Režie:
Paul GreengrassScénář:
Tony GilroyKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
Matt Damon, Franka Potente, Brian Cox, Julia Stiles, Karl Urban, Gabriel Mann, Joan Allen, Márton Csókás, Tom Gallop, John Bedford Lloyd, Ethan Sandler (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jason Bourne, bývalý zabiják CIA trpící ztrátou paměti, se domnívá, že se mu podařilo utéct před vlastní minulostí a se svou přítelkyní Marií si užívají klidu v jejich dočasném domově v zapadlé indické vesnici. Ale i tam jsou vystopováni. Jason s Marií místo kvapně opouštějí. Mezitím byli v Berlíně zavražděni dva agenti CIA a vše nasvědčuje tomu, že je zabil právě Bourne. Znovu se tak kolem něj začne stahovat smrtící smyčka a Jason se opět vydává na cestu. Je odhodlán vypátrat strůjce falešného obvinění a přitom postupně objevuje i svou ztracenou minulost. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 009)
Jeden ze 100 nejlepších akčních filmů - 100 Greatest Action Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Parádní Bournova jízda č.2 v režii Paula Greengrasse. Více netřeba dodávat vzhledem k množství komentářů zde. Trailer: http://www.csfd.cz/film/136076-bournuv-mytus/videa/ ()
Druhý díl, který si užijete i bez znalosti jedničky (jsem toho živým důkazem), jen budete možná mít trochu posunuté hodnocení:) Kromě propracované postavy hlavního hrdiny nabídne film spoustu charizmatických vedlejších postav - dvojka ze Středozemě Marton Csokas a Karl Urban, obtloustlé duo Julia Stiles a Brian Cox (ten je narozdíl od exštíhlé exmladičké exrebelky Julie jen vycpaný) a k nim ještě stále atraktivní dáma z Wooova Tváří V Tvář - Joan Allen. S akční hitovkou Face/Off Bournův Mýtus spojuje kromě výborně natočených akčních sekvencí ještě jméno famózního skladatele Johna Powella, který odvádí stejně vydařenou práci jako u OST k prvnímu Bourneovi. A možná právě kvůli Joan Allenové slyšíte hned ve dvou skladbách (a sice Goa a Atonement) závěrečnou scénu z Face/Off. Celkový dojem - 90%. ()
Tenhle kousek se mi zamlouval mnohem víc, než ten první. Přestože Mattovi tentokrát nepřeběhla přes cestu žádná kočka, připomínal mi film svým vypravěčským stylem, rytmem a sympatickou usilovností hlavního hrdiny dávný snímek Tři dny kondora, kde "honěný" zároveň prchá i pátrá a to po motivech svých pronásledovatelů a přestože Bourne není neviňátko, řídíme, plaveme, střílíme, utíkáme a jedeme v tom s ním. ()
Jízda pokračuje. Bourne snad ještě zmatenější než v prvé částí, což ještě umocňuje použití ruční kamery. Bloumá ulicemi, svou myslí a přemítá, kdo vlastně je. A v patách mu je pokaždé nějaké to komando či policejní jednotka. Bournova minulost je postupně odkrývána a kousky hádanky se začínají kompletovat. Greengrass opět ukázal, že patří mezi současnou režisérskou špičku, co se týče hereckých výkonů: One Damon Show. ()
Greengrass to pochopil lépe než Liman. Takže jediné, v čem jeho autentický Bourne ztrácí, je choreografie jedné rvačky, jinak to, co v předchozím díle vypadalo jako přešlapování mezi dynamickým a drsným thrillerem a učesanou špiónkou ala MI je nahrazeno Paulovým typickým švihem a dokumentárním maelströmem obrazů. Výsledkem je Bourne, který kromě identity nachází především integritu, chybějící charisma se objevuje tam, kde se Bourne-člověk a Bourne-voják stávají jedním tělem a jednou osobností. Damon jakoby přišel postavě plně na chuť, a tak má Bourne jak ostré lokty, tak lidské rysy, aniž by si to nějak odporovalo. Skvostné automobilové honičky, napětí i v poklidných scénách, mnohem civilnější pojetí a samozřejmě 24karátová závěrečná moskevská naháněčka. Vytkl bych jen velkolepé gesto humanity ve finále, které je trochu přehnané, a občas předvídatelnost a dírky v logice. Ale jinak mě Jason Bourne začíná získávat na svou stranu. ()
Galerie (90)
Zajímavosti (46)
- Jason Bourne (Matt Damon) leží na střeše s výhledem na kancelář Pamely Landy (Joan Allen). Když se s ní telefonicky spojí, hlas Pamelu informuje, že ke zjištění pozice volajícího potřebují 90 vteřin. Bourne ukončí hovor přesně po 88 vteřinách. (don corleone)
- Výbuch domu byl natočen bez použití speciálních efektů. (Witta)
- Na rozdíl od Agenta bez minulosti tentokrát scenárista Tony Gilroy četl knižní předlohu Roberta Ludluma. Vysvětlil, že nevytvořil adaptaci románu, nýbrž scénář podle klíčových událostí a charakterů. (HellFire)
Reklama