Reklama

Reklama

Nechoď klepat na dveře

  • USA Don't Come Knocking (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Howard Spence (Sam Shepard) pamatuje lepší dny. Býval oblíbeným westernovým hrdinou, ale teď už se objevuje jen ve vedlejších rolích žánru, který už není tak populární jako dřív. Pocit neuspokojení a osamělosti často utápí v alkoholu a se ženami už na tom také není tak dobře, jako býval. Když se od své matky doví, že má možná někde potomka, upne se k myšlence, že jeho ivot nemusí být tak prázdný, a vydá se hledat svého syna či dceru. Cestou po stopách minulosti narazí na Doreen (Jessica Langeová), kterou kdysi miloval a opustil. Doreen má syna Earla, který jí zbyl jako vzpomínka na jejich lásku. Ale k Howardovu úžasu se nezdá, že by bývalá milá, a tím méně jejich syn stáli o návrat ztraceného otce. Nebýt dívky Sky, která se trochu záhadně objevuje a zase mizí a která projevuje pro Howarda víc pochopení než prchlivý Earl, asi by Howardovo pozdní pokání skončilo fiaskem. Ještě k tomu má v patách Suttera (Tim Roth), který je rozhodnut, že Howarda přiměje vrátit se na natáčení, z něhož utekl. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

It was shot right around here, wasn't it? / Right here. Yep. / Must have been really exciting. / For about five minutes. And then "real life" came back and took its place. / I think I like the movies better. / Than what? / Than real life. SPOILERY Nechoď klepat na dveře šlo do kin ve stejném roce jako Jarmuschovy Zlomené květiny. Zatímco postarší vyšeptaný IT odborník Billa Murraye pátrá po jediném potomkovi u většího počtu potenciálních matek, vyšeptaný filmový kovboj Sam Shepard objevuje na cestě za jedinou ženou překvapivě více potomků. K tomu náladu podobného vlastní i cizí znechucení maskulinitou, jíž donedávna všichni oslavovali mimo jiné v jeho westernech. Zapletení se v zapadákově jménem Butte (aby to bylo naprosto jasné, kdybyste si neráčili všimnout) připomíná i Doktora Hollywooda, pixarovská Auta (včetně úctyhodných veteránů, čoudících 12 gpm), jakož i další filmy oslavujících prostřednictvím hrdinů 'většího' světa kouzlo toho, co se ve Státech považuje za venkov (sídla okolo 50 000 obyvatel). Hlavní přidanou hodnotou je ovšemže Wenders, laskající zamilovaným evropským okem nejprovařenější emerické motivy tak panicky nestoudně, jak by si to žádný domorodý tvůrce nedovolil. Nevtíravě snivá toulavá kamera Wima Wenderse svléká pro ostřejší konfuzi starého a nového Západu koní, kasin a neonů vše, i tu děravou berlínskou punčochu - a ta místa zčistajasna vypadají opravdověji než tomu bývá v amerických filmech. Kam se poděla úžasná Sarah Polley? Germany loves new Jessie James. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca dráma oblečená do westernového kabáta. Wenders sa hrá s klasickými pištolníckymi a romantickými scénami (zapadajúce slnko, hudba, postoj tvárou v tvár...) a keď postavy mlčia, divák rozmýšľa. Herci sú fantastickí a postupne dávajú príbehu o hladaní potomka čoraz hlbší rozmer. Scéna, kde hlavný hrdina sedí na gauči uprostred ulice vás buď úplne dostane, alebo odrovná. Ak budete patriť k tým druhým, úprimne vás ľutujem... ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Typický Wenders: film je o hledání smyslu života a je na cestě. Když stárneme, většinou balancujeme svůj život a pokud nevidíme nic, nezbívá nám, než se vydat na cestu a najít ten záblesk naděje, ze kterého je pak přímo krupobití. Film vylepšuje působivá kamera. Když jsme mladí rádi se bavíme, když stárneme, čím dál více a více přemýšlíme o smyslu života. Pokud ho nevidíme, raději se dobrovolně trápíme a ničíme. Ale pokud je tu naděje, že je tu snad syn, začíná velké hledání, které začíná nejdříve v mysli toho, kdo hledá. ()

Socrates 

všechny recenze uživatele

Sice dost jednoduchej, ale příjemnej, hezky barevnej film. Vadilo mi jen, že v některých situacích se postavy chovaly debilně. To, že hlavnímu hrdinovi jebne a rozhodne se prchnout uprostřed natáčení svýho novýho filmu napravovat průsery, který dokázal vyprodukovat během svýho nespoutanýho řádění v minulosti, by ještě šlo. To, že cestou ničí svoje kreditky a zahazuje mobily už mě trochu vytáčí a vrcholem bylo setkání s jeho synem, kterej chytne amok a začne lítat po městě jako magor, z okna svýho bytu vyhází veškerej jeho obsah včetně gauče, na kterým pak střídavě přímo na silnici vegetujou skoro všechny hlavní postavy filmu a ještě na tatínka startuje se zaťatejma pěstičkama... no úlet. Já s tím teda nemám zkušenost, ale kdybych ve dvaceti jako poloviční sirotek zjistil, že můj fotřík žije (což se mu matka vlastně snažila v minulosti říct, ale nějak jí moc neposlouchal) a vyhledal mě, choval bych se trochu jinak, aspoň teda myslím. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Shepard je sice frajer co napsal smysluplný příběh, který i herecky celou dobu táhne, ale mám takový pocit, že Wendersovi to tentokrát všechno tak úplně nezapadlo do jednoho celku.. Vtipné či naprosto magické momenty střídají scény krajně iritující (především drtivá většina výstupů Howardova syna) a já jako divák zůstávám na konci rozpolcen, nalomen ale neuspokojen.. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (1)

  • Fotografie matky Sky je fotografie opravdové matky její představitelky Sarah Polley, herečky Diane Polley, která zemřela v roce 1990. Diane byla velkou fanynkou Sama Sheparda, který ve filmu hraje otce Sarah. (..Lucas..)

Reklama

Reklama