Reklama

Reklama

Hospoda Na mýtince

(divadelní záznam)
TV spot
Komedie / Hudební
Česko, 1997, 100 min

Obsahy(1)

Geniální skladatel Jára Cimrman a jeho opereta. U příležitosti zahájení provozu slavného vídeňského "Riesenradu" byla vypsána soutěž o nejlepší operetu. Odeslal ji také Čech - Jára Cimrman, a to rozmáchlým sedmihodinovým dílem "Proso". Díky své snad jediné záporné vlastnosti - drobnému škudlilství - nepodal zásilku s partiturou doporučeně, což umožnilo Franzi Lehárovi, Johannu Straussovi, Oskaru Nedbalovi a dalším členům poroty, aby si geniální operetní fresku doslova rozebrali. Vědecký tým českých cimrmanologů dokazuje po mnoha desetiletích, že autorem světově proslulých melodií z Netopýrů, Polských krví a mnoha dalších operet je zapomenutý Pojizeřan Cimrman. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (221)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Je to sice komentátorsky laciné, ale bravurní výkon Miloně "To musí bejt ŽENSKÁ!" Čepelky je stejně největší devizou této operetní epizody cimrmanovské historie. A kromě hlášky o "Polské krvi, Blondýnkách" atd. si cokoliv jiného nedovedu bez velkého zamýšlení vybavit. No, vlastně ještě úžasný dochovaný fragment partitury:) 80% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Dokonalost pro pokročilé posluchače Cimrmanologie, kteří studují jeho hudební fakultu. Je poněkud zvláštní, že i prostý lid je schopný se pobavit se všemi těmi Leháry a Straussy, ale naopak Cimrman v říši hudby je už pro něj oříškem. Inu, šafrán a děvka Růženka zřejmě nepotřebují překladu ;) "A vůně šeříků láká motýly na hrob tuláka, vždyť jako jiným též mu kvet ten máje květ." ()

Reklama

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Pořád naprosto vynikající hra. Dávám slabší hodnocení jen proto, že je to pouze jeden den co jsem viděl Záskok a ten je podle mne bezkonkurenční. I tak je Hospoda na mýtince vydařený kus. Úvodní seminář je výborný, za nejlepší považuji vystoupení Zdeňka Svěráka se studentem Cimrmanologie. Hra je oproti ostatním jiná v tom, že je zde dost pěveckých a tanečních "výstupů", které prostě nemají chybu :) ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Přednáška: Cimrman a opereta (klavírní výtah, absolutní rým (Čepelka); vznik sedmihodinové operetní fresky Proso (Svěrák: "...byl Cimrman pozván k vyhlídkovému letu jeho novou stíhací vzducholodí Karel. Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy."); nahrávka operety Proso, dochované úryvky, obsah (Smoljak); hudební stránka, zvláštnosti notového zápisu (Svěrák + Kotek)). Hra se zpěvy: "Dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se vyhýbal, nikoho kolem sebe nesnesl, ale odjakživa toužil stát se hostinským. Nejdřív si zařídil hospodu u silnice na Písek; ale chodili mu tam lidi. Tak si najal hostinec v takový zapadlý uličce v Opočně... Zas ho našli!" Nutno vidět už pro tu unikátní choreografii operetních čísel, jinak jde o klasický (nad)standard DJC s vyrovnanou úrovní semináře a představení. "To že řekla? No to musí být ŽENSKÁ!" ()

herr_carter 

všechny recenze uživatele

"Na takový návaly tady nejsme zařízený", "Růženka, která se před týdnem vypravila - "děvenka moje starostlivá" - pro šafrán a trochu toho zázvoru.", "Pij! To že řekla? To musí být ženská.", "Naše staré hodiny bijí čtyři hodiny", "Neříkej, že je zde s tebou něžné pohlaví!? Nejen pohlaví! ", "Dobro je prisjetiti se da prividno prav prut prema cilju predstavja u stvari pravodlivo krivudanje...které zapomněl".................... moje hodnocení = 10 z 10. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (23)

  • Tato hra se jako první hrála na zájezdě, a to v roce 1970 v plzeňském klubu Alfa. (mnaucz)
  • Árie „Tuláka“, kterou zpívá Hostinský (v tomto případě Zdeněk Svěrák), byla původně delší. Zpívala se na dvě sloky. Text byl shodný s původní Árii „Tuláka“ od Rudolfa Piskáčka, konkrétně s poslední slokou. (mnaucz)

Reklama

Reklama