Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Lawrence Kasdan se ve svých filmech soustřeďuje převážně na výpověď o své generaci. Tomuto tématu zůstává věrný i v Grand Canyonu. Uvažuje o podivném stavu, v němž se zmítá současná Amerika, zachvácená násilím a bezohledností. Děj se odehrává v Los Angeles a předjímá tragické události, jež se tu nedávno staly. Je mozaikou všednodenních osudů několika obyvatel podivného velkoměsta, v němž těsně vedle sebe koexistují přepych a brutální násilí. Dominantními prvky jasně zacíleného příběhu jsou však lidská sounáležitost a víra v rodinný život. Kasdan opět volí žánr smutné komedie; po počátečním "nárazu" se situace pozvolna uklidňuje a ústí v záměrně vyhrocený happy-end. Slavný Grand Canyon (Velký kaňon) slouží jako metafora pro vyjádření vztahu lidského jedince a mohutnosti přírody. Černošský autoopravář Simon právě tímto srovnáním argumentuje pochybujícímu, dobře situovanému právníkovi Mackovi, jemuž možná zachránil život. Z mužů se stávají přátelé a z lidí v jejich okolí protagonisté dalších epizod. Opakujícím se motivem je policejní helikoptéra, kroužící věčně nad městem: může registrovat některé situace, ale nemůže vidět "za ně", nemůže pomoci prostému člověku v nouzi... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

KajusaK 

všechny recenze uživatele

Tenhle film stavím na první místo jak dlouho mi trvalo se dodívat. Tak rozkouskovaný film jsem snad ještě nikdy neměla. Přišlo mi to bez vážnější zápletky. Hodně lidí, hodně "příběhů" ale nic z toho. 3* hodně slabé a to přidávám za sympatické herecké složení. Nejlepší byla asi hudba, hlavně v závěrečné části. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Prirovnanie ku Crash alebo Magnólii ma vydesilo. Ani jeden z tých filmov ma nebavil. Naviac Kasdan ako režisér mi tiež príliš nesedí. Ale malo to pekný trailer a dobré herecké obsadenie, tak som to riskol a som spokojný. Podľa mňa to je keď nie najlepší, tak rozhodne najkonzistentnejší Kasdanov film. Taká mozaika osudov venujúca sa téme násilia, v ktorej centre sú ale dve rodinky. Jedna biela dobre situovaná a jedna čierna, ktorá sa potýka s gangami v jej okolí. Plus je tam ešte pár vedľajších trochu zbytočných liniek. Hlavne tá s tvrdým producentom násilných filmov Martinom ma príliš nebavila. Ale tie dve ústredné línie sú super a fakt som bol v napätí jak sa to celé vyvinie. Predsa len by človek od takej témy čakal niečo tragickejšie, ale prekvapivo to všetko vyústi prakticky dokonalým happyendom. A nech je to v niektorých prípadoch trochu nevierohodné, tak som bol za to znova rád. Fakt verím, že sa z tých dvoch rodín rôznej farby pleti a rôznych vrstiev (trochu zmätený dobrák Kline a rozvážny Glover) stali kamaráti do konca života. Naviac ma potešila aj mladučká Mary-Louise Parkerová hore bez. Ten pohľad stál za to. A to, že ten chlapec bol začínajúci Jeremy Sisto som zistil až na konci. Vôbec som ho nespoznal. 8/10. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Ešte pred A. G. Iňarittom a jeho skvelých mozaikách ľudských osudov (21 gramov, Amores peros, Babel) vznikol celkom nenápadný a neprávom zabudnutý predchodca. Dobre obsadenej mozaike navzájom previazaných osudov dávajú vyniknúť výborné herecké výkony. Najviac ma zaujala Mary McDonnell známa i ako "Stojí s pěstí" z Costnerovho Tanec s vlkmi. Jej linka príbehu s nájdeným dieťaťom v kríkoch je najsilnejšia. Snová scéna okolo tejto témy mi prišla napínavá, mrazivá i správne snovo-povznášajúca, čo nie je v snových scénach zďaleka pravidlo. Výbornú hudbu z tohto filmu som poznal o dobrých 15 rokov skôr, ako som videl film. Asi by bolo výstižné zacitovať poslednú vetu z filmu: "Myslím, že to nie je také zlé" a ja po východniarsky dodávam : "No a ňe?" 80%. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Úspěšnému právníkovi Mackovi (Kevin Kline) jednoho večera vypoví službu auto v té nejhorší možné situaci - uprostřed černošského ghetta. Právě když je napaden skupinou mladistvých, zachrání mu život autoopravář Simon (Danny Glover). Z obou mužů se stávají přátelé. Další Mackův kamarád, režisér Davis (Steve Martin) je napaden zfetovaným bezdomovcem, a kvůli pár šupů málem zastřelen. Spousta malých střípků je seskládána do mozaiky obyčejných životů ... Některé (obecně velmi oblíbené) filmy prostě nechápu. Grand Canyon je přesně jedním z nich - jednotlivé ústřižky byly docela fajn, ale jako celek mi to přišlo extrémně roztříštěné (což byl asi i záměr Lawrenceho Kasdana) a dost nudné. Chvilkama jsem usínal, a ani trojlístek hlavních hrdinů mě ze spánku moc nevytrhl. Jak tu píše někdo okolo Magnolia či Crash na podobném principu byly o něčem úplně jiném. Sorry, ale nemůžu si pomoct ... ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém se toho příliš moc neděje, ale přesto je něčím výjimečný. Je to stylem vyprávění, skvělým obsazením a možná i atmosférou devadesátých let. Záměrem tvůrců asi bylo ukázat, že v životě jde i to, snažit se udělat pro sebe i ostatní víc, než jen to, co je snadné nebo co se očekává. A to platilo tenkrát a bude platit pořád. A to mi bylo na filmu sympatické. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (1)

  • Scéna kdy Macka skoro zabije autobus, byla do filmu napsána podle zkušeností z vlastního života režiséra Lawrence Kasdana. (Pumiiix)

Reklama

Reklama