Obsahy(1)
Etero je 48 let, žije v ospalé gruzínské vsi a v oprýskaném koloniálu prodává prací prášky a kosmetiku. Vesničané se na ni dívají jako na podezřelý úkaz. Etero má totiž nejradši samotu. Miluje dorty, řeku a ostružiny, které jí byly po celý život rodiči, spolužáky, kamarády i milenci. Nikdy se nevdala, nikdy nepoznala muže, nikdy po žádném netoužila. Vše se ale obrátí vzhůru nohama, když nečekaně zahoří k ženatému Murmanovi… Opětovaná láska je příslibem nového štěstí. Ale opravdu stojí za to, aby kvůli němu Etero opustila to své staré? Elene Naveriani ve své netradiční romanci Kos v ostružiní spojuje Kaurismäkiho komiku s vážnou tváří a melancholii svého krajana Otara Ioselianiho. (Artcam Films)
(více)Videa (2)
Recenze (31)
Tento film je vlastne o tajnej láske dvoch ľudí, tak ako mnoho filmov. Ale nenechajte sa pomýliť obsahom, ktorý znie ako totálne klišé. V tomto filme totiž nie je Margot Robbie alebo Zack Efron. Nie sú tu krásne, vyšportované postavy a romantická hollywoodska atmosféra. Táto snímka ukazuje prirodzenosť rozkysnutého tela, tvrdosť dedinského prostredia a nevyspytateľnosť života. Tempo filmu je pomalé, no ak si vás získa, oplatí sa vydržať do konca. Je to nesmierne obyčajné, jednoduché a reálne a práve týmto prístupom pre filmový priemysel až výnimočné. A práve v tom je čaro celej nepoetickej poetiky tohto filmu. Ozaj ma to prekvapilo a emočne zasiahlo. Dajte tomu aspoň šancu a uvidíte sami :) (Art Film Fest Košice) ()
Film má svoj prínos napríklad informovaním, že "na vohledy do Gruzie nelez", pretože tie ženy sú plným právom v 48 rokoch stále panny. Majú totiž šmrnc ropuchy, u nás je takou reprezentantkou Plaváková a skutočne jedno oko vzďaľujúceho sa od druhého nebýva nič vábivého. Festivaloví maniaci vytiahli film do červených čísel, ale o žiadny klenot nejde, no pozitívom je fakt, že napriek feministickej predlohe a dnešnému trendu ostala Etero prekvapujúco aj pred päťdesiatkou hetero. ()
pomalu plynoucí drama se špetkou romantiky v jehož středu stojí osamělá stárnoucí žena, která těsně před padesátkou chytne druhou mízu a na "stará kolena" půjde proti proudu malého města/vesnice ve které(m) žije. Příběhově to není zas tak moc originální, ale Eka Chavleishvili svojí postavě propůjčuje charisma, zranitelnost a všechno tady stojí a padá s jejím minimalistickým, ale o to uvěřitelnějším projevem...60% ()
Příběh samotářské stárnoucí ženy, která navzdory předpokladům chytí druhou mízu, není nijak šokující, přestože některé jeho zákruty se předvídají jen těžko. Stejně tak i hloubavý filmařský styl nejde popsat jako extravagantní či vyloženě poutající pozornost. Výsledkem je však romance, v níž do sebe všechno zapadá a která dovede nenásilně dojmout i pobavit. Více zde. ()
Popravdě - nevím, co se mi "Kos..." snažil sdělit, resp. sdělovat (neviděla jsem film jako celek), nemluvě o nesrovnalostech v ději i dialozích, které dělají příběh (ne)uvěřitelným /v podrobnostech viz recenze uživatelky Jitka Cardová/. Ale dovolím si to pojmenovat: metoda pokus-omyl. Nemá smysl hledat za každou cenu to Něco, co dělá film Dobrým Filmem, když cítím že to tam není. Přiznávám i jakousi antipatii k hlavní představitelce i k její postavě Etery (viděno cca 60 min, dál už to nešlo → bez hodnocení). ()
Galerie (11)
Zajímavosti (2)
- Eka Chavleishvili bola pre režisérku Elene Naveriani prvá a jediná voľba na obsadenie hlavnej postavy. (Arsenal83)
- Režisérka Elene Naveriani povedala, že akonáhle si prečítala predlohu feministickej spisovateľky Tamty Melashvili, okamžite spoznala svoju komunitu: „Bol to príbeh mojej mamy, príbeh mojej tety, príbeh môjho suseda. Mohla by som vymenovať toľko žien vo svojom okolí, ktoré skutočne prechádzali rovnakým vnútorným bojom, a zistila som, že je veľmi dôležité oživiť túto postavu na obrazovke.“ (Arsenal83)
Reklama