Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 1

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (129)

ForGump 

všechny recenze uživatele

Velice krkolomná báchorka o večernici, která se v posledních chvílích stane nečím ještě podivnějším a ještě více nefunkčním. Hlavně je to celé takové mdlé. Pokus o český lekací film nevyšel nijak zvlášť. Používání hudby přesně jako v Hollywoodu, kde to ve chvílích děsu praští do nějakého hidebního tělesa či něco zakvílí a práskne do oken. No jenže v tomhle těžko nacházím nějaký smysl filmu. Vůbec to nemá tu funkci jako by to mít mělo. A ani herci nejsou nic moc skvostného. Maštalír se ve filmech tváří stále stejně jako u nás Hynek Čermák a Anna Geislerová nám nějak herecky odchází. Velký neba. 30% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Zprvu jsem dal o hvězdičku víc, abych byl hodný na neurážející český pokus o slowburn horor/thriller, ale ne - trojhvězdí si nedokážu obhájit. Je to celé takové monotónní, unylé a ve výsledku nepřekvapivé. Něco podobně vypointovaného jsme všichni viděli už mnohokrát, přičemž cesta k tomu v těch lepších případech netrvala dvě hodiny a byla zábavnější. A vzhledem k tomu, jaké parády Peter Bebjak točí pro televizi, je na místě mít laťku očekávání výš. ()

Reklama

dubinak 

všechny recenze uživatele

Jako až začne v Česku nebo na Slovensku někdo točit áčkové psychologické thrillery nebo horory, můžu si na tohle začít stěžovat, ale do té doby beru Smršť všemi deseti, protože pro mě to mělo dost přínosnou kvalitu co se týče řemeslné, herecké a hlavně scénaristické stránky. Původně jsem si sice myslela, že půjde spíš o nějaké to vyšetřování případu, ale ve finále jsem ráda, že Bebjak umí dobře uchytit i témata, která by od jiných režisérů působila lacině a zaměřuje se hodně na vztahy, psychologii a trauma. Pro mě je to momentálně určitě nejperspektivnější tvůrce Česka i Slovenska. Jako bonus zvládl velmi dobře pokrýt i tu hororovu stránku věci a párkrát mi přivodil husí kůži. Bebjak umí totiž nejen filmařsky zaujmout, ale také poskytnou komplexní příběh s dějovými zvraty a finálním rozuzlením, kdy divákovi dopřeje i nějaký ten moment překvapení. Takže co víc si přát. Navíc, ta atmosféra podivného hotelu a zvláštního zdejšího osazenstva ve mně evokavala až Lynchovské nebo Lanthimovské prvky. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Po nepříliš pozitivních recenzích příjemné překvapení. Pointa sice nikterak originální, přesto mě navzdory roztroušeným vodítkům nenapadla. Vizuálně podmanivé, podzim a poloprázdné lázeňské středisko zkrátka funguje. Převod Karikova specifického stylu na velké plátno se podařil lépe, než bych čekal, že je možné. A to Smršť zrovna nepatří k jeho nejlepším zářezům, proto možná i dobře, že film je spíš něco jako sequel. A že na konci zůstává pár nejasností? Sere pes. Fajn kinozážitek. ()

Azhila 

všechny recenze uživatele

V prvom rade to hodnotenie v podpriemerných číslach je nepochopiteľné a vcelku tristné. Chápem, že pomalé tempo je pre jedincov odchovaných na super rýchlych strihoch asi niečo náročné. Ale každý Čech či Slovák by mal vedieť, že atmosferické filmy sa u nás skrátka netočia. Bebjak je špička vo svojom remesle a aj napriek, podľa mňa mimoriadne nezaujímavej predlohy,  dokáže vykúzliť nevšedný film. Herecké výkony sú tip top, hudba je trefná a originálna a štylisticky je to mimoriadné. Obrazy partnera Andreja Dúbravského ma pobavili (tiež chápem, že väčšina to asi neocení, to je len taký easter egg pre fajnšmekrov) a sem tam sa tam ocitol aj nejaký ten vtípek na odľahčenie (čo je niečo nevídané, hlavne v československom kontexte, kde sa filmy buď berú až príliš vážne - najmä detektívky, alebo sú tak absolútne nevtipné, že z toho "se mi dělá mdlo"). Eva Máziková a thriller to je proste ono! Áno, scénar obsahuje klišé prvky, ba niekedy až nelogické (snímanie podozrivého z troch strán...), ale ako každý správny thriller aj tento vzbudzuje napätie, mätie, desí a na konci až mrazí (pretože ak odhliadnete od nadprirodzených javov, jedná sa vlastne o pochmúrnu drámu manželov, ktorí sa zúfalo snažia nájsť si cestu späť k sebe a k radosti zo života, avšak márne. Česká tvorba (najmä v oblasti thrillerov) už roky neprináša nič nové, naopak tá slovenská sa aspoň snaží (nesmieme zabúdať na skvelú Nvotovú). Prestaňme "hejtiť" všetko československé a začnime oceňovať to, čo si to zaslúži. *drop mic ()

Galerie (73)

Zajímavosti (5)

  • Sám spisovateľ Karika sa o filme vyjadril: „Treba ho vidieť, nič podobné na Slovensku ešte nevzniklo. Ak Trhlinu označovali ako slovenský Blair Witch, tak Smršť bude slovenský Shining.“ (Arsenal83)
  • Anna Geislerová sa o svojej role vyjadrila: "Tam to bolo veľmi jednoduché, všetko je v scenári. Jej sa stali hrozné veci, film je taký súčet všetkých zúfalstiev, zlyhaní v rôznych rovinách jej ženstva, materstva a tak ďalej. Niekedy naozaj nie je potrebné pri postave veľmi hľadať, iba vojsť do všetkého, čo v scenári je. Hovorila som si, že je až neuveriteľné, čím všetkým si prešla, no neskôr ako diváci pochopíme, čo všetko sa tam objavuje, akú symboliku majú jednotlivé momenty a prečo sa symbolika objavuje. Prepojí sa to spätne." (Arsenal83)

Reklama

Reklama