Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Okrást svatého Petra není jen tak. Zvlášť, když chcete přijít do nebe! Do krádeže klíče svatého Petra jsou zapleteni tři lidé: zloděj Vilém, podvodnice Emílie a Tobiáš, který je v tom ale úplně nevinně. Při přetahování o uloupené věci skončí všichni tři v zámeckém rybníku u vodníka jako dušičky. Když se ocitnou před nebeskou bránou, svatý Petr je pošle zpátky na zem, aby ve stanovené lhůtě našli jeho klíč, jinak přijdou do pekla. Pátrání je zavede na zámek, kde je čeká kromě krásné princezny a dobrotivého krále setkání se zrádnými kancléři a jejich proradnými plány. Výpravnou koprodukční pohádku podle scénáře Petra Hudského natočil Karel Janák v krásném prostředí Zvíkova, na zámku Sychrov a ve Slavonicích. (Česká televize)

(více)

Recenze (313)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já souhlasím tady s kolegy, že to bylo z hlediska postav (král, rádci, vodník, zápletka ) v podstatě obšlehlé z mnoha dalších pohádek, to ano. S castingem jsem bojoval celou dobu nechci být nějak extremně kriticky, ale prostě moc výrazný herecký projevy tam nebyli a charisma svým postavám nedodal asi vůbec nikdo. Ovšem na druhou stranu to bylo hezky natočený a od druhé půle jsem se docela chytal v tom, že jsem si docela přál ať vše dopadne jak má, jinýma slovama - bavilo mě to. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Solidní výkon od všech zúčastněných, zejména pak od pana Janáka (ironicky bych mu měl spíš měřit striktnějším metrem vzhledem k tomu, kolik šancí na pohádky na Vánoce dostává). KSP je pohádka odpočinková, klasická (žádné napodobování Hollywoodu) a bez ambicí na stříbrné plátno. Celý film táhne ústřední trojice, která má mezi sebou dohromady jednu mozkovou buňku a půjčují si ji navzájem. Většinou ji má Tobiáš, ztělesnění Lawful Good alignmentu. Emílie a Vilém mu zdatně sekundují a celkově bych si toto trio dovedl představit i v dalších filmech (nebo z toho třeba udělat minisérii). Ono celkově, když se rozdával rozum, tak ho nepobral vlastně nikdo - svatý Petr má v ... "klíči", když člověk vidí, jak se (ne)snaží dostat svůj klíč zpět. Stráže jsou spíš na okrasu, a z celého hradu je z klaďasů proaktivní snad jen princezna, která ale i přes kritiku úkolů pro nápadníky nic nedělá. Poslední zmínku si zaslouží vodník pohodář, který mi pro změnu evokoval Thoma Yorka v klipu Lotus Flower. Pár kvalitních hlášek, standardní vítězství dobra nad zlem. Co víc si přát? Určitě hodně (s každou další pohádkou je vidět, jak se některé elementy opakují 1:1), ale po zkušenostech z let minulých nelze KSP hodnotit příliš negativně. ()

Reklama

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

Nebylo to nic extra, ale velký palec hore za dva aspekty. První, že tam byla pro děcka výrazná morální ponaučení, často to v současných pohádkách chybí, nebo je naopak ještě zvrácené. Druhá věc: snad první česká pohádka, ve které vodník nepůsobí jako retard, nebo bukva, nebo retardovaná bukva. Co se týče pohádky jako celku, prvních 20 minut bylo zmatených, že jsem ani nevěděl, kdo má být hlavním hrdinou a jak se to zařadilo do "kolejí", tak už to bylo fajn. Logika sice občas dost haprovala (kouzelný Svatý Petr není schopný si prostě pro ten klíč dojít sám?) a někdy střih nenavazoval (při učení plavání to jde vidět na vodníkovi), ale celkově mě to nijak neuráželo. Každopádně ten Solomon Kane.... ehm vodník fakt potěšil. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Za mě tedy 100%. Dívali jsme se všichni na tu samou pohádku? Mám pocit, že ti, co ji zde kritizují se zřejmě více věnovali kapřím řízkům se salátem a rozbalování dárků než jejímu sledování. Za mě velmi vtipná, zábavná, v jednom bodu i napínavá pohádka, která mě upoutala a oslovila. Jen tomu pejskovi jste měli nechat to, s čím si tak rád hrál (a možnost jak, tu přece byla). ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele

Karel Janák za mě dokázal vyšperkovat řemeslo Štědrovečerní pohádky tím, že natočí něco levného, víceméně neurážlivého a hodně mdlého. Podívat se na Janákovo dílo jako tradici jednou za rok nesníží divákovo IQ jako například pohádky, které pro ČT točil Zděnek Zelenka, ale nezasloužíme si víc? Zvlášť když se pak divák podívá na klasiky jako Tři oříšky pro Popelku, Noc na Karlštejně, Anděla Páně nebo jiné Vánoční klasiky. Oceňuju Hudského snahu vždycky nějak zvrátit jedno malé pohádkové klišé, ale je pro mě otázkou jestli není čas na trochu větší změnu. Bohužel česká definice "pohádky" je velmi pro tvůrce svazující. Aspoň pro základ: 1) Nedělejte 3 pohádky ročně, stačí jedna. 2) Odprostěte se od dávno vytěžených témat princezen, čertů a pravé lásky a zkuste jiné prostředí nebo příběh. 3) Zkuste na to jít upřímně a ne tam jen strčit nesmyslné poselství, protože tam být musí. Stále máme, co říct. 4) Pokud není dobrý nebo kloudný nápad, pohádku vynechejte. Otázkou však jestli má cenu radit, jelikož Štědrovečerní pohádka je historickým relikem a možná už nikdo nechce žádnou změnu. Nezbývá nám tedy nic jiného než si sednout za televizi, poslouchat hašteření a hádky rodiny a dokoukat ŠTĚDROVEČERNÍ POHÁDKU ČÍSLO 32. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (11)

  • Natáčelo se na zámku Sychrov, na hradě Zvíkov a ve městě Slavonice. (raininface)
  • Ke hradu Zvíkov byly ve filmu digitálně doplněny obě věže ze zámku Žleby (Velká i Holubová věž). Dále pak i Bretaňská věž ze zámku Sychrov. (Quixe)
  • Lukáš Příkazký, který hraje vodníka, měl při natáčení podvodních scén k ruce potápěče s dýchacím přístrojem. (heczot)

Reklama

Reklama