Režie:
Francis GalluppiScénář:
Francis GalluppiKamera:
Mac FiskenHudba:
Matthew ComptonHrají:
Jim Cummings, Jocelin Donahue, Richard Brake, Nicholas Logan, Faizon Love, Michael Abbott Jr., Gene Jones, Robin Bartlett, Sierra McCormick, Connor Paolo (více)Obsahy(2)
Obchodní cestující, který uvízl na venkovském odpočívadle v Arizoně, se ocitne v bezvýchodné situaci s rukojmími, když se objeví dva bankovní lupiči, kteří se neštítí použít krutost – nebo chladnou a tvrdou ocel – k ochraně svého krvavého jmění. (Tomas.C.1509)
Videa (1)
Recenze (46)
Když dojde palivo v autech i na odlehlé benzínce, kde různorodých postaviček postupně přibývá, začne se pomalu schylovat k vyostřené situaci, ve které by se atmosféra dala krájet nejen kuchyňským nožem. Černohumorná jízda (nebo spíš vyčkávání v pouštním bistru) s parádním scénářem a se spoustou detailů, které příznivce podobně laděných pulpových námětů potěší (jukebox, kafe, zmínky o filmech, titulky). Nováček v režii má Tarantina a hlavně Coeny pečlivě nastudovány, nebojí se měnit figurky (a jejich rozhodování) na rozehrané šachovnici a nádherná kamera se v jednoduchých, ale o to více účinných, kulisách pohybuje s naprostou lehkostí. Takhle silný režisérský debut jsem už docela dlouho neviděl. Stejně jako tak nevinného prodejce domácích kudel. ■ AnanAss‘s Score: 8/10 ■ ()
Zaujímavé stretko v kaviarne, kde sa zhromaždilo viacero rôznorodých ľudí čakajúcich na cisternu s palivom. Aj keď sa tu črtala krimi zápletka, tak si to udržalo také nadnesené čaro irónie osudu, ktoré primiešalo do deja zaujímavú esenciu. Záver som očakával trochu inakší, ale ani toto nebolo na zahodenie. (pozor, spoiler!) Najviac ma však prekvapilo aký sa vykľul s predajcu nožov napokon hajzlík - ale to vyvrcholeniu deju len a len prospelo. 3* ()
Kde Galluppi čerpal inspiraci je podle mě zřejmé. Je tam cítit Coenovské Fargo(1996) a Tarantino. Což jsou samozřejmě velice dobré vzory. Jejich kvalit tahle Galluppiho prvotina ale ještě nedosahuje. Přesto tahle pseudo Tarantinovka(nemyslím to jako urážku ale v dobrým) rychle uteče. A to díky zajímavým postavičkám a zvratům. K mé větší spokojenosti bych ale bral vyšperkovanější dialogy. Lepší 3hvězdy ()
The Last Stop in Yuma County je prakticky takovým mixem toho divácky nejefektivnějšího z Tarantina a bratří Coenů v komorním, minimalistickém provedení. A to míním v dobrém smyslu toho tvrzení. Vyhrocené situace se střídají s osudnými nedorozuměními, výrazně specifické a zajímavě charakterizované postavy dostávají solidně a nevybíravě na frak a rozhodně si pro vás snímek taky chystá nejedno dějové překvapení. Je to taková malá, hravá, zábavná festivalová pecka. [Sitges 2023] ()
Galluppi vo svojej celovečernej prvotine ukazuje, že režijne a technicky má všetko podchytené na jedničku a že nevyliezol deň predtým holý a bosý z lesa. Inšpirácie, ktoré ho vychovávali sú tu veľmi zrejmé od prvého momentu, no zakaždým krívajú na jednu nohu - cohenovskej zápletke chýba čierny humor a tarantinovskej exekúcii zasa dialógové nuansy a hĺbka postáv. Filmu tak podráža nohy práve scenár, ktorý si po svojom krvavom zvrate plne adoptuje ohraný javiskový princíp typu "ako vyčistiť všetky figúrky na šachovnici" a po zvyšok minutáže sa už ide len jeden dlhý mexican standoff. Galluppiho si ale napriek tomu nechám do budúcna v hľadáčiku. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (3)
- Vo filme odznie niekoľko filmov spomínaných postavami: Psycho (1960), Bonnie a Clyde (1967), Zapadákov (1973). (Arsenal83)
- Keď sa Gavin (Connor Paolo) rozpráva s Robertom (Gene Jones) a Earline (Robin Bartlett), pýta sa, prečo sa ich vnuk presťahoval do Waco v Texase, ona odpovedá, že spieva a hrá na gitare v kostole v Mount Carmel. Je to narážka na Davida Koresha, vodcu kultu Davidiánov, ktorý viedol sektu práve v Mount Carmel. (Arsenal83)
- Seriál, ktorý sleduje Vernon (Faizon Love) v televízii, je The Rifleman (1958-1963). (Arsenal83)
Reklama