Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Okrást svatého Petra není jen tak. Zvlášť, když chcete přijít do nebe! Do krádeže klíče svatého Petra jsou zapleteni tři lidé: zloděj Vilém, podvodnice Emílie a Tobiáš, který je v tom ale úplně nevinně. Při přetahování o uloupené věci skončí všichni tři v zámeckém rybníku u vodníka jako dušičky. Když se ocitnou před nebeskou bránou, svatý Petr je pošle zpátky na zem, aby ve stanovené lhůtě našli jeho klíč, jinak přijdou do pekla. Pátrání je zavede na zámek, kde je čeká kromě krásné princezny a dobrotivého krále setkání se zrádnými kancléři a jejich proradnými plány. Výpravnou koprodukční pohádku podle scénáře Petra Hudského natočil Karel Janák v krásném prostředí Zvíkova, na zámku Sychrov a ve Slavonicích. (Česká televize)

(více)

Recenze (314)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Hned po projekci jsem měl z nejnovější štědrovečerní pohádky dobrý dojem, když se mi ale Klíč svatého Petra trochu rozležel v hlavě, uznal jsem, že tato "Janákovina" trpí jistými neduhy. Největším kamenem úrazu byla pro mě postava svatého Petra, což je vzhledem k názvu i ději dost zásadní problém: Jeho zasazení do příběhu mi přišlo poněkud nešikovně uchopené - ať už šlo o nevysvětlené návštěvy pozemské hospody, nesousledné vměšování do děje, nebo i viditelný dabing. Ústřední trio Březina-Kohoutová-Hochman mě nicméně zaujalo a bavilo mě sledovat jejich interakci během dobrodružně laděného questu za získáním klíče. Navíc - málokterá pohádka začíná úmrtím hlavních postav - a zde bych vyzdvihl i postavu vodníka v podání Příkazkého, která měla zase jiný rozměr než "dvořákovský" vodník. Nárožný měl hrát spíše (pra)dědečka než otce princezny, vezmu-li v potaz, jak svou dceru v jejích jednadvaceti hnal do sňatku. Padoušské duo Remundová-Novotný mě taktéž veskrze bavilo, byť měly jejich postavy místy "troškovité" grimasy, zatímco Korbelová v roli princezny mi přišla spíše nevýrazná. Ve výsledku bych filmu udělil tři hvězdičky a v budoucnu se k němu milerád vrátím. ()

UhLee 

všechny recenze uživatele

(4/10). Generický pokus manufakturního režiséra Karla Janáka o vánoční pohádku, která uspěje u českého diváka. Kdybychom žili někde, kde se pohádky nevyrábějí jako na běžícím páse, tak by se mu to možná povedlo. Jenomže husarský kousek se nekoná a je z toho pořádný propadák. Odpadem to nesmrdí, ale Štědrý den to rozhodně důstojně neuzavřelo. Petr Nárožný je výborný český herec a zaslouží veškerý respekt. Jenomže šlo v této pohádce vidět, že ho již jeho herecká síla a šarm opouští - docela smutný pohled. Hlavní představitel Filip Březina je bezesporu velký sympaťák. Jenomže tady, když se usměje, tak to je dosti úchylný úsměv až má divák pocit, že ho chce sníst. Z hereckého obsazení nejvíce vyčníval David Novotný. Jeho absurdní chování jako královského poradce mi na chvíli vykřesala naději, která však vmžiku vyprchala. Dostali jsme totiž neoriginální taškařici, která si uždibla něco málo z několika pohádek, ale vlastně nic nového nepřinesla. ()

Reklama

UncleG 

všechny recenze uživatele

"Pseudopohádka", kde se věci dějí náhodně, podle vzorce: napíšeme to tak, jak se nám to zrovna hodí. Proč? Protože proto. Klíč je pouhý McGuffin za kterým se potřeba se hnát, Svatý Petr random oslí můstek spojující jinak nesouvislé segmenty... a hlavní postavy jsou jakési prázdné skořápky vláčené páně scénáristovým perem po papíře. A pleská to tam, pan scenárista, jakoby se nechumelilo. A já se ale fakt vztekám. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Pohádka celá o předstírání a napodobování. Filip Březina a Lukáš Příkazský v rámci děje předstírají nápadníky, ale již mimo samotný děj Sabina Remundová předstírá v roli dvorní dámy svou matku, Petr Nárožný po devadesáté osmé předstírá, že je senilní král (přičemž znovu vzbuzuje otázku, kdy asi tak takoví králové počnou potomka), David Novotný napodobuje všechny, kdo před ním hráli zištné a pokoutné rádce/ministry/kancléře/správce, Sára Korbelová předstírá, že je hezká princezna a tvůrci pomocí "svatopetrského" motivu napodobují Anděla páně a vůbec že stvořili zábavnou pohádku pro štědrý večer, u které se vám neklíží oči. Varovným signálem je opět orámování Třemi oříšky a králem, který jednou Byl, k tomu kroku česká televize sáhne vždycky, když je výsledný produkt ještě horší než obvykle. Osobně bych to pouštěl pacientům ústavu pro léčbu insomnie, protože spánek je to jediné, co mi to celou dobu přinášelo. Vidím, o co se tvůrci pokouší, ale zoufale jim to nejde. Všechno už tu bylo mnohokrát a lépe. Dialogy jsou chabé, postavy jsou zase neživotné splácaniny několika atributů, kterými konkrétní role (princeznu, krále, kancléře, vodníka) obdařili jinde, aniž by k nim dodali aspoň špetku opravdovosti, "vtipné scény" postrádají vtip a tvůrci asi ani nevidí rozdíl mezi filmy, ze kterých čerpají a ve kterých to fungovalo a tím, co sami stvořili. Ale asi nám chtěli taktně připoměnout, za co příští rok ČT utratí zvýšené koncesionářské poplatky. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Karel Janák to pomalu dotáhl k titulu ,,popravčí českých štědrovečerních pohádek" a natočil další unylou a mdlou - přesně podle mustru své nechvalně známé pohádkové manufaktury. Překvapující je snad jen to, že z výrobního pásu sjela letos právě na Štědrý večer pohádka vysloveně antikřesťanská - lepší než věčný život za nebeskou branou na nebesích zní letos volba smrtelného života pozemského - to byl od dramaturgů České televize asi nějaký podvratný smysl pro černý humor, nebo jak si to lze vysvětlit? :-) ()

Galerie (62)

Zajímavosti (11)

  • Natáčelo se na zámku Sychrov, na hradě Zvíkov a ve městě Slavonice. (raininface)
  • V původním scénáři byl král odevzdaný člověk, který je pod vlivem dvou kancléřů. Jenže Petr Nárožný přišel se spoustou nápadů, jak roli oživit. Proto si jeho král z kancléřů utahuje, dělá jim naschvály a bere je jako kašpárky. (heczot)

Reklama

Reklama