Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Život s Felixem Ungarem (Jack Lemmon) není vůbec jednoduchý. Felix je totiž hyperalergický neurotický muž - vysavač, posedlý uklízením, oprašováním a čištěním všeho, co je po ruce. Není proto divu, že jeho žena jednoho dne ztratí nervy a Felixe vyhodí z domu. Zoufalý hrdina najde útočiště v prostorném bytě Oscara Madisona (Walter Matthau), svého stoicky klidného přítele z pokeru. Oscar je zapřísáhlý starý mládenec, takže si může dovolit bezstarostnou nepořádnost. Jenže ve Felixovi se zakrátko probudí jeho přirozenost a začne uklízet a moralizovat. (Oskar)

(více)

Recenze (78)

Han22 

všechny recenze uživatele

Tak tohle teda byla komedie. Utrápený muž (Lemmon), kterého po 12 letech vyhodí manželka se chce zabít a místo nachází u svého flegmatického kamaráda z pokeru (Matthau). Zpočátku mě byl příšerně nesympatický Matthau, který kromě toho že je bordelář a salámista mě přišel jako bezcitný blbec, který nechápe, že kámoš co žil pro rodinu prostě nehodí 12 let manželství jen tak za hlavu. Pak se to otočilo, protože Lemmon předvádí nejen zdeptaného muže, ale pedantskou, hystarickou, kontrolující hospodyňku, chovající se hůř než většina ženských a na konci neváhá sáhnout i po odporném citovém vydírání. A moc se divím, že ho ta žena vyhodila až po 12 letech. Dobré dialogy, dobře zahrané, ale místo smíchu by z tohohle filmu člověk dostal depresi. PS: A fakt by mě zajímalo, jak se dva takto odlišní lidi vůbec stali kamarády, to je trošku z prstu vycucané. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Proč si filmaři myslí, že když se lidi ve filmu hádají a dělají si naschvály, tak to divákovi bude vždycky připadat vtipný? Tohle mi nesedlo. Lemmon a Matthau jsou dobrý, ale v tohmle kousku jen málo vtipů padlo na úrodnou půdu. Navíc první půlhodina je spíš drama a ničí komediální atmosféru. # Na co nezapomenu? Na Frances. Mám dojem, že na ni bylo někdy v pozdějších filmech odkazováno. A na FU. # příběh *** | hudba ** | humor * | akce - | napětí - | pustil bych si znovu ** ()

Reklama

Mol 

všechny recenze uživatele

YOU'RE NOT GOING TO MAKE ANY EFFORT TO CHANGE? THIS IS THE PERSON YOU'RE GOING TO BE UNTIL THE DAY YOU DIE? WE ARE WHAT WE ARE! Mám rád filmy s minimalistickým prostorem, navíc byt Oscara Madisona je úžasný. Myslím, že bych se taky zbláznil, kdybych žil s někým jako byl Felix. Ta posedlost čistotou jednoho otráví. Na druhou stranu, mít každý den teplou večeři a nemuset pro to nic udělat by nebylo vůbec špatné. Slovní přestřelky lítají, jako Migy na leteckém dnu a na duo Lemmon a Matthau se moc dobře kouká. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Zatím nejslabší Gene Saks. Chybu vidím hlavně v nesoudržném a nejasném scénáři, který jako kdyby nevěděl, o čem přesně vypráví. Pokud má film být, vzhledem k názvu filmu, o páru, o dvou postavách, které žijí v podivné situaci a domácnosti, očekával bych větší důraz právě na jejich postavy a na jejich soužití. Bez toho je pro mě výsledek dost rozmělněný, chvilkami vtipný, ale dost často nudný a nevtipný v těch ožehavých momentech, kdy bych se měl smát. Lemmon s Matthauem jsou navíc na můj vkus prkenní a sami sebe dostávají do situací, které jim v mých očích škodí. 5/10 ()

Galerie (16)

Zajímavosti (10)

  • Jména sester z Anglie Cecily and Gwendolyn byla převzata z hry "Jak je důležité míti Filipa" od Oskara Wilda. (facojurka)
  • Během jedné scény je v pozadí slyšet ve sportovním zpravodajství zpráva o baseballovém hráči Hanku Moonjeanovi, který byl ve skutečnosti asistent režie. (facojurka)
  • Když v čase 00:43:29 zvoní telefon, Oscar (Walter Matthau) drží v ruce bagetu a chystá se do ní zakousnout, ale v okamžiku, kdy kolega telefon zvedá, Matthau píše oběma rukama na stroji a bageta nikde vidět není. V dalším okamžiku už bagetu zase drží a na stroji vůbec nepíše, ale sleduje zápas. (Stefi_836)

Reklama

Reklama