Režie:
James MerendinoScénář:
James MerendinoKamera:
Greg LittlewoodHrají:
Matthew Lillard, Michael A. Goorjian, Annabeth Gish, Jennifer Lien, Christopher McDonald, Devon Sawa, Adam Pascal, Til Schweiger, James Duval (více)Obsahy(1)
Film zachycuje život mladých punkerů ze Salt Lake City v Utahu. Hlavní postavy Stevo (Matthew Lillard) a Heroin Bob (Michael A. Goorjian) se protloukají životem s jediným cílem. Zbavit se vlády a žít v anarchii. Děj prochází každodenními situacemi těchto mladých lidí jako jsou koncerty, shánění drog, alkoholu, potyčky s jinými bandami a láska i smrt nejlepšího přítele. Vysvětluje i pohled charakterů na samotný punk, co je podle nich správný přístup a co jen póza. Stevo a Bob nás seznámí s některými jejich přáteli, ke kterým se vážou různé historky. Snímek zprostředkovává pohled na anarchii, revoltu a módu amerických punkerů osmdesátých let a ukazuje vzdor proti předsudkům a urážkám okolí. (ČSFD)
(více)Recenze (31)
Film je punk asi tak jako Avril Lavigne... Amíci možná dali světu pár skvělých punkových grup (krom legendárních feťáků z Ramones třeba Dead Kennedys, Black Flag nebo The Stooges), ale stejně je to národ samých redneků, kteří by nejradši pochlastávali pivo z plechovky, poslouchali country a snili o sexu s koňma. A přesně takovej je i tenhle dementní snímek, s Matthew Lillardem jakožto s nejhorším filmovým punkáčem, co jsem kdy viděl. Jedna hvězda za dobrej soundtrack, druhá hvězda za maniakálního Tila Schweigera. ()
Herci jsou skvělí (zejména Til Schweiger a hlavní pankáč Matthew Lillard), atmosféra a kostýmy jsou skvělý, soundtrack je naprosto skvělej, ale je to hrozně únavný. Témata se opakují a prostě hodina a půl plná dialogů a bez nějakých aspoň trochu zapamatovatelných nebo dějově silných scén, je trošku utrpení. Film mi konec konců dost připomíná Trainspotting, kterej vyšel o dva roky dřív. Stejný téma, dost podobná partička lidí s podobnými osudy. Jenže Trainspotting je ve všem ještě o dost lepší. ()
Tak tenhle smímek je neskutečnej. Divím se, že ho zná tak málo lidí. Naopak měl nakročeno ke kultovnímu statusu. Předpoklady k tomu rozhodně měl; vyvolává protichůdné reakce, je dostatečně originální, dokáže něčím zaujmout, nepŕetvařuje se a nechá si diváka myslet o něm cokoli a pak pokračuje dál. Ale už je to kurva sedmnáct let, co tenhle film vzniknul, takže teď už se asi znova nechytne. Ale věřím, že kdyby vzniknul ještě o deset let dřív, určitá část populace k němu vzhlíží, stejně jako k třeba k Trainspotting. Asi prostě vzniknul na špatnym místě nebo ve špatný době a nebyl prostě první, který řešil podobná témata. Mně, mně se to líbilo. 90% ()
Když občas náhodou sám nevím na co zajímavého /čti: dobrého/ stojí zato se podívat, nenápadně mrknu na hodnocení k ´HollyW´ a hned je mi jasné, co bych měl ještě stihnout shlédnout, co bych měl sehnat za film .. a zatím mě nezklamala .. a tak jen díky ní jsem se podíval s velkým zpožděním na tuto perlu a jsem tomu moc rád .. vše, kde je pořádná muzika mě spolehlivě dostává a tady ten soundtrack je opravdová paráda /čti: pár kousků stojí opravdu zato/ .. a navíc, ty podivný punk účesy se mi vždy moc líbily, takže děti : … drogy opravdu raději NE !!! .. číro a jiné podivnosti klidně ANO !!! ... ()
Jjestli jste někdy měli ten dojem, že neexistují ukecanější filmy, než ty od Woodyho Allena, SLC Punk! Vás velmi rychle vyvede z omylu. Hodně dlouho jsem neviděla snímek, v němž by se téměř od začátku, až do samotného konce pořád jen kecalo. And again. And again. And again:) Měla jsem však dojem, že možná až zbytečně moc dialogů vznikalo na úkor samotného děje. Punková rebelie, anarchie, výtržnosti, hudba a na závěr i nějaké to ponaučení, moudrost a vyspělost. ()
Galerie (9)
Photo © Sony Pictures Classics
Zajímavosti (10)
- Ve scéně, kde v obchodním centru kluk křičí "Anarchy in the UK!" je ve skutečnosti hlas režiséra Jamese Merendina. Hlas předaboval, protože si myslel, že to ten kluk neřekl správně. (DJDVD)
- Apokalyptický výjev, který je vidět za Sandy, když říká Stevovi něco "krásného", je scéna z filmu Terminátor 2: Den zúčtování (1991). (DJDVD)
- V komentáři na DVD Matthew Lillard vysvětluje, že jediný způsob jak mohl zahrát scénu, kde najde Bobovo tělo, bylo vzpomínat na jeho otce. (DJDVD)
Reklama