Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nick Tellis (Jason Patric) - policista z oddělení narkotik má za sebou neúspěšnou akci proti drogové mafii. Po ní je přidělen k bývalému kolegovi zavražděného policisty, poručíku Henrymu Oakovi (Ray Liotta) a oba se vydávají zpět do temných hlubin podsvětí. Tam ale Nick brzy zjišťuje, že zdánlivě jednoduchý případ brutální vraždy Oakova kolegy je mnohem složitější... Jeho nový parťák o ní možná ví víc, než hodlá prozradit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (92)

Phobia 

všechny recenze uživatele

A zase ti policajti, co se při svém boji se zločinem, konkrétně s feťáckým podsvětím, dostanou na zcestí a potvrzují tak Nietzscheho filozofickou průpovídku o vejrání do propasti. Hlavní potíží pro mě ovšem nebyla ojetost scénáře - ono je asi vážně těžké přijít s něčím neotřelým... ne, nejvíce mě krkalo, že na mě postavy dostatečně nepůsobily, měla jsem zkrátka těžce v paži, jak hrdinové dopadnou. Asi problém na mojí straně přijímače - farellovitý Jason Patric a dokonce i Ray Liotta zahráli moc dobře. Zrovna tak nemůžu nic vytknout správně ponuré a špinavé atmosféře filmu. Kopnout by se dalo do hrátek s kamerou - snažilo se to o modernost dělením obrazu na 2,3,4 části, nechybí různé filtry, rozostřování a z akčních "běhacích" pasáží jsem div nedostala epileptický záchvat - já prostě "myluju" roztřepané, rozlítané pseudozáběry. Vůbec ne špatné krimi drama, ale nevtáhlo mě to, sorry. A koukám, že při "en-ten-týky-dva-špalíky" zase bylo rozhodnuto o oblíbené nálepce "mysteriózní", ach jo... 61% ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Drsný ponurý thriller z říše drog,kterému dominují herecké výkony Liotty a Patrica.Na mě velmi zapůsobila téměř autentická a velmi temně zabarvená kamera.Opravdu se to dá krapet srovnávat s Training Day,ovšem dle mého názoru Narc převyšuje Training Day ve všech směrech.Film doporučuji,ikdyž předem varuji:veselou náladu vám rozhodně tenhle snímek nezvedne. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Ray Liotta neměl nikdy drsnější roli a Jason Patric taky předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů. Bohužel si to oba vybrali do nepříliš zajímavé kriminálky, jejíž příběh je opravdu jednoduchý. Carnahanova videoklipová režie tomu moc nepomáhá a temná atmosféra mu také zrovna moc nejde. Poslední půl hodina je ale vynikající a závěrečné vyústění to v mých očích hodně zvedlo. Kdyby byl ovšem takový celý film, tak by to bylo mnohem lepší. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Narkotika jsou přesně na pomezí Miami Vice (Jason Patric se ukázkově vyrýsoval do podoby Colina Farrella) a Zběsilého útěku (digitální neo-noirovský look). Nyní zápory, kterých se urodilo věru nemálo: 1, Vyšetřování neprovází jakákoliv kontinuita, není tu žádné potěšení, že někdo něco vypátral. Prostě jen kdosi srazil různý sekvence, kde si oba vyhořelí detektivové hrajou na těžký páky, a v závěru film ustřihl přes prapodivný klimax. 2, Hlavní dějové pásmo (první plán) nenese jakoukoliv ideu, jakékoliv prvotní téma dramatu, kterému by vedlejší dějové pásmo (druhý plán) mohlo dodávat plasticitu. Jistě, Narkotika stojí především na depresivní hypnotické atmosféře vyživované mimo vizuálu i hudbou, ale s tím se pojí to, že se na ten film nesmíte dívat moc z velké výšky, jinak zjistíte, že je ukrutně zploštělý. 3, Režisér se zmůže maximálně na dvě paralely, které se tváří jako asociativní montáž s dopadem jak na diváka, tak na postavy - ty si žijí ve vlastním prostoru a o nějakých paralelách, které se odehrávají mimo ně, by pochopitelně neměly nic vědět, nicméně ve střižně se dají dělat s celuloidem holt divy. Ale tím také veškeré vypravěčství končí. Když se objeví okénkování a rozdělování obrazu na čtyři čtverce, nemá to podobu chytré juxtapozice, ale... pouhého okénkování. Jinak se příběh valí kupředu nějak tak samospádem. 4, Narkotika nejsou moc akční, vlastně nejsou akční vůbec, detektivní část, jak řečeno, je nijaká, a tudíž si film snaží vypomáhat tím, že propojuje rodinu a práci. Jenže rodinná část je zhola zbytečná a vatovitá a promluvy detektivů s opačným pohlavím zhusta končí jako kolaps divácké pozornosti a zájmu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Joe Carnahan, který si získal fanoušky svými akčními výplachy A-Team nebo Sejmi eso, ještě pár let předtím natočil solidní kriminální výpověď o světě drog a té největší špíny, která pohlcuje policajty v utajení. Scénář sjetý jak zimní pneumatiky samozřejmě strhává ve výsledku body, leccos ale zachrání atmosféra a postavy. Jeden je zvyklý na drsnou práci v terénu, druhý nemá problém prostřelit nějakému feťákovi palici a je to tak trochu hajzl (i když vykládá o mrtvé manželce). Figurky na šachovnici jsou rozdělené poměrně jednoznačně, a pokud s nějakým tajemstvím scénář vyčkává, divák ho brzy prokoukne. Náběh je to slušný (úvodní akce velmi potěší), nakonec však tvůrci nemají takové koule, jak bych si přál. V oblasti videoklipu pro kina nicméně nemá Carnahan příliš mnoho konkurentů. Jeho formální frajeřinky rozhodně nejsou bez chuti, ruční kamera je syrová, prostředí bezútěšné a oba hlavní představitelé hrají velmi přesvědčivě. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (10)

  • Závěrečná scéna byla natočena ve skutečné opuštěné autodílně. Tu tvůrci snímku nalezli v kanadském Torontu a Jason Patric ji označil jako jedno z nejhorších míst, na kterém kdy natáčel. (oje)
  • Velký zájem o roli Henryho Oaka projevil Harrison Ford. Nakonec se ale natáčení nezúčastnil. (oje)
  • Slovo "fuck" a jeho odvozené tvary zazní ve filmu 298krát. (oje)

Reklama

Reklama