Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alibi na vodě navazuje postavami kriminalistů Tůmy a Líbala na předchozí dva filmy režiséra Vladimíra Čecha 105% alibi a Kde alibi nestačí, v nichž alibi podezřelých hrálo hlavní roli. Děj třetího záhadného případu je zasazen do atraktivního prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit pátrání policistů v novém kriminálním filmu experimentální dokumentární metodou. Na opuštěném hausbótu na přehradě nechá „zmizet“ svou hrdinku a tajně natáčí práci policie. Pokus však skončí tragicky, dívka je skutečně zavražděna. Všichni podezřelí mají alibi, zde doslova „na vodě“. Řešení případu je však velmi vtipné a originální. Kromě Karla Högera a Josefa Beka v rolích vyšetřovatelů se ve filmu setkáme i s Oldřichem Novým v roli fotoreportéra, Otomarem Krejčou jako režisérem Konrádem, dále s Jaroslavem Vojtou, Svatoplukem Benešem a Josefem Beyvlem. (Česká televize)

(více)

Recenze (103)

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední díl trilogie o Alibi. Všechny díly jsou velmi podařené a dvojice vyšetřovatelů Karel Hoger (kapitán Tůma) a Josef Bek (poručík Líbal) nemají chybu a skvěle se doplňují. Zejména trefné a cynické rýpavé poznámky poručíka Líbala filmy hodně osvěžují, nejvíce asi v tomto díle. Alibi na vodě je odpočinková detektivka s opět výraznou a moderní kamerou Václava Huňky a dokonalým obsazením tehdejší herecké elity. Tuhle trilogii můžu vidět pořád dokola a nikdy se neokouká. A to si na takových filmech cením nejvíce! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ani nevím, kde začít. Experimentální pokus nabourávající a vysmívající se tehdejším pokusům o nové filmařské přístupy (zde prvku cinema-verité), který sám zkouší rozdělený obraz, ale bez většího funkčnějšího prvku (a to ani jakožto výsměch). Herci, kteří hráli v předchozích filmech - Eva Kubešová hrála ve 105% seržantku VB, tady hraje herečku a přítelkyni režiséra, Nový hrál v Kde alibi nestačí správce hotelu v Karlových Varech, tady je za uměleckého fotografa, Marcela Martínková hrála laborantku výrobce léčiv v Kde alibi nestačí a zde hraje policistku, Menšík byl ve 105% alibi šamstr barmanky, zde je novinář... Nějak to nechápu. Celé mi to přijde zkrátka takové neukotvené - jako by to chtělo říct strašně moc, tváří se to sofistikovaně, i to pomrkává očkem na diváka, ale celkově člověk neví, na čem je. A ta homosexuální vložka měla krindapána znamenat co? Vsadím se, že právě proto musel vzniknout dialog o láhvi vermutu na hausbótu, aby to jako vypadalo, že Bek balí holky. Když jsme u hausbótu, magnetofon, který byl zhruba tři čtyři dny pod vodou, skvěle funguje? A na závěr zazní dokonce Tisíckráte pozdravujem tebe - já vím, že Loreta, ale i tak? Co tím závěrem s fotbalem a ukrytím se v Loretě chtěli autoři říct? Líbí se mi výprava, v podstatě film ve filmu, televizní zákulisí a Nového hláška, že hůř se fotí oblečení laureáti než neoblečené ženské. Zklamalo mne to a styl humoru jsem skutečně nepochopil a nesedl mi. Jsem ale rád, že si zde zahrál pan Vojta skvělou roli, vlastně poslední filmovou. A nikdo mi nevymluví, že mezi Otomarem Krejčou st. a hercem Vladislavem Benešem není podobnost rysů tváře - jako otec se synem. ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jistěže jste měl výhrady. Jste odborník. A odborník musí mít výhrady aby dokázal, že je odborník. Vyvrcholení trilogie v duchu stupňování nadsázky až na samou hranici únosnosti žánru. Jestliže série začínala jako celkem solidní, vtipná detektivka (105% alibi), pokračovala neobvykle přímým mrkáním na kameru (Kde alibi nestačí), končí jako cosi, co jsem shodou okolností viděl celkem nedávno, Truffautova Americká noc, jakýsi nepřiznaný pseudo-dokument o natáčení filmu, jímž náhodou probíhají esembáci s tvářemi Josefa Beka a Karla Högera. Posun se projevuje opakovaným angažmá stejných herců ve nových vedlejších rolích [Menšík, Nový], ideologicky uvědomělým laškováním na téma cinema verité v detektivním žánru - film je filmem o případu, který vzešel ze záměru natočit pravdivý film, a jakýmsi odpolicajtěním ústřední dvojice vyšetřovatelů. Chápate, jaká je škoda, že se právě tento výslech nenatáčí?! Leccos z toho, co dělá dodnes tuto sérii divácky atraktivní, přetrvává. I nadále jde o amalgám dobově poplatné satiry, zločiny samozřejmě vyvěrají z buržoazních nešvarů, ústících až k vraždění, s překvapivě drzými výpady proti témuž: Pánové, dnes je riskantnější fotografovat oblečené laureáty než svlečené ženské... Buddy jiskření mezi oběma hlavními představiteli je nevyčerpatelné. Jasné nicméně je, proč už další díl nevznikl - vytyčeným směrem to dál jít nemohlo. Jak jste strávil včerejší odpoledne? / Blbě. V kinu. ()

Kajislav89 

všechny recenze uživatele

Přestože po letech repríz už znáte rozuzlení, pokud máte pro detektivky ze šedesátých let slabost, tenhle film je právě pro vás. Mě na něm nejvíce potěšila atmosféra vyšetřování a dobré herecké výkony podpořené trochou humoru, někdy i černého: "Prohlédneme si v Muzeu jeden nový exponát...". Taky mám rád pěkné filmové lokace a Orlická přehrada i zámek jsou ve filmu hodně koukatelné. Nejoblíbenější scéna: Výslech Helgy Čočkové v holičství. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Film o filme a fotke, ale nie úplne a bezvýhradne. Oldřich Nový nikdy nemiloval boľševický režim v Česko-Slovensku a verný princípom si aj tu s chuťou zahral módneho fotografa, žijúceho vo svete atraktívnych modeliek a nelegálnych kšeftov s ich obnaženými fotografiami. Filmový režisér sa tiež odstriháva od režimu. Je schopný balamutiť políciu a podvodne navliecť zmiznutie krásky. Popri tom si na tajnáša nakrúti reálne policajné postupy v snahe začleniť ich do filmu. Drobné podnikanie prekvitá i v prenajímaní hausbótov na milostné víkendové hry tých, čo nechcú byť príliš na očiach a predsa v romantickom prostredí. Cinemá verité alias film pravda. No popri tejto, vo filme opakovane vyslovenej irónii, ide stále je to popritom skvelá konverzačná kriminálka. Kriminalisti nie sú stvrdnutý v upäto-vážnej vyšetrovateľskej póze, ale sú schopní vtipkovať a uťahovať si aj zo seba. Alibi na vode si s radosťou opakovane pozriem vždy, keď naň náhodne naďabím pri prepínaní televíznych kanálov. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Závěrečná scéna je natáčena na Loretánském náměstí v Praze; dvojice kriminalistů s chlapci se skryje přímo v Loretě. Následující popis, který poskytuje příslušník „Sedmík“ (Václav Sloup), pochopitelně neodpovídá realitě. Mečislavova ulice se nachází v Nuslích (Praha 4) a v okolí výskytu „bandy dětských chuligánů vedené dvěma dvěma dospělými příživníky, kteří prchají přes park směrem k nádraží“ žádné nádraží není – to nejbližší je pěkný kus cesty v Dejvicích. (Robbi)
  • Vo filme boli na svoju dobu dosť odvážne erotické scény, no kvôli priamej intervencii vtedajšieho prezidenta Antonína Novotného boli vystrihnuté. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama