrazením násilí. Rozhodně je to ale na remake slušná práce a zklamaná jsem ani moc nebyla. ()
Společne s novým Argentem a jeho završením trilogie o matkách (La Terza Madre) považuji Halloween za nejlepši horrorový film roku 2007. Kde je u Argenta vychýlenost a až určitý druh snovosti určen optikou hlavní postavy a v klasicky vystavěném a vyprávěném filmu si dovolí narušit klasický narativ, tam Zombie přichází s reimaginací Carpenterova originálu, která je do jisté míry až revizionistická vůči žanru slasherů a může se tak hrdě zařadit po bok Tarantinova Grindhouse: Death Proof. I "šilenec z videopůjčovny" svou poctu braku rozdělil na dvě části, které byly mezi sebou do jisté míry vyjednáním mezi starým sedmdesátkovým poctivým a moderním přistupem ke kinematografii se zakombinování "tarantinovského mizogynického feminismu". Rob Zombie nejdřív film otevře v exploatačním duchu svých předchozích filmů (Dům 1000 mrtvol a Vyvrženci pekel), aby pak do psychologizující (pozor, nikoliv psychologické!) hodinky filmu vsadil postavy, které do toho fikčního světa nepatří (nemocniční zřizenci znásilňující pacientky či geekovští pracovníci nemocnice), a pokračoval návratem do sedmdesátek s kontextualizováním scén z Carpiho Halloweenu do nových formálních rámců, hyperbolicky nadsadil Mistrův koncept (jaké reakce originál vyvolal ve fanouškovských kruzích? viz American Nightmare) a do starého hororového světa vsadil poučené moderní postavy ala hrdinové a hrdinky z Vřiskotu. Pátá hvězda je hlavně za poslední čtvrtinu filmu, která je naprosto famózní a úchvatně nesmlouvavá, zdařile remixovaný původní hudební motiv a za to, že je co rozebírat a v necnezurované verzi se i nad čim bavit či děsit... ale tak nadšený jako z Vyvrženců pekel z toho nejsem a s náběhem záv. titulků jsem nemusel hledat svou sanici na podlaze. ()
Zombie v plvej polovici zdarilo vykresľuje svoj svet plný špinavých, zvrlých ľudských charakterov, z ktorých si podaktorí smrť proste zaslúžia. Malcolm McDowell do tohto sveta (aj koli jeho starým filmom) krásne zapadá. Ako štart osudov Mikea Myersa to funguje dobre. Vrcholom prvej polovice je extrémne vydarená scéna vraždy zdravotnej sestry v liečebni, ktorá ukazuje že pod nánosom špiny sa v Zombiemu skutočne ukrýva trocha filmového génia. Druhá polovica to už je, bohužial, iba veľmi nenápaditá jazda dospelého Myersa, ktorý likviduje všetko čo mu príde pod ruky. Tu atmosféru vytvára už len charakter, ktorý vytvoril Carpenter. (5/10) ()
R.Z. se snaží být stylový, v rámci žánru se mu to snad i trochu daří, ale jinak je tenhle film jen rutinní a ničím neobjevnou, dobře vyrobenou, obsazenou, odehranou a obehranou nápodobou čehosi, co kdysi v >béčkovější< podobě bylo originální a lze už dnes považovat za kultovní... A tak ač se Velký Majkí snaží sebevíc, tenhle nový vývar z dýně zůstane d.m.s.n. jen odzívanou oddechovkou a u všech svatých tedy >kultem< nikdy nebude... - - - P.S. Dlužno ovšem přiznat, že Malcolm McDowell coby léčitel pošuků v časech M.M. ještě coby malého blonďatého andílka je opravdu okouzlující! Jeden ze světlých momentů filmu(!), s takovým felčarem za chrbátem bych si šel do blázince na čas odpočinout i já a rád... ;o))) - - - - - (Poprvé viděno 12.2.2010 na dvd, v původním znění s č. titulky, hodnocení 2684., komentář zde jako odzívaný mnohý - 12.2.2010) ()
Pol roka som zbieral sily na napísanie komentára. Už pri úvodnej scéne som civel s otvorenými ústami a pokračovalo to ďalej. Špinavá fuckovacia pseudodráma s amatérskymi dialógmi podsúva nový pohľad na zrod Michaelovho zla: tuctová rozpadnutá rodina vymetie chlapcovu hlavu - aké originálne... Tam, kde v pôvodnej sérii bolo strašidelné zlo, ktoré nikto nikdy nepopísal (a o to bolo desivejšie), tu nastupuje rutinná psychologizácia osobnosti a primitívne zjednodušené motívy. Minimálne napätie a atmosféru má film iba v záverečnej štvrťhodinke, ale keď sa človek nad tým zamyslí, tak jedine kvôli trademarkom ukradnutým z originálu: hudba, kamera, strih, maska - to všetko, čo robí poslednú štvrťhodinu znesiteľnou, tu bolo už pred tridsiatimi rokmi. Navyše herci sú (s výnimkou skvelého Malcolma McDowella) neskutočne zlí: obzvlášť teenagerky a ich tupé dialógy a chichotanie nemá obdoby ani v tých najdementnejších 80s slasheroch. Toto si Laurie nezaslúžila. Ani Michael. Ani diváci... ()
Galerie (37)
Zajímavosti (36)
- Náklady na výrobu byly zhruba 15 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Pod hudbu se podepsal Tyler Bates, ale vesměs byla použita původní hudba Johna Carpentera s téměř nulovými úpravami. (fannah)
- Konkurz na hlavní ženskou roli mezi jinými dělala Emma Stone. (pornogrind)
Reklama