Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek reaguje na nedostatek bytů, s nímž se musela potýkat zejména mladá manželství. Tento problém řeší i manželé Slávka a Olda. Dívka získá podnájem na Hradčanském náměstí, ve velkém bytě ovdovělého penzisty Bendy. Benda zde prožil téměř celý svůj život, je k bytu vázán tisícerými vzpomínkami a city. Podivínský a nemocný starý muž tak musí přemoci mrzoutství a nedůvěru k lidem, než svou podnájemnici i s jejím manželem plně přijme "za své"... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Ovdovělý penzista zůstává uprostřed velkého bytu osamělý, pohroužený do bolestných vzpomínek na svou ženu a jediného syna, obklopený věcmi, které mu situaci vůbec neulehčují a strnule odevzdaný "Já už jsem napůl mrtvý". Klid mu vytrvale narušují vlezlí a neodbytní zájemci o byt či podnájem a on o nikoho z nich nestojí. Až mu na dveře zaklepe půvabná mladá žena. Jejím prosbám neodolá. Komorní příběh starého muže v podání Zdeňka Štěpánka je smutně pravdivý, přesto se však závan svěžího vzduchu v podobě nové nájemnice Miriam Hynkové dostaví a aspoň jeden úsměv na rtu vykouzlí... ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Tzv. bytová krize, která na sklonku padesátých let dostoupila vrcholu, asi nejpalčivěji postihovala silnou generaci mladých, kteří už nehodlali snášet problémy přinášené deptajícím režimem. Leccos měl zachránit film v režii Vladimíra (Volodi) Čecha. Ovšem Jiří Mucha, žijící tehdy ve starobylém měšťanském domě na Hradčanech, zasadil komorní příběh starého penzisty a nešťastného manželského páru právě tam, mezi malebné, všem důvěrně známé uličky a zákoutí. Oběma tvůrcům se potom podařilo překlenout jistou jednoduchost námětu i tím, že do role opuštěného a bezradného starého pána obsadili Zdeňka Štěpánka, herce mimořádných kvalit. Roli restaurátorky Slávky tehdy získala mladinká herečka s překrásnýma očima Miriam Hynková; svou lidskostí a jemností dokázala být Štěpánkovi inspirativní partnerkou. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Bezpochyby jeden z filmových vrcholů Vladimíra Čecha, který se může srovnávat se snímky jako jsou Dům na Ořechovce či dokonce Tam na konečné. Prosluněné Hradčany v lehce potemnělé atmosféře, v níž se ovšem odehrává silný lidský příběh nejen o střetu dvou generací, snímek nabízí také spousty pod příběhů sousedů pana Bendy a skvělý obraz lidských charakterů. ()

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Příběh o vdovci, který se potýká s "vlezlými" sousedkami, lačnými po jeho bytě. Nakonec svolí mladé ženě, aby mohla u něho bydlet. Je rázný a zásadový a tak nestrpý hluk ani mužskou společnost. Když se však jeho zdravotní stav zhorší natolik, nechá u sebe bydlet i jejího manžela. Oba se o něho starájí....Drama vystavěné už od první minuty. 100% ()

topi 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkně natočený snímek, který začíná smrtí manželky starého mrzouta Bendy (geniální Zdeněk Štěpánek) a který zůstane ve velkém bytě sám. Jak se to lidé dozvídají, každý by si rád u Bendy pronajal pokoj a vtírají se mu, jak to jen jde. Nejlepší v tom je nájemnice, kterou skvěle zahrála Milka Balek-Brodská (nadabovaná Marií Rosůlkovou), když mu furt nosí nějaké jídlo a leze mu do bytu. Benda si podá inzerát a po chvíli vezme do bytu mladou restaurátorku památek Slávku (krásná mladičká Miriam Hynková) o které ale neví, že je už provdaná a nemá s manželem kde bydlet. Film se tak mimo jiné zaobírá problematikou volných míst k bydlení v 50. létech 20. století. Atmosféru Staré Prahy doplňují různé zákoutí a uličky krásných hradčanských míst za podmanivého hudebního doprovodu Štěpána Luckého. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Schvaľovacej komisii sa nepáčilo, ako režisér nevyhovujúco vykreslil pesimistických kapitalistov a nepriznanie hlavného hrdinu, že mu je kapitalizmus cudzí. (Raccoon.city)
  • Poslední film, ve kterém hraje Emil Bolek. (M.B)

Reklama

Reklama