Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alibi na vodě navazuje postavami kriminalistů Tůmy a Líbala na předchozí dva filmy režiséra Vladimíra Čecha 105% alibi a Kde alibi nestačí, v nichž alibi podezřelých hrálo hlavní roli. Děj třetího záhadného případu je zasazen do atraktivního prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit pátrání policistů v novém kriminálním filmu experimentální dokumentární metodou. Na opuštěném hausbótu na přehradě nechá „zmizet“ svou hrdinku a tajně natáčí práci policie. Pokus však skončí tragicky, dívka je skutečně zavražděna. Všichni podezřelí mají alibi, zde doslova „na vodě“. Řešení případu je však velmi vtipné a originální. Kromě Karla Högera a Josefa Beka v rolích vyšetřovatelů se ve filmu setkáme i s Oldřichem Novým v roli fotoreportéra, Otomarem Krejčou jako režisérem Konrádem, dále s Jaroslavem Vojtou, Svatoplukem Benešem a Josefem Beyvlem. (Česká televize)

(více)

Recenze (103)

Radko 

všechny recenze uživatele

Film o filme a fotke, ale nie úplne a bezvýhradne. Oldřich Nový nikdy nemiloval boľševický režim v Česko-Slovensku a verný princípom si aj tu s chuťou zahral módneho fotografa, žijúceho vo svete atraktívnych modeliek a nelegálnych kšeftov s ich obnaženými fotografiami. Filmový režisér sa tiež odstriháva od režimu. Je schopný balamutiť políciu a podvodne navliecť zmiznutie krásky. Popri tom si na tajnáša nakrúti reálne policajné postupy v snahe začleniť ich do filmu. Drobné podnikanie prekvitá i v prenajímaní hausbótov na milostné víkendové hry tých, čo nechcú byť príliš na očiach a predsa v romantickom prostredí. Cinemá verité alias film pravda. No popri tejto, vo filme opakovane vyslovenej irónii, ide stále je to popritom skvelá konverzačná kriminálka. Kriminalisti nie sú stvrdnutý v upäto-vážnej vyšetrovateľskej póze, ale sú schopní vtipkovať a uťahovať si aj zo seba. Alibi na vode si s radosťou opakovane pozriem vždy, keď naň náhodne naďabím pri prepínaní televíznych kanálov. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Přepálený pokus o nonkonformní detektivní příběh západního střihu, s neodpustitelným káravým pozadím posmívajícím se zhýralému prostředí intelektuálských kumštýřů. Z hereckého obsazení lze doporučit jedině vynikajícího Otomara Krejču, režiséra a uměleckého šéfa Divadla Za branou, který se čas od času vracel také před filmovou kameru. Jeho nenucený, civilní styl se vymyká zvláště ve stínu vedlejších, poněkud přepjatých hereckých kreací, včetně Oldřicha Nového v trapné roli chlípného (!) fotografa. Otázkou tedy zůstává, zda vizuálně působivá forma odkazující na soudobé moderní trendy ve světové kinematografii zakryje jinak zploštělý obsah. Bůh suď. ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Není to tak dobré jako předchozí film, ale pořád je to nadprůměrná detektivka se spoustou podezřelých, spoustou zajímavých nápadů a také humorem. Ten tentokrát není tak zjevný, ale pod povrchem je přítomen až překvapivě často. Ať v obsahu nebo ve formě. A častěji než by se mohlo zdát si v nenápadné ironii utahuje dokonce i ze socíku a doby, ve které se odehrává. Höger s Bekem už jsou dokonale sehraní a jejich vzájermné špičkování je stejně zábavné jako jejich rozplétání složitého propletence vztahů a zdánlivě neprůstřelných alibi. Zatímco Krejča si drží styl až do závěrečné klonfrontace, Olřich Nový, po celý film výborný, se tím posledním přehnaným výstupem poněkud shodil. Nic to však nemění na tom, že z českých filmových krimi "sérií" patří 3x Alibi k těm nejlepším. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Nejslabší s trojice kriminálek s oblíbenou dvojkou policejních náčelníků pracuje sice s nosným tématem filmového průmyslu, přesto ale zůstává za očekáváním. I zde se ale najdou dobré nápady, jsou však převážně epizodního původu (třeba závěrečný "záškodnický" atentát balonem na policejní vůz-docela odvážné rýpnutí v té době). 60% ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Panove Tuma a Libal uz nejsou tak formalni jako v 105% alibi, uniformu nechali zavrenou ve skrini na sluzebne a za lumpy se prohaneji jenom tak v kosili s kravatou,popripade v saku.Dokonce se schazeji po praci u jednoho z nich a popijeji whisky a griluji kure,upjatost zmizela.Detektivka je protkana spoustou dialogu,ktere jsou vesmes zabavne a pusobi zovialne.Nasel jsem jenom jeden tissi moment,kdy se detektivove projizdeji vesele na clunu i s podezrelymi a mavaji okoloprojizdejicim. Pan reziser na zacatku filmu s jeho cernymi brylemi a bonmoty by byl ode mne zatknut v prnich deseti minutach za jeho vystupovani.Zaver filmu je velmi dramaticky, rekl bych az prilis, scena pri ktere pan fotograf Oldrich Novy po svem usvedceni vstava ze zidle a bezi s rozpazenymi rukami srazit platno , na ktere se promita usvedcujici material,platno pada a fotograf pokracuje behem ke zdi na ktere bezi dej jako na promitaci plose je pritazena za usi.At mi nekdo opravi jestli v tomto filmu jsme nemeli poprve a naposledy moznost videt vousateho Vladimira Mensika, i kdyz mozna v nejake pohadce nevim.Dalsi mistr zde dostava jednu z vedlejsich roli rybare Lebedy a to pan Jaroslav Vojta. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Přibližně v 54. minutě, kdy je kapitán Tůma (Karel Höger) v holičství, se v jednotlivých záběrech mění množství pěny na jeho tvářích. (Pepy)
  • Poté, co se vyšetřovatelé poprvé vyptávají rybáře Lebedy (Jaroslav Vojta) na loďce pod zámkem Orlík a odplouvají, můžeme v pozadí vidět nachystaný prám, kterým později vytahují hausbót na hladinu. (Jarek572)
  • Vrchná časť hausbótu vo filme je vyrobená z autobusu Škoda 706 RTO. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama