Reklama

Reklama

Případ Goldman

  • Francie Le Procès Goldman (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Paříž, listopad 1975. Odvolací slyšení krajně levicového židovského aktivisty Pierra Goldmana má začít. Goldman, odsouzený k doživotnímu vězení za čtyři ozbrojené loupeže, z nichž jedna měla za následek smrt dvou žen, odmítá obvinění z vraždy. Masivně sledovaný soudní proces vytvoří z Goldmana romantickou postavu a hrdinu intelektuální levice, i když vztah s jeho mladým právníkem Georgesem Kiejmanem skřípe. Věčný provokatér hlásající své ideály, nepolapitelný a rtuťovitý Goldman uvrhne svůj vlastní proces do chaosu a riskuje rozsudek smrti. Případ Goldman vykresluje psychopatologický portrét militantního revolucionáře, ale také společnosti zmítané vzorci rasismu a nespravedlnosti, které jsou vysoce nakažlivé i dnes. (Artcam Films)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (9)

Juto 

všechny recenze uživatele

Nepoznám prípad Pierra Goldmana, ale film je dobrá súdna dráma, kde sú emócie a dialógy napäté a pútavé, vrátane skvelých výkonov, atmosféry a réžie Cédrica Kahna. Kahn pristupuje k filmu so zmesou drámy a dokumentárneho štýlu, čo pomáha vytvárať realistické prostredie. Kamera pomáha vytvárať izolovaný pocit pre postavy a produkcia je celkom dobrá, aj keď miestami trochu lacná. 7/10 ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Režisér Cédric Kahn připodobnil přelíčení s Goldmanem k procesu s O. J. Simpsonem. Zatímco však soud se slavným sportovcem a hercem umožňoval náhled do reálií USA v 90. letech, skutečný i filmový Případ Goldman je podobnou sondou do Francie let sedmdesátých. Zároveň jde o zdařilý soudní procedurál, nabízející všem fanouškům konverzačních dramat dostatek podnětné zábavy. Více zde. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Mistrovská lekce toho, jak bez zbytečných okras, přitom maximálně poutavě zrežírovat (a sestříhat!) soudní drama odehrávající se skoro celé v jedné místnosti (a navíc nasnímané v televizním formátu, který odpovídá době, kdy se proces odehrál). Herecky i scenáristicky se to vyrovná Anatomii pádu, v jejímž středu stojí podobně komplikovaná postava a která si klade obdobné otázky (nevítězí u soudu ten, kdo dokáže odvyprávět přesvědčivější příběh, předvést lepší představení? nemají nakonec slova větší váhu než činy?). A ačkoli jde o kauzu ze sedmdesátých let (levicový židovský aktivista odmítá obvinění z vraždy), a film ve druhém plánu podává skoro sociologický průřez tehdejší francouzskou společností, ten střet pravice a levice, který v soudní síni probíhá, neschopnost vidět člověka mimo přihrádku, do které jsme ho na základě jeho politické orientace nebo původu strčili, a neochota vnímat, že některé skutečnosti mohou být černé i bílé zároveň, to všechno v lecčem připomíná dnešní kulturní války. 85% ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Parádní soudní drama podle skutečného případu, které se sice pomaleji rozjíždí, ale postupem času nabídne hutnou a skvěle sestříhanou záležitost, které k utváření napětí stačí jen dobří herci, dobře napsané dialogy a taky fakt že to není jen o Goldmanovi, ale celý soud slouží i jako vhled do duše francouzské společnosti oné doby. Aniž bych o skutečných událostech cokoliv věděl tak sem si to užil nad očekávání…80% ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Tento snímok ponúka iba čisto surovo natočenú súdnu drámu na motívy skutočných udalostí, v ktorej sa na jednej strane venuje zaujímavej téme antisemitizmu, ale na strane druhej je to natočené až príliš profesorsky a bez nejakej výraznej "šťavy". Podobné filmy vám proste buď sedia alebo nie. Ja som sa pritom dosť slušne nudil, aj keď ma nakoniec zaujímal verdikt. 55 % ()

Galerie (11)

Zajímavosti (9)

  • Vdova po Pierru Goldmanovi (Arieh Worthalter) Christiane Succab-Goldman, s níž tvůrci filmu nic nekonzultovali, zveřejnila svůj nesouhlas s filmem v rozhovoru pro deník Le Monde na začátku října 2023, v němž prozradila, že žalovala producenty, aby do filmu přidali titulní poznámku zdůrazňující fiktivní aspekt scénáře. Žaloba byla zamítnuta s odůvodněním, že již v titulcích je uvedeno, že několik scén bylo vymyšlených. (Johnny.ARN)
  • Film se natáčel chronologicky, v publiku bylo několik desítek komparzistů, kteří dostali role (tj. byli pro nebo proti Goldmanovi). Nedostali scénář ani jim nebylo řečeno, co se bude dít, a neměli žádné pokyny kromě toho, že měli přirozeně reagovat na scény podle svých rolí. (Johnny.ARN)

Související novinky

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

24.02.2024

V pátek 23. února 2024 proběhl v pařížské koncertní síni Olympia slavnostní ceremoniál 49. ročníku předávání cen francouzské Akademie filmových umění a technik (Académie des Arts et Techniques du… (více)

Reklama

Reklama