Obsahy(2)
Jeden pán na zahradě zalévá stromy. Za ním se objeví chlapec, který přišlápne gumovou hadici. Zahradník je překvapený a diví se, že voda přestala téct. Začne si prohlížet hadici a v tom okamžiku mu proud vody vstřikne do obličeje. (duklak2)
Recenze (112)
Poučení pro všechny muže, není radno svoji hadici nechat jen tak bez kontroly povalovat. Mohla by přestat střikat a nebylo by semeno, ani plody. První groteska si 5* určitě zaslouží. Jen tak dál a veseleji. k vidění zde: http://www.youtube.com/watch?v=IooPPi1YzkM ()
S úctou k prvnímu filmu a neuvěřitelné kvalitě, které jsem se dvili dávám 4 hvězdy. Je neuvěřitelné jak lehké je téma a jak srandovní je název. Tohle by měla být povinnost pro každého. Jednominutový film, snad poprvé v mém životě. Na to lidé chodili do kina? Úcta k bratřím Lumiérům, i když bych to dokázal i se ségrou. ()
První filmová groteska, prvně se objevuje rychlý "dostih" dotčeného a zákeřeného. Lumierove se nechali inspirovat kresleným příběhem o 9 obrazích, kdy kluk zašlápne hadic, neteče tedy voda, pak ji však uvolní a zahradníka pokropí. Můžeme zde hovořit o prvním námětu, prvním scénáři, kdy je už dopředu rozkresleno jak celkové dílo bude asi vypada. Kompozice je však neřehledná, špatné zarámování, na zemi je moc listí. Na druhou stranu první gag ve filmu... ()
Prehistorické filmové dějiny (artefakt) i v tak krátké stopáži. Snímek podobně jako třeba Příjezd vlaku, Odchod dělníků z továrny nebo Kiss, The později určily směr a vývoj několika budoucích filmařů. I když to vypadá dnes tak trochu primitivně a infantilně tak ve své době to musel být "boom" a lidé se tenkrát stoprocentně při tomto kratičkém gagu museli smát. Samozřejmě se jedná o první groteskní film pokud se to tedy dá vůbec takto označit... ()
Bratia Auguste Marie Louis Nicolas Lumiére a Louis Jean Lumiére sú rešpektovanými priekopníkmi kreatívnej kinematografie. Dalo by sa povedať, že práve títo dvaja Francúzi stáli na počiatku obrovského filmového biznisu. Začínali s jednoduchými snímkami. Krátkymi zábermi bežného života. Časom skúšali svoju prácu s kamerou obohacovať aj dejom. Ich titul „L´Arroseur arrosé“ z roku 1895 patrí ku prvým filmom, kde bol použitý nejaký ten scenár. Čo bol v tej dobe velmi progresívny krok v oblasti vývoja filmovej tvorby. *** ()
Galerie (1)
Photo © Lumière
Reklama