Reklama

Reklama

Vadí nevadí

  • Francie Jeux d'enfants (více)
Trailer

Obsahy(1)

Osmiletý Julien vnímá všechno kolem sebe jako prostor pro hru, ve které má skutečnost stejnou hodnotu jako představy. Jeho nerozlučnou kamarádkou se stává spolužačka Sophie a společně nejraději hrají hru "vadí, nevadí". Všude - doma, ve škole... Julien a Sophie ve svých hrách pokračují i v dospělosti, kdy se jejich kdysi bezproblémový vztah naplňuje hádkami a nedorozuměními. Pro dobře situovaného Juliena, který si svědomitě nalinkoval úspěšnou kariéru i rodinný život, se Sophiiny stále radikálnější zkoušky stávají měřítkem opravdovosti života, který žije. Film Vadí nevadí je hravou komedií o vážných věcech, kdy láska se stává hrou na život a na smrt. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

AIMÉE 

všechny recenze uživatele

Film se do první půle tváří jako pozitivně laděná hra, která se velmi vlažně zostřuje do jiného rozměru, herního rozměru, který dokáže plně pochopit pouze dětský svět. Příběh o dvou 'dospělých dětech', kterým jedna taková hra poskytla tak trochu jiný způsob života a jeho vnímání. Příběh o dvou lidech, pro které se stala hra součástí života. Života, ve kterém jsou dětské hry neoddělitelnou složkou. Kde jsou striktní, dospělé zákony pouhou nabídkou, ba nepodstatným detailem. Jenže dětský svět, kde jsou pravidla pro smích, je neslučitelný s tím dospělým, proto se to dřív či později musí vymknout kontrole. Někdy komicky někdy tragicky. Ústřední dvojice, na níž film položil základy, svou ležérností dopluje až do samotného závěru, který tragikomicky končí v reálu nikdy nekončící hru. (Sázka na Canet-Cotillard zvedá moje hodnocení z průměru na 4*) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dievča a chlapec, mladík a slečna, žena a muž: v plynutí rokov ani spolu, ani od seba prostredníctvom zdanlivo nevinnej detskej hry, ktorá sa rokmi nestáva krutejšou, čo do podmienok, ale ich uplatnenie v znormalizovanej dospeláckosti vyzerá niekedy desivo. Sú rôzne druhy lásky - táto je sebazničujúca, výlučná, neberúca v úvahu kohokoľvek z okolia. Je anarchistickým gestom slobody neustále prenášaným z detských čias. Dej, poskladaný z množstva príhod od bláznivo radostných po pekne drsné a ubližujúce, je zaodetý do výtvarne perfektného oblečenia. Svižný zostrih, čiastočne pripomínajúc Améliu sa rúti tento formálne dokonalý, hravý kolotoč do roztodivného záveru. Na rozdiel od Amélie tu nejde o roztomilý príbeh s morálnym ponaučením o tom, ako cez konanie dobra k láske prídeme ale len o spomenuté slobodomyseľné, láskyplné gesto. Plné lásky ubližujúcej, egoistickej, úprimnej. ()

Reklama

nunka 

všechny recenze uživatele

S týmto filmom mám trochu problém. Kreatívne pasáže sú magicky hravé, pútavé a nezabudnutelné...vlastne sa mi dosť páčia..Avšak to, čo sa na začiatku zdá byť niečim ako detskou hrou a rozprávkou sa časom pretaví do príbehu, kde hra naberá nesympatické kontúry...a je na hranici manipulácie a panovačnosti...a celé čaro sa úplne stráca a môj divácky záujem upadá....a je dokonca ťažké to dopozerať do konca....pokým ma znovu koniec úplne nezošokuje. Suma sumárum - niečo vadí, niečo nevadí... ()

phamphi 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem velice znepokojující film (což mu přičítám k dobru), na druhou stranu hrozně blbý. Pointu chápu, ale jednání a motivace jednotlivých postav mi přesto přišly úplně mimo, zvlášt v detailech. Naprostá neschopnost se do jednoho z nich vžít mě po velkém finále donutila říct pouze "...aha" a jít si pustit The Artist. To byla jiná jízda. ()

šarka 

všechny recenze uživatele

Je to chvilkama dost krutý a de fakto je to i dost pravdivý. Dá se to brát jako metafora života. Protože celý život spolu lidi hrají hry. Na začátku, v dětství, jsou ty hry ještě docela nevinný, ale jak stárneme, začínají být krutější a krutější. Všecko, celý život je vlastně jenom hra o to, co si kdo ke komu může dovolit, aniž by ho ten druhý zastavil a přiznal, že mu to vadí. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Na casting se přihlásilo téměř 4000 dětí, Yann Samuell se s 250 z nich setkal při kamerových zkouškách. (Snorlax)
  • Sophie (Joséphine Lebas-Joly) na hřbitově zpívá písničku "La Vie en Rose" od Édith Piaf. Marion Cotillard, představitelka starší Sophie, za ztvárnění Édith Piaf později získala Oscara. (ČSFD)
  • Yann Samuell chtěl mít co nejširší možný výběr pro dětské role. Proto byly reklamy na casting prakticky všude, objevovaly se na hřištích, ve školách i sportovních klubech. (Snorlax)

Reklama

Reklama