Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (512)

H34D 

všechny recenze uživatele

Na povrchu nudně "normální" a přitom uvnitř tak zvláštní - toto tvrzení platí nejen o postavě Toma Ripleyho, ale i o filmu samotném. Film nemá žádné dechberoucí momenty, zpočátku jen ukazuje, jak plyne bujarý život po italsku, ovšem krátce na to si začneme uvědomovat, že právě onen submisivní a až moc hodný introvert v centru všeho dění, do něj vůbec nezapadá. Jeho asimilace s prostředím je falešná, na povrch začnou vystupovat sociopatické rysy, a tak i když se Ripley dokáže dokonale podbízet, jednou trpělivost přeteče... Zcela chladně však dokáže pokračovat ve svém zivotu, přesto nelze říct, že by nic necítil... Talentovaný pan Ripley je jednoduše zvláštní film, neřekl bych přímo oslnivý a snad ani ne tolik atmosferický (na thriller), avšak jeho psychologický rozměr stojí za zamyšlení a řemeslné provedení, v čele s hereckými výkony, za velkou pochvalu! 7/10 ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Matt Damon hraje sociálního chameleóna a finančního parazita, kterému se tak zalíbila zahálka bohaté mládeže ve slunné Itálii natolik, že je schopen si kvůli penězům vybírat bohatého kamaráda, partnera či partnerku, předstírat společné zájmy, podvádět, krást i zabíjet. Několikrát jsem bohužel to měl chuť vypnout kvůli pomalému tempu. Do kvalit Dobrého Willa Huntinga to má daleko, ty nominace na ceny za režii a scénář tentokrát nechápu. Trailer: http://www.csfd.cz/film/14144-talentovany-pan-ripley-talented-mr-ripley-the/videa/ ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Učiteľ a žiak, t.j - režiséri : Sydney Pollack a Anthony Minghella, veď už predchádzajúci 9. oscarový - Anglický pacient, mnohé ukázal zo Spomienok na Afriku, o tri roky neskôr, Tony opäť triumfuje, ale nie, čo sa týka - Oscarov, ale, najmä, čo sa týka - samotného spracovania, s vtedy špičkovými hercami, pričom Jude Law, sa stane jeho dvorným hercom, ten, kto dominuje celému, takmer 2. a pol hodinovému, majstrovsky spracovanému, nasnímanému, ozvučenému : F-I-L-M-U, je bez debát, Matt Damon, ani nie 30. ročný herec, zvláda viacero hereckých polôh, až z neho, ide strach a hrôza, z toho, aký je prirodzený - manipulátor, imitátor, či a najmä, chronicko - notorický KLAMÁR, ktorý ani pravdou nedýchne, skrátka sú takí ľudia, ktorí celý svoj, zakomplexovaný život, klamú, podvádzajú, až to berú úplne normálne, že sa z toho stáva každodenná rutina, hovorím o mladíkovi Tomovi Ripleyovi, ktorý je až do úmoru, MOC - extrémne talentovaný, prichádza z New Yorku do Talianska, aby priviedol domov - márnotratného syna - Dickieho Greenleafa. Odkedy ho zbadá i s jeho šarmantnou priateľkou, spisovateľkou Marge, odvtedy ho začne - študovať, napodobňovať, aby sa stal - ním, od hlavy po päty, pritom je šokujúce, že mu prechádzajú činy a skutky, ktoré spáchal, hnus ! Nie je to pozitívny film, síce áno, ako v tom, vie hlavná postava - chodiť, vyseká sa z hoc - akého prúseru, že všetko hádže, smerom do autu. Veľmi nebezpečný film ! Majstrovskí herci a réžia, kamera. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Podle románu spisovatelky Patricie Higsmithové vznikl v režii Anthonyho Minghelly napínavý thriller s Mattem Damonem v hlavní roli. Ocenění: Oscar 1999 - nominace: vedlejší herec (J. Law), výprava, kostýmy, hudba, adaptovaný scénář Zlaté glóby - nominace: režie, film (drama), hudba, herec v dramatu (M. Damon), vedlejší herec (J. Law) BAFTA - vedlejší herec (J. Law); nominace: cena Anthonyho Asquitha za hudbu, kamera, film vedlejší herečka (C. Blanchett), adaptovaný scénář, cena Davida Leana za režii MFF Berlín - nominace na Zlatého medvěda Blockbuster Entertainment Awards - vedlejší herec (J. Law) Broadcast Film Critics Association Awards - hudba National Board of Review - režie, vedlejší herec (P. S. Hoffman také za film Magnolia) Santa Fe Film Critics Circle Awards - adaptovaný scénář, vedlejší herec (J. Law) ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Videl som aj pôvodnú francúzsku verziu Highsmithovej predlohy s Alainom Delonom a rád uznávam, že Anthony Minghella mal právo nakrútiť remake. V pomerne komplikovanom príbehu majstrovsky odhalil temné stránky ľudskej mysle. Film je plný skvelých hercov, o Minghellovej skvelej réžii nemožno mať najmenšie pochybnosti a tak možno ako jedno z mála negatív uviesť iba občasnú stratu tempa. Absolutórium samozrejme patrí Mattovi Damonovi, ktorý vo filme stvárnil pána Ripleyho, ale inak je to Pán Herec. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (26)

  • Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
  • Film byl zásadní pro vzestup české trikařské společnosti Universal Production Partners (UPP), která před ním pracovala především na tuzemských snímcích jako Pelíšky (1999) nebo Z pekla štěstí (1999), ovšem po něm se na svém poli začala postupně stávat nepřehlédnutelnou a čím dál tím úspěšnější i mezinárodně. Její ředitel Vít Komrzý tehdy komentoval, že tato práce vlastně byla "shoda šťastných okolností i náhoda, která přála připraveným. Když v létě před dvěma lety začal Honza Svěrák připravovat Tmavomodrý svět, přivezl si z Londýna pana Dennise Lowea, což je supervizor vizuálních efektů. (...) Pak ale Jan Svěrák projekt na určitý čas přerušil a právě v té době Dennise Lowea oslovil Anthony Minghella, který chystal Ripleyho. A protože je v kompetenci supervizora vizuálních efektů navrhnout místo, kde je chce realizovat, a protože se Dennis během naší spolupráce přesvědčil, že UPP funguje, navrhl Prahu. Byl to pro produkci asi šok, ale Dennis se za nás zaručil, a tak jsme začali na Ripleym pracovat a udělali jsme v Praze víc než polovinu vizuálních efektů. (...) Minghella věřil Dennisovi. Řekl mu, jaké má požadavky, a už se nestaral o to, jak a kde je naplní. Když jsme začínali, řekl mi Dennis: 'Vítku, budu to dělat s vámi, ale musí to dopadnout, protože když ne, vám nikdo nic nevyčte, ale já budu mít problémy.' Proto jsme také cítili takovou odpovědnost a věděli jsme, že nemám právo něco pokazit." (NIRO)
  • Opera, na kterou se nechal Tom Ripley (Matt Damon) pozvat, je „Evžen Oněgin“ od Petra Iljiče Čajkovského. Scéna souboje je mezi Oněginem a jeho velkým přítelem a básníkem. Souboj vyprovokoval cynicky Oněgin a také v něm vítězí a paradoxně zbytečně zabíjí svého přítele. (horskejvlk)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama