Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 085)

plakát

Uncharted (2022) 

Doufal jsem, že Lovci pokladů s Nicolasem Cagem jsou navždy mrtví... a ono ne:) A dokonce se podařilo skloubit je s legendárně příšernou Saharou (tou s panem McConaugheym, ne Belushim)... Fakt nepochopím, proč musela značka Uncharted utrpět takhle děsný bullshit scénář, když Tomb Raideru se to docela podařilo ustát (zase, tomu novému, ne tomu s Angelinou Jolie;)). Nedá se jinak, nejlepší pokladohledačský zábavný výplach zůstává stále Mumie (a opět, ne ta s Tomem Cruisem, ta s Brendanem Fraserem;)). Je to jistě věc vkusu každého soudruha, ale klučíkovský šarm pana Hollanda já nevidím jako hodný něčeho jiného než tečky mezi světla, a postava Sullyho je vyloženě odporná krysa. A ten mustr na sestavu klaďasů a záporáků, to už bylo prostě moc. Ale úplně nejvíc bylo, že můžete úplně v klidu zabít nejbohatšího muže světa, a nikdo si toho nevšimne.... a pak to můžete zopakovat, a pak už to přestane dávat smysl úplně v jakémkoliv ohledu:) Ne, přátelé, je rozdíl mezi výplachem a lobotomiem, pardon, lobotomií. Tohle už nikdy vidět nepotřebuju. Lepšího cestovatelského McGuffiního porna se po světě válí mraky... 40% za kvalitní kaskadérskou práci.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Věřte nebo ne, ale po druhém dílu si říkám, že bych tu trojku snad i rád viděl... protože jak byla jednička v zásadě zbytečný film, tak tady, jak se hezky česky říká, "shit gets weird":) A to takovým způsobem, že je to opravdu hodno zaznamenání, a zajímalo by mě, kam se ještě asi tak třináctiletá mysl Zacka Snydera zvládne vydat. Protože jedna věc je vymyslet zápletku o tom, jak civilizace schopná stavět mezihvězdné koráby potřebuje zrno, aby její armády nepomřely hlady, a úplně jiná je pozvat si k hromadné vraždě živé smyčcové kvarteto, které do toho šlape podle toho, jak se zrovna situace vyvíjí :D Nezničitelný zabijácký android křížený s druidskou kněžkou, asijská šermířka křížená s Bernardem O'Reillym, a duel dvou Daariů Naharisů, to jsou jenom zrníčka písku v bouři - pardon, v extrémně zpomalené bouři - ve které nedává smysl vůbec nic. Ani čas a prostor. Hlavně ten čas, a tím nemyslím, že musíte celé minuty koukat na to, jak sedláci sečou obilí a jak sedláci svážejí obilí a jak sedláci cepy mlátí obilí a jak sedláci... asi chápete;) Nejpozoruhodnější moment pro mě byl, jak (kterak také jinak;)) veskrze sympatická venkovská dívčina zvládla vedle lopoty v lánech (ne v Lánech...i když by tam nejspíš udělala větší kariéru než paní Alex) za jeden den utkat každému ze Statečných erbovní praporec a vymyslet k němu perfektně sedící charakteristiku... když kromě hlavní hrdinky nikoho z nich neznala :D Sedmero krkavců hadr - a ono to jiný než pohádkový konec mít nemůže, protože to, co se dozvíte na úplném konci (a co nepřekvapivě absolutně nedává nejmenší smysl v kontextu dřívějšího dění kolem Djimona Hounsou), to je figura jak z nejlepších cimrmanovských seminářů :D Řeknu jen tolik, že je to cliffhanger takového kalibru, že klidně může přijít i ten Stallone. Protože kouzelníci už tady jsou;) Je to neuvěřitelná věc, která má jen dva aspekty: digitální bordel prolínající se se scénáristickým bordelem. Na druhou stranu mám nového favorita na promítání v pozdních hodinách nějaké párty scifařů, a to má svoji váhu:) Ta ideová sepětí, která by nalezli trekkies se stárvóristy... lahodná představa. Byla mi dána pomyslná jizva, já na oplátku dávám 20%.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Jak jsem byl nadšený z první části, a jak se před velkým finále hromadily libůstky jako Giedi Prime, za kterou bych Villeneuvovi tleskal ve stoje, a přistoupil jsem na hru s až směšným Stilgarem (který je ale dokonale zahraný), maličko mě znepokojila Alia, ale pak se to zas srovnalo Chalametovou až démonickou exhibicí na fremenském sněmu. Ale bohužel samotná konfrontace s Imperátorem a její následky mi přišly oproti tomu, co všechno bylo k vidění do té doby (nejen eye-candy věci, ale promyšlenost toho, co je divákovi předkládáno), slabé. Částečně to byl důsledek krácení předlohy, ale částečně šlo o zkratkovitou úvahu tvůrců, že "tohle bude dávat smysl, protože nám zobou z ruky"... tak bohužel, a nemyslím si, že by to šlo zachránit vysvětlením v pokračování - v jehož vznik ovšem doufám;) 80%

plakát

Duna (2021) 

Denis Villeneuve doručil naprosto spektakulární a do detailu promyšlený VELKOfilm, který nijak neurazil moje léta v hlavě nošené představy o podobě Duny. Nadšení veliké a očekávání směrem ke druhé části ještě větší. 90%

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Zack Snyder v minulosti dokázal u filmu velké věci. Možná proto mu nikdo neřekl, že točit vlastní pubertální fantazie o tom, jak natočím ultimátní scifárnu, kde "bude všechno", je špatný nápad:) A je tam fakt "všechno", od vykrádání scén ze Star Wars přes náckovské uniformy, nádech Warhammeru 40k (design + mystika/magie), Sedm statečných, Blade Runnera, Zaklínače, Gladiátora, you name it... a na to je zvlášť při všech těch zpomalených záběrech dvě hodiny deset málo. A když to zabalíte všechno do obrovských kvant CGI, nezachránilo by to ani kdyby Sofia Boutella nosila uniformu jako Quiet z MGS5;) Jestli se Snyderovi podaří doplácat celou trilogii (díval jsem se krátce po premiéře druhého dílu), tak si Netflix zaslouží zkrachovat:P Pár scén mělo atmosféru a bylo řemeslně povedených, ale je to utopené v chaosu nejlépe popsatelném jako SW:E9. A to je peklo, když to měla být ukázka toho, jak by je Snyder natočil lépe;) 50%, a i to je možná příliš.

plakát

Frontline - 20 dnů v Mariupolu (2023) (epizoda) 

Jelikož si na CSFD nechodím procvičovat světonázorovou argumentaci, a velmi zřídka mrhám časem na pokusy přesvědčit přesvědčené, ochotné věřit čemukoliv, co jde z toho jediného správného směru, omezím se jen na prosté konstatování, že tady není o čem diskutovat. 20 dnů v Mariupolu je extrémně syrová dokumentární výpověď o tom, co se dělo v prvních týdnech po zahájení ruské ofenzívy v únoru 2022 (pokud to někdo nepostřehl, tak válku s Ukrajinou Rusko začalo už v roce 2014). Vidět město, jehož některé části vypadají - pardon, vypadaly - úplně jako předměstí Pardubic nebo Havířova, jak se propadá do zmaru, je drsné. Vidět vyčerpané lékaře, z nichž část zoufale roní slzy nad roztrhaným tělem čtyřletého dítěte, a část z hloubi duše proklíná ty, co to způsobili, je ještě horší. Nejhorší je ale pro mě ta část, kde dostane prostor léta nacvičovaná obrana ruských osvoboditelů, která je zároveň velmi nebezpečným útokem - éto dezinformacja, éto herci, všechno je to jen snaha fašistů nás očernit... Nevím, jaký jiný dokument měl toho Oscara vyhrát. 90%

plakát

Suplent (1996) 

Na Grammy pro Coolia za Gangsta's Paradise z Dangerous Minds ještě nezačal usedat prach, a někoho napadlo, že by to chtělo natočit něco, co to posune na další level, a bude se tam hodně střílet. Takže zdejší střední škola je prolezlá narkomafií, a problém jde z dobré vůle řešit nájemný žoldák, co mu záleží na jeho přítelkyni učitelce... a dobrá zpráva je, že pokud zvládnete ignorovat, že zápletka je jak z Hurvínkových představ o organizovaném zločinu, tak Tom Berenger si to tu dává v mentorské poloze velmi slušně, a partička jeho bratrů ve zbrani je víc než sympatická. A stejně tak gangsteři jsou slizcí jak to jenom jde. Musím ocenit i akční scény, respektive ty, v nichž se střílí. Dost se tu totiž bojuje i "mano a mano", a tam má Suplent značné rezervy;) Na to jak ukrutnou devadesátkovou slátaninu jsem čekal, jsem byl příjemně překvapen. Ale zvažte si, jestli na to chcete opravdu vynaložit ten čas - nejlepší scény kolují po internetu, a o moc víc vám to po těch skoro třiceti letech nenabídne. Nejsou to ani Nebezpečné myšlenky, ani Mizerové. 60% za solidní řemeslo, které se toho nebojí.

plakát

Figurína (1987) 

Starship a jejich Nothing's gonna stop us now, James Spader ublíznutý a upnutý jak Herr Flick z Gestapa, působivé "kulisy" jistého reálného filadelfského obchodního domu postaveného v r. 1910, a co je nejdůležitější - extrémně sexy, ale také odzbrojujícně optimistická a energická Kim Cattrall. Tedy, hlavní hrdina Jonathan hraný Andrewem McCarthym (BTW střihnul si i roličku ve "Spaderově" Blacklistu) je taky fajn, ale na něj jsem se opravdu neměl důvod dívat:) Dějově je to poměrně slabé - to, jak se Emmy dostala do Jonathanova života, se vůbec neřeší, a polovinu stopáže tvoří groteskovité scény s jasnou předlohou Rubyho Rhoda z Pátého Elementu, ještě tupějším poručíkem Harrisem (G. W. Bailey posunující svoji roli z Policejní akademie o pár pater hlouběji), nebo podivným Italem/Španělem, co by rád sklátil Jonathanovu bývalku. Nutno říct, že film disponuje velmi dobře vybranou dobovou hudbou, a to, co bylo zkomponováno pro film, taky není špatné (ve scéně s rogalem zní úplně jako od Vangelise;)). A taky je vtipné sledovat, jaké módní úlety z osmdesátek se nám strojem času přenesly do roku 2024:) Celkově je Figurína dost neuspořádaný film - na jednu stranu hezky podané hledání sebedůvěry a odvahy ukázat talent, na druhou ztřeštěná řachanda, které někdo měl dát podstatně víc lásky při psaní scénáře. Ale jelikož má velmi příjemnou stopáž a neuvěřitelně sympatickou hlavní hrdinku, není důvod ji zavrhnout. I tak je to ale na červenou zónu málo - 60%.

plakát

RRR (2022) 

Říkal jsem si, když se konečně vydat do vod Bollywoodu, proč si nevybrat tu nejrozmáchlejší a údajně nejnabušenější pecku, co je momentálně k mání? I když ruku na srdce - to, co mě definitivně přesvědčilo, bylo rozloučení s Rayem Stevensonem (Sbohem, legionáři Pullo!), protože tři hodiny se mi při očekávání nemalého množství tanců a zpěvů (jo, jsou tam, a je jich hodně;)) zdály přece jen trochu příliš. A výsledné dojmy mám vskutku poněkud rozpačité. Tahle Volavka po Pandžábsku je totiž pro nepřipraveného diváka opravdu silná káva. Obdivuji naprostou bezuzdnost akčních scén, a vlastně i to, že Indové zřejmě, když přijde na vyprávění o revoltě proti koloniálnímu útlaku, neznají míru, a nebojí se křísit ducha Sandokana i za cenu přece jen už bolestivého dívání na CGI zvěřinec. Hlavní hrdinové mají určité charisma (každý svoje), a Stevensonův guvernér je naprosto dokonalý comicsový zloduch (a paní guvernérová naprosto dokonalá reklama na zrůdnost plastické chirugie;)). A vzhledem k řadě větších i menších zvratů dokonce i ty tři hodiny docela utečou. Ale že bych měl potřebu se někdy dívat znovu, to pardon, ale ani omylem. S radostí někomu, kdo se mě zeptá na esenci Bollywoodu, pustím na Youtubu třeba Naatu Naatu, protože tam je to všechno, od obrovské energie, přes precizní řemeslo, po řekněme kulturní svébytnost. Ale jinak si RRR (neplést s RRRrrrr ! ! !, to byla poněkud jiná komédie ;)) uchovám v paměti jen jako humornou roznětku pro představu, že bychom u nás tímhle stylem namísto Otakara Vávry a spol. zfilmovali něco o Jungmannovi, Palackém a Máchovi:D :D :D RRR je pomník filmovému umění, ale v nahlížení úplně jiné (pop)kultury, než je ta moje. Takže můj zážitek se ani zdaleka neblížil tomu, co dokázaly mnou nejvíce ceněné filmy. A protože ta nesoudnost ohledně CGI je u tvůrců RRR nemalá, neuchýlím se ani ke zvýšení celkového hodnocení pro nadstandardní řemeslnou kvalitu. Takže se vším všudy to vyjde na 70%.

plakát

Medvěd na koksu (2023) 

Podívejte, souhlasím, že jiný režisér by z toho námětu dokázal vykřesat klenot, zatímco tohle je jen velmi černá a velmi brutální komedie, jejíž vtipnost záleží na vkusu každého soudruha. Ale mně to v zásadě vyhovovalo, a nenatahovaná stopáž plynula velmi slušně až k nezbytným "rodinně hodnotným" scénkám v závěru. I ten medvěd mi přišel z hlediska technického naprosto v pohodě - tohle není Kniha Džunglí, víme?;) A ty postavy měly být figurky, z naprosté většiny nesympatické a jednorozměrné, takže ani tohle bych nebral jako negativum. Na druhou stranu, zasloužil by si Ray Liotta lepší poslední film? Jednoznačně ano, protože zrovna jeho drogový boss je ostudně prostý. Na třetí stranu, na poslední cestu mu hrály naprosto špičkové osmdesátkové synťáky, a to se taky počítá:) Takže abych se vrátil na začátek - OK, je tu nevyužitý potenciál, ale má to styl, a jako něco, co si pustíte s kámoši na nějaké chatovici, je to pecka srovnatelná třeba se Sisu. U toho se nasmějou pro změnu všichni, co někdy zavadili o vojenskou historii:) A chtěl bych to vidět v červené zóně, takže dávám 70%