Režie:
Vincent PerezKamera:
Lucie BaudinaudHrají:
Roschdy Zem, Doria Tillier, Vincent Perez, Guillaume Gallienne, Damien Bonnard, Noham Edje, Pepe Lorente, Myriem Akeddiou, Eva Danino, Manda Touré (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Paříž, 1887. Duel je sice oficiálně zakázanou, ale stále běžnou praxí. A pro mnohé také jediným způsobem, jak si udržet svou čest. Clément Lacaze, mistr šermu, se marně snaží odradit svého synovce od nerovného souboje se zkušeným plukovníkem Berchèrem. Marie-Rose Astié de Valsayre, feministka, která bojuje za rovnoprávnost žen, se snaží dokázat, že čest není pouze mužskou záležitostí. Historický snímek herce a režiséra Vincenta Pereze efektně využívá jednotlivé varianty duelů – s kordy, pistolemi nebo s šavlemi na koních. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (2)
Recenze (51)
Asi jsem nebyl tak unešen jako většina velkého sálu v Thermalu, ale tenhle film svoji kvalitu má. Zajímavé téma cti a soubojů. Paradoxně se mi nejvíc zamlouval Vincent Perez, jehož cholerický výkon stál za to. A teď koukám, že i režíroval a o to větší klobouk dolů. K tématu souboje s ženami bych podotknul, že pro muže je problém jakési vnitřní nastavení je šetřit a hlavně neublížit. Můžu to potvrdit jen ze sportu, ale prostě proti holkám to nikdy nebyl výkon na 100 procent. Nevím, jestli si tohle dámy uvědomují a samozřejmě v tomhle filmu pro takový aspekt nebylo místo... není v tom teda jen to, že bychom byli zbabělci :-D Tak skončila má výprava na 57. KVIFF. Jo a pak jsem měl tu čest poprvé živě zahlédnout největší filmovou kapacitu, Mr. Hlada 😀 ()
[KVIFF 2023] Absolutní pecka první den pokračuje. Film kombinující drama, napětí i nějaké moderní prvky ve starším kabátu. Dokonale natočené, nervy drásající, občas už asi trochu generické, že se vše řeší na stejné brdo, ale i tak se drží atmosféra velice dobrým způsobem. Zaslouženě nejoblíbenější film z festivalu. ()
Charakter a čest jako předmět soubojů, v nichž se jejich ryzost měla prokázat, přičemž výsledek však obvykle závisel spíše na umění ovládat vybranou zbraň. Emancipace jako přetrvávající důvod pro spory, v nichž hraje principiálně stále často prim ono symbolické nošení kalhot. Krásně zpracované, napínavé a skvěle zahrané drama o duelech, jejich příčinách a souvislostech, přípravách na ně a jejich koncích a dopadech. ()
Zase jeden z případů, kdy půjdu hodně proti proudu. Nerozumím výhře v divácké soutěži na letošním KVIFF, odmítám srovnávat s letošními Mušketýry nebo Ridleyho Posledním soubojem. Solidní historický film se silným feministickým podtónem, nic víc. ()
Precizní asalto složené z přesně načasovaných výpadů a elegantních feministických odseků, který žánr "chlapácké filmu o soubojích" posílá bez zbytečného násilí do víru současných debat o empowermentu. Lakonický Lacaze v podání Roschdyho Zema je zřejmě největší hrdina-sympaťák roku. Peréz je překvapivě zručný vypravěč a akční scény, které film rytmizují, se mohou v klidu měřit s Posledním soubojem. Prazvláštní kombinace aktuálnosti a staromilství dala vzniknout filmu, u kterého se člověk může cítit zároveň dospěle i na dvanáct, aniž by to bylo v nějakém konfliktu. Touché! ()
Galerie (16)
Zajímavosti (5)
- Ďalším dielom, ktoré slúžilo ako základ pre vytvorenie filmu s čo najpresnejšími historickými reáliami, bolo "L'Art du duel" (1885) od Adolpha Taverniera s podrobným popisom všetkých etických kódexov, protokolov a účastníkov duelov, ktorú nazývali aj biblia pre duelantov. (Arsenal83)
- Lacaze (Roschdy Zem) je pomenovaný po prvom majstrovi šermu Vincenta Pereza, keď študoval na konzervatóriu, ale ide o fiktívnu postavu založenú na všetkých majstroch šermu, ktorých počas svojej kariéry poznal, ako aj na tých, s ktorými sa stretol počas svojho výskumu (Arsenal83)
- Pri písaní scenára bol kľúčový nález ročenky "Annuaire du duel 1880-1889", vďaka ktorej Vincent Perez a Karine Silla preskúmali dobové články v tlači so zistením, že vo Francúzsku bol v danej dobe duel na dennej báze. Takto beletrizovali príbehy hlavných postáv filmu, z ktorých prakticky všetky sú založené na skutočných duelantoch. (Arsenal83)
Reklama