Reklama

Reklama

Pravda nebo lež

  • Česko Kde je pravda (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Lanny Morris a Vince Collins byli na sklonku padesátých let nejpopulárnější komici Ameriky, sledovaní miliony televizních diváků. Jednoho dne se rozdělili, ale ani jeden z nich už nikdy nedosáhl takového úspěchu jako dřív. O patnáct let později se mladá ctižádostivá novinářka rozhodne pátrat po příčinách jejich rozchodu. Zjistí, že na jeho počátku byla mladá žena, nalezená mrtvá v hotelovém pokoji. Když se novinářka pokouší odhalit okolnosti její smrti, dospívá postupně k poznání, že pravda je daleko složitější, než si dovedla představit, a rozpoutá události, nad nimiž ztrácí kontrolu. Film se skládá ze dvou žánrově odlišných částí: jednu z nich tvoří společná vystoupení oblíbené dvojice komiků, tedy jejich mediální podoba, od níž se soukromá tvář obou hvězd značně liší. Druhá, poněkud konvenčnější, sleduje postup pátrání v duchu psychothrilleru, ovšem tvůrci nejde ani tak o rozuzlení tajemství, jako o kritiku amorálnosti obou televizních hvězd. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna jediná noc rozvrátila letité přátelství a hlavně obrovskou diváckou odezvu komiků Lannyho a Vince. Lehce podprůměrný retro příběh vyzdvihuje příjemná atmosféra a ústřední part (27leté?) Alison Lohman (asi by se ale ráda svlékla pro ambicióznější film), stejně jako komické duo Bacon-Firth. Jenže ona záhada dostatečně nefunguje, konvenčnější časti snímku relativně brzdí spád celého vyprávění a uvěřitelnost s přibývajícími minutami mírně kolísá!! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Sex, peníze, vražda – synonymum pro Hollywood ve třech slovech. Klasický příběh, s mrtvolou na začátku a odhalením pachatele na konci nedokázal přílišnou dávkou invence obohatit ani kanadský režisér (který se narodil v Egyptě a má jméno, které by potěšilo každého chemika, ale to sem nepatří). Hlavní dějová linie se soustředí na snahu mladé novinářky Karen ulovit pořádného sólokapra, to se děje v letech sedmdesátých. Zároveň je nám předkládáno mnoho flashbacků z let padesátých, jejichž hlavními aktéry jsou kdysi velice úspěšní komici. Tihle dva přitom vědí něco, co by ráda věděla také Karen, která bude muset pro kariéru obětovat přinejmenším své dobře vytvarované tělo. Nečekejte žádnou rafinovanou skládanku, kdy nebudete vědět, co je teď, co bylo tehdy, co bylo předtím, co bylo potom. Film je vyprávěn poměrně srozumitelným způsobem, má zdařilou retro atmosféru a slušné herecké obsazení. Děj rychle odsýpá, trochu to skřípá jenom v závěrečné „vysvětlovací“ části, ale marně můžeme režisérům podobných filmů dokolečka opakovat, že nejsme úplni blbci. Není to víc než zručně zrežírovaná žánrová chuťovka s několika odvážnějšími milostnými scénami. Jenom se nesmíte zlobit, že vzhledem ke (v jistých kruzích poměrně zvučnému) jménu režiséra toho vlastně tolik nenabízí. 70% Zajímavé komentáře: POMO, Nick Tow ()

Reklama

dopita 

všechny recenze uživatele

První třetina filmu je výborná. Bohužel, příběh se trochu zamotává a režisér si s tím nějak nevěděl rady. Chvílema jsem nevěděl kde jsem a co se vlastně ve filmu zrovna děje. Přitom je film natočen svižně a rozhodně nenudí. Jenom nějak nedokáže zaujmout a vtáhnout do děje. S přibývajícími minutami se to ještě zhoršuje. Závěrečné odhalení asi mělo být překvapivé, co se mě týká, jen vyšumělo. Škoda, chtělo to jistější ruku režiséra, bže příběh rozhodně není z nejhorších a herci taky hrají velice slušně. ()

MI-380 

všechny recenze uživatele

Solidně natočené, zajímavě propletené a dobře zahrané drama o osudech dvou (zdánlivě) milých dívek, které chtěly být novinářkami a o dvou samolibých populárních estrádních "bavičích". A pak je tu ještě někdo v pozadí...a velká touha po penězích. Počáteční flashbacky do americké moderátorské zábavy roku 1957 - nuda. Pak se ale začnou vyvíjet vztahy mezi čtyřmi hlavními postavami, narůstá napětí a s ním i touha dozvědět se, jak to vlastně bylo a po první čtvrthodině už jsem pěkně zapadl do děje. Pohledy různých lidí na tutéž událost jsou čapkovsky rozdílné, i když nejde vždy jen o pravdu viděnou subjektivně - někteří vypravěči nám záměrně podsouvají lež. A jsme u zásadní otázky: co je tady pravda a co je chytře podstrčená lež? 70%. ()

numi 

všechny recenze uživatele

Kdy už, sakra, tam na tom kopečku v Los Angeles pochopí, že je jistý rozdíl mezi překvapivou pointou filmu a překvapivým zvrat(k)em. Jo pointa, ta je po celou dobu pěkně budovaná a mnoho pozorných diváků na ni během filmu přijde (Klub rváčů). Jenže ten typický překvapivý zvrat je jen suché z nosu, které si scénarista vyšťoural při úvahách, jak ten film vlastně ukončit. Je celkem škoda, když film docela zajímavým způsobem vypráví netuctový příběh dvou bavičů, kteří skrývají jedno velké tajemství a divák opravdu je zvědavý na to, jak to doopravdy skončí a pak to všechno pošlete pod drn kvůli pěti minutám v závěru... Alison Lohman funguje naprosto dokonale jako pojítko mezi minulostí a současností, mezi pravdou a tajemstvím a navíc skvěle hraje. Ostatně stejně jako Kevin Bacon a Colin Firth. První rozuzlení je uvěřitelné a opravdu promyšlené. Bravo. Ale těch posledních pět minut posílá celý film do háje. Mám sto chutí dát odpad za to, že to takhle zprznili, ale to by nebylo fér. Místo nadprůměrného thrilleru je tu ukázka do nebe volající tuposti producentů, kteří tyhle zvrat(k)y neustále podporují na úkor kvality a logiky. Škoda. [duben 2006] ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama