Režie:
Takaši JamazakiScénář:
Takaši JamazakiKamera:
Kózó ŠibasakiHudba:
Naoki SatóHrají:
Rjúnosuke Kamiki, Minami Hamabe, Júki Jamada, Munetaka Aoki, Hidetaka Jošioka, Sakura Andó, Kuranosuke Sasaki, Mió Tanaka, Júja Endó, Kisuke Iida (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Japonský stíhací pilot je po druhé světové válce psychicky na dně. Pustí se ale do boje proti obrovské příšeře, která po ozáření děsivě zmutovala. (Netflix)
Videa (12)
Recenze (396)
Tyjo. Já chtěl no-brainer. A dostal jsem pozvolné, až komorní, terapeutické vypořádání se s kolektivním PTSD, poválečnou prázdnotou, bolestí, traumaty, ponížením... Boj s Godzillou je bojem s něčím neuchopitelně mocným, ale i cestou za sebepřijetím a budování nových vztahů a příběhů, smiřováním se s minulostí. Godzilla je jako persona doll. Ztělesnila vše neuchopitelné, nepopsatelné, domněle nepřekonatelné - aby díky svému pádu umožnila svým pokořitelům nový začátek. Žánr vytěžený na max. ()
Účinná náplast na hnisající ránu, která se snažila odeslat rozepře mezi dvěma titány do céčkových vod. Japonská verze, byť místy zápasí se znatelným menším rozpočtem, tak již od úvodu sype esa z rukávu v podobě důstojnějšího scénáře, osudů postav a větší porce logiky. Samozřejmě, pozadí hirošimské tragédie tomu hraje do karet, ale i tak tvůrci vykreslili působivou post-apok. atmosféru a přerostlýho leguána, ze kterého jde větší respekt, než v US verzi. ()
Letos se mi zdá, že snad všechny filmy, kolem nichž propuká všeobecný hype, mi připadají přinejlepší mírně nadprůměrné. Japonská Godzilla je dalším takovým kouskem. Dokud se řeší komorní osudy jednotlivců v poválečném Japonsku a ještěrka je vidět jen ve vlnách, tak je to fajn. Jakmile ještěrka vystoupí na pevninu, Japonci dostanou příležitost používat své přepálené herectví a postavy začnou vymýšlet totálně zhůvěřilé plány, ač se nakonec ukáže, že stačí ještěrce (... no však uvidíte), tak to jde alespoň pro mě do kopru. Můžu ocenit, jak to vypadá vzhledem ke svému rozpočtu, ale nedokážu si to autenticky užít. ()
G-1.0 je snímek o tragédii, kterou přináší nečinnost a strach. O motivaci, která donutí jedince k akci a finální oběti. Pravý opak tomu veselému americkému blbnutí, stvořenému pro odpočinkovou zábavu co jsem viděl před pár dny. Japonci zde otevírají staré rány a využívají k tomu metaforu vzniklou z dvou jaderných pum, které Oppenheimer naservíroval americké armádě k rychlému použití. Zlomení lidé, kteří se pomalu staví na nohy po prohrané válce, aby byli pošlapáni další katastrofou. Ohromující destrukce, podpořená burácivým hudebním doprovodem, živelné postavy, kde vás zajímá kdo přežije a kdo ne. Překvapivý hlavní hrdina - zbabělec. Žij. ()
Najlepší film s Godzillou aký som kedy videl? Áno. Že to samo o sebe to nie je veľká lichotka? Ja viem, ja viem. Skrz neveľký rozpočet tvorcovia s Godzillou museli šetriť, čo bolo jednoznačne plus. Dôraz je kladený na ľudí, vzťahy a občas im do toho šlápne monštrum a narobí s ich životmi paseku. Dostal som v podstate Čelisti po japonsky. Nechýbal samozrejme ani záverečný lov. Páčilo sa mi, že sa nič zbytočne nepreháňalo. Ak teda nerátam občasné teatrálnosti japonských hercov. ()
Galerie (23)
Photo © © 2023 TOHO CO., LTD.
![Godzilla Minus One - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/656/168656752_h662rh.jpg)
Zajímavosti (27)
- Jméno hlavní postavy Koichi je připomínkou Koichiho Kawakity, režiséra speciálních efektů od konce 80. do 90. let ve filmech Godzilla. (HanzoBureshi)
- Podnázev Minus One vysvětluje to, že ekonomický stav Japonska je na nule a po příchodu Godzilly se země dostane ještě níže (mínus jedna). (HanzoBureshi)
- Natáčení začalo v polovině března 2022 v japonském regionu Kanto a trvalo tři měsíce. (HanzoBureshi)
Reklama