Reklama

Reklama

Bob hazardér

  • Francie Bob le flambeur (více)
TV spot

Nade všechno miloval hru. Elegán Bob je legendou Montmartru. Jeho největší vášní je hazard. Při hře dokáže na všechno kolem sebe zapomenout. Toulá se po kavárnách a nočních klubech na Montmartru a kolem Pigalle, vždy pečlivě upraven. Všichni ho respektují, včetně policejního komisaře. Má chráněnce, Paola, který je synem jeho přátel. Ale Paolo je příliš mladý a lehkomyslný, než aby udržel tajemství poslední velké „rány", po níž toho Bob hazardér definitivně nechá. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (39)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Zameňte si Paríž za Los Angeles a Cauchyho za Bogarta a nezbadáte žiaden žánrový ani iný rozdiel. Bob je zvláštny film v tom, že neviete, akým smerom sa bude vydávať ďalej. Bude to vzťahová dráma? Bude to lupičská dráma, respektíve čistá zábava, pozostávajúca z prepadu kasína? Alebo drsná gangsterka? Ono sa to nakoniec vždy zvrtne iným smerom, ako hlavní protagonisti a divák očakávajú a tak pôžitok z filmu nepramení ani tak z toho, čo sa vo filme deje, ale z napätia, čo sa stane. Film tak môže byť nakoniec pre mnohých sklamaním,čo dokladá aj tunajšie hodnotenie. Jeho čiernobiela atmosféra Paríža, štýloví herci, osudovosť, výrazný ženský element a fakt, že Melville vie, na čo odkazuje a o čom točí, z neho robia onen zvláštny divácky, percentami ťažko hodnotiteľný zážitok. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Začátek byl tragicky pomalý, pomalý dokonce i na Melvilla, který se teprve propracovával ke svému perfekcionismu a svým dlouhým záběrům. Ale už zde prokázal svůj vztah ke starým dobrým časům, kdy slovo znamenalo více než život. A měrou vrchovatou mu k navození dokonalé atmosféry pomohla skvělá a zajímavá hudba. ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné konverzační a psychologické drama, které je v kategorii "krimi" dle mého soudu dosti omylem. Melville představuje Boba jako vášnivého hazardního hráče, akceprovanou postavu u místní policie, respektovanou postavou nočního Montmartru i nonšalantního gentlemana, který vnímá život jako hru. Moc se mi líbil typický moment - zásah ženských do organizačního plánu připravované loupeže :-) ()

TedGeorge 

všechny recenze uživatele

Dědeček všech heist movie natočený nenapodobitelně Jean-Pierre Melvillem. Když si zvyknete na pomalejší černobílý styl, tak si naplno užijete úžasnou atmosféru noční Paříže padesátých let korunovanou závěrečným podnikem, která dopadne jinak, než si při slovu "jinak" teďka představíte :). Potěšilo mě to, Bob je neskutečnej štramák, kterej toho moc nenamluví a ve svým baloňáku suše proplouvá příběhem, kterej inspiroval nejenom Dannyho Parťáky. Zkuste to. Jak už sem psal, musíte se naladit a musí být nálada, ale ten film dokáže odměnit. 8/10 ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Klasická Melvillova pařížská gangsterka prosycená jazzem. Nestrhuje, neoslňuje, nenabádá, ale přesto poutá: je totiž radost svědčit elegantní ekvilibristice se silnou, integrální osobností, jejíž šarm se odráží od neméně přitažlivých exteriérů. Každé gesto, poctivě sejmuté jako sádrou snímače posmrtných masek, oslovuje a nejednou se i zdá, že reaguje na divákův zaujatý pohled. Jako v básni se lze zastavit na jednom obrazu a nechat děj plynout, protože zde se o nic nehraje, hra ubíhá výhrami a prohrami, a karty, o které skutečně jde, zůstávají nezamíchány v ruce toho, který vše sleduje… ()

Galerie (24)

Zajímavosti (11)

  • Úvodné panoramatické zábery na známe parížské objekty ako Sacré Coeur či Moulin Rouge sú odkazom k Beckerovmu filmu Nesiahajte na prachy (1954). V tejto snímke je však kamera severnejšie, pred bazilikou Sacré Coeur a otočená je smerom na juh. Odlišný prístup k zobrazeniu mesta v úvode je rozvedený ďalej v tom ako sa oba príbehy vyvíjajú ďalej. Vo filme Nesiahajte na prachy nasleduje po panoráme strih na interiér reštaurácie, ktorý je vyhotovený v štúdiu, z ktorého sa potom vyjde na reálnu ulicu. Tým Becker nastolil vzorec striedania interiérov a ulíc. V tomto diele Melville po panoramatickom zábere na Sacré Coeur premostí záberom na lanovku smerujúcu dole na Pigalle, a po kartografickej lokalizácii miesta vďaka záberu na stanicu metra Pigalle nasleduje séria typických nápisov, názvov pigallských kabaretov – “Les Naturistes”, “Eve”, “Aux Pierrots”, “Narcisse”, “Le Grand Jeu”, “Le Tabarin”, “Le Can Can. (Biopler)
  • V snímke je mesto Paríž reprezentované len jednou jeho časťou s názvom Montmartre. Aj keď sa hlavná postava nachádza na opačnom konci Paríža sediac v aute, v pozadí je vidieť baziliku Sacré Coeur, aby nám tvorcovia pripomenuli, že pre ňu je dôležitý iba Montmartre. Je to snímané z miesta, kde je v realite nemožné takto zachytiť známu baziliku. Bolo to vytvorené montážou viacerých lokácií a dá sa povedať, že film mýtizuje Montmartre podobne ako mýtizuje hlavnú postavu. (Biopler)
  • Hoci sa snímka príbehovo odohráva v Paríži, veľká časť stopáže bola natáčaná v Deauville, priamo vo vnútri a v okolí kasína, ktoré sa Bob (Roger Duchesne) chystá vykradnúť. (Biopler)

Reklama

Reklama