Režie:
Francis GalluppiScénář:
Francis GalluppiKamera:
Mac FiskenHudba:
Matthew ComptonHrají:
Jim Cummings, Jocelin Donahue, Richard Brake, Nicholas Logan, Faizon Love, Michael Abbott Jr., Gene Jones, Robin Bartlett, Sierra McCormick, Connor Paolo (více)Obsahy(2)
Obchodní cestující, který uvízl na venkovském odpočívadle v Arizoně, se ocitne v bezvýchodné situaci s rukojmími, když se objeví dva bankovní lupiči, kteří se neštítí použít krutost – nebo chladnou a tvrdou ocel – k ochraně svého krvavého jmění. (Tomas.C.1509)
Videa (1)
Recenze (51)
Zaujímavé stretko v kaviarne, kde sa zhromaždilo viacero rôznorodých ľudí čakajúcich na cisternu s palivom. Aj keď sa tu črtala krimi zápletka, tak si to udržalo také nadnesené čaro irónie osudu, ktoré primiešalo do deja zaujímavú esenciu. Záver som očakával trochu inakší, ale ani toto nebolo na zahodenie. (pozor, spoiler!) Najviac ma však prekvapilo aký sa vykľul s predajcu nožov napokon hajzlík - ale to vyvrcholeniu deju len a len prospelo. 3* ()
Kde Galluppi čerpal inspiraci je podle mě zřejmé. Je tam cítit Coenovské Fargo(1996) a Tarantino. Což jsou samozřejmě velice dobré vzory. Jejich kvalit tahle Galluppiho prvotina ale ještě nedosahuje. Přesto tahle pseudo Tarantinovka(nemyslím to jako urážku ale v dobrým) rychle uteče. A to díky zajímavým postavičkám a zvratům. K mé větší spokojenosti bych ale bral vyšperkovanější dialogy. Lepší 3hvězdy ()
V leporelu festivalových filmů, kde si spousta tvůrců něco zkouší nebo se o něco pokouší, naprosto báječné osvěžení. Od úvodních titulků sebevědomě a s nadhledem zrežírovaná, postavami parádně rozehraná partička kdo z koho a kdy. Tarantinovka z pouštní kavárny, sice bez jeho řízných dialogů, ale stejně dobře promyšlená, překvapující, černohumorně vražedná a báječně zahraná skvěle vybranými “známými vedlejšími herci”. Super propojení námětu s textem songu v závěrečných titulcích. Po Reptile další letošní mimořádný americký autorský debut! [Sitges FF] ()
Kvalitne spracovaný film s mojou obľúbenou minimalistickou dejovou schémou: uzavretý priestor, nemožnosť úniku, viacero ľudí z ktorých má každý svoju vlastnú motiváciu a kabela plná peňazí. Režisér pri svojom debute neobjavil Ameriku, ale mám z jeho prvotiny pocit že vedel čo a ako točí, čo chce filmom povedať a pomohli mu k tomu i dobrí herci. Bavil som sa. 4* a 80% ()
Klobouk dolů před Francisem Galluppim! Takhle suverénní režijní debut jsem dlouho neviděl, a to si k tomu ještě napsal scénář a sám film sestříhal (bravo!). The Last Stop in Yuma County je svěží a moderní hard-boiled krimi s plejádou zapamatováníhodných postav v perfektním retro setupu z prostředí benzinové pumpy s jídelnou kdesi na americkém jihu. Připomene ty nejlepší coenovky a rozhodně na vás dýchne i silný vliv Tarantina, popř. filmu noir či westernu – avšak označit to pouze jako derivát výše zmíněného by byla chyba. Na piedestal vše posouvá pečlivě vypiplaný scénář a výborný casting. Ačkoliv se jedná o krimi thriller, který je ke svým postavám zcela nekompromisní, tak je zde k vidění i spousta vtipných momentů, které zážitek ještě umocňují – tohle považuju za nejsilnější stránku celého filmu, protože v rukách někoho s menších citem pro timing hlášek a vyváženost by tohle naopak mohlo být tím, na čem by si film vylámal zuby. Avšak zde je vše vyladěné a po všech směrech zmáknuté na jedničku s hvězdičkou. Nenašel jsem ve filmu žádné slepé místo, celou stopáž jsem se královsky bavil. Jméno Francis Galluppi z hlavy jen tak nevypustím a už teď se těším na jeho příští film – v mezičase si dám zatím opáčko tohoto malého skvostu. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (3)
- Keď sa Gavin (Connor Paolo) rozpráva s Robertom (Gene Jones) a Earline (Robin Bartlett), pýta sa, prečo sa ich vnuk presťahoval do Waco v Texase, ona odpovedá, že spieva a hrá na gitare v kostole v Mount Carmel. Je to narážka na Davida Koresha, vodcu kultu Davidiánov, ktorý viedol sektu práve v Mount Carmel. (Arsenal83)
- Seriál, ktorý sleduje Vernon (Faizon Love) v televízii, je The Rifleman (1958-1963). (Arsenal83)
- Vo filme odznie niekoľko filmov spomínaných postavami: Psycho (1960), Bonnie a Clyde (1967), Zapadákov (1973). (Arsenal83)
Reklama