Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Lawrence Kasdan se ve svých filmech soustřeďuje převážně na výpověď o své generaci. Tomuto tématu zůstává věrný i v Grand Canyonu. Uvažuje o podivném stavu, v němž se zmítá současná Amerika, zachvácená násilím a bezohledností. Děj se odehrává v Los Angeles a předjímá tragické události, jež se tu nedávno staly. Je mozaikou všednodenních osudů několika obyvatel podivného velkoměsta, v němž těsně vedle sebe koexistují přepych a brutální násilí. Dominantními prvky jasně zacíleného příběhu jsou však lidská sounáležitost a víra v rodinný život. Kasdan opět volí žánr smutné komedie; po počátečním "nárazu" se situace pozvolna uklidňuje a ústí v záměrně vyhrocený happy-end. Slavný Grand Canyon (Velký kaňon) slouží jako metafora pro vyjádření vztahu lidského jedince a mohutnosti přírody. Černošský autoopravář Simon právě tímto srovnáním argumentuje pochybujícímu, dobře situovanému právníkovi Mackovi, jemuž možná zachránil život. Z mužů se stávají přátelé a z lidí v jejich okolí protagonisté dalších epizod. Opakujícím se motivem je policejní helikoptéra, kroužící věčně nad městem: může registrovat některé situace, ale nemůže vidět "za ně", nemůže pomoci prostému člověku v nouzi... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

jahol 

všechny recenze uživatele

Při hodnocení posledního Oscarového filmu Crash se často jako jeho předchůdci zmiňují některé filmy (Magnolia), ale podle mne je tímto předchůdcem právě Grand Canyon. Překvapivě velmi silná výpověď o násilí pronikajícím všemi směry současnou společností. Ti, kteří dají Crash pět hvězdiček nebudou šetřit ani tady a jiní dají možná i víc, protože z hlediska tempa je film vyváženější a nestojí na několika úžasných scénách, které jsou nevěřícími Tomáši pokládány za klišé.... ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Prirovnanie ku Crash alebo Magnólii ma vydesilo. Ani jeden z tých filmov ma nebavil. Naviac Kasdan ako režisér mi tiež príliš nesedí. Ale malo to pekný trailer a dobré herecké obsadenie, tak som to riskol a som spokojný. Podľa mňa to je keď nie najlepší, tak rozhodne najkonzistentnejší Kasdanov film. Taká mozaika osudov venujúca sa téme násilia, v ktorej centre sú ale dve rodinky. Jedna biela dobre situovaná a jedna čierna, ktorá sa potýka s gangami v jej okolí. Plus je tam ešte pár vedľajších trochu zbytočných liniek. Hlavne tá s tvrdým producentom násilných filmov Martinom ma príliš nebavila. Ale tie dve ústredné línie sú super a fakt som bol v napätí jak sa to celé vyvinie. Predsa len by človek od takej témy čakal niečo tragickejšie, ale prekvapivo to všetko vyústi prakticky dokonalým happyendom. A nech je to v niektorých prípadoch trochu nevierohodné, tak som bol za to znova rád. Fakt verím, že sa z tých dvoch rodín rôznej farby pleti a rôznych vrstiev (trochu zmätený dobrák Kline a rozvážny Glover) stali kamaráti do konca života. Naviac ma potešila aj mladučká Mary-Louise Parkerová hore bez. Ten pohľad stál za to. A to, že ten chlapec bol začínajúci Jeremy Sisto som zistil až na konci. Vôbec som ho nespoznal. 8/10. ()

Reklama

KajusaK 

všechny recenze uživatele

Tenhle film stavím na první místo jak dlouho mi trvalo se dodívat. Tak rozkouskovaný film jsem snad ještě nikdy neměla. Přišlo mi to bez vážnější zápletky. Hodně lidí, hodně "příběhů" ale nic z toho. 3* hodně slabé a to přidávám za sympatické herecké složení. Nejlepší byla asi hudba, hlavně v závěrečné části. ()

Mykhaluu 

všechny recenze uživatele

Když jsem to kolem roku 1995 zahlédl v TV NOVA s podivným obrazem i zvukem, vůbec jsem si nemyslel, že se jedná o skutečný film. Kamarád, který se nenechal odradit a film viděl a řekl mi, že stojí za to. Následně se film objevil v našem tehdejším kině náročného diváka a já zjistil, že se o film jedná. Dokonce o dost dobrý film, který si přes drobné křečovitosti klestí cestu naším podělaným světem k naději! Hudba po letech vyčpěla, ale film s nádechem vůní magnolie a americké krásy zůstal. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Ešte pred A. G. Iňarittom a jeho skvelých mozaikách ľudských osudov (21 gramov, Amores peros, Babel) vznikol celkom nenápadný a neprávom zabudnutý predchodca. Dobre obsadenej mozaike navzájom previazaných osudov dávajú vyniknúť výborné herecké výkony. Najviac ma zaujala Mary McDonnell známa i ako "Stojí s pěstí" z Costnerovho Tanec s vlkmi. Jej linka príbehu s nájdeným dieťaťom v kríkoch je najsilnejšia. Snová scéna okolo tejto témy mi prišla napínavá, mrazivá i správne snovo-povznášajúca, čo nie je v snových scénach zďaleka pravidlo. Výbornú hudbu z tohto filmu som poznal o dobrých 15 rokov skôr, ako som videl film. Asi by bolo výstižné zacitovať poslednú vetu z filmu: "Myslím, že to nie je také zlé" a ja po východniarsky dodávam : "No a ňe?" 80%. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (1)

  • Scéna kdy Macka skoro zabije autobus, byla do filmu napsána podle zkušeností z vlastního života režiséra Lawrence Kasdana. (Pumiiix)

Reklama

Reklama