Reklama

Reklama

Horizont události

  • Velká Británie Event Horizon (více)
Trailer

V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (872)

Faustka 

všechny recenze uživatele

Vrátil se z neprobádané temnoty, aby přivezl tu nejniternější formu zla.. Existuje východisko? Žádné!! -)) Laurence Fishburne, jako hrdinský kapitán, neopouštějící svoji posádku za žádných okolností a Sam Neill, tvůrce "Horizontu události", spjatý se "svou" lodí, poutem otcovským. ;) Sci-fi..mrazivé, jak vesmír sám... ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Je neuvěřitelný, že člověk co vyplodil AvP dokázal natočit i něco hlubšího a s celkem inteligentním a zajímavým příběhem. Než začne vyvražďovačka, tak je to tak napnutý, že kšandy by to nevydržely. Potom už je to celkem klasický, ale přesto ještě dost zajímavý. Z celýho filmu je cítit inspirace jinými slavnějšími snímky. První část je velice podobná Vetřelci. Nikdo neví, co se děje, tempo je pomalý, zlo jen občas letmo blikne. Vyvražďování je dost podobný tomu z mnoha známých vyvražďovacích horrorů. Záporák jako kdyby vypadl z oka Pinheadovi z Hellraiseru. Pravda, konec není takovej, jak by si divák podle atmosféry zbytku filmu přál, ale i tak je to dost kvalitní dílko navíc podpořené dobrými hereckými výkony. Sice předvídatelné nejen co se týká závěru, ale i tak. Pár logických kopanců (ta nahrávka, kterou se nepodařilo rozluštit přístroji, ale sluchem ano) tomu moc neublíží, protože nejsou až tak zjevný. Dobrý kvalitní SF thriller, kterej se nemusí za nic stydět. ()

Reklama

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí se neubráním srovnání s Resident Evilem. Anderson od té doby neposunul svou režii ani o kousek dále a stále se vyžívá ve svých drásavých lekačkách ve chvílích největšího klidu, na kterých staví primární článek filmu. Tyhle dva filmy jsou si podobné tak moc, že pro režiséra jistě nebyl problém střihnout si Horziont ještě jednou...jenom v podzemí. Jsem mimochodem sám, kdo si té strašné podobnosti všiml? Ale zpět, nehodnotím Resident Evila, nýbrž Horizont. Abych řekla pravdu, nenudil jsem se ani chvilinku a i když mi celkem pěkně stylizovaná sci-fi říznutá peklem tématicky ke konci už vůbec neseděla, herecké obsazení a trocha absurdně pomrkávací nadsázky nakonec zmohla to, že jsem tenhle kousek nehodil do smetí. Přesně takhle si představuji film na sobotní večer na Nově... ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Velice stísněná a nepříjemná atmosféra, výborné herecké výkony nejen dua Neill - Fishburne, nechutné záběry, zajímavá výtvarná stránka, deprese, šílenství...Slušná soda. A kvalitní podívaná, i když rozhodně ne pro každého...Jedna věc se mi na "Horizontu událostí" líbí obzvlášť - už je to pár týdnů, co jsem ho viděl, ale pořád mám při vzpomínce na něj opravdu svíravý a nepříjemný pocit. Není mnoho filmů, které by tohle uměly...Brrr!! ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší. Když v roce 1979 s tímto sloganem přišel do kin kanonický Vetřelec, odstartoval svým úspěchem renesanci subžánru sci-fi hororu. Ten se těšil velké popularitě v Americe padesátých let, kdy snímky o zlotřilých mimozemšťanech žily z paranoie vůči východnímu bloku, případně odrážely hrůzu z jaderné katastrofy i rapidně se rozvíjející vědy. S ochladnutím ideologického běsnění a především pak tváří v tvář reálnému závodu o dobytí kosmu přišel žánr o svou hybnou sílu a jeho příspěvky se staly zábavnou výplní nočního vysílání televize. Vetřelec coby čistokrevný horor postavený na psychologických a mytologických archetypech připomenul, že neprobádané dálavy mezihvězdného prostoru mohou skrývat hrůzy, které ze Země, kde vědecký pokrok okrajoval sféry tajemna a iracionálna, závratně mizely. Nadcházející dekáda přinesla vedle přímého pokračování a desítek laciných kopírek směřujících na bující videotrh také další dnes ikonické příspěvky, které sci-fi horor ustanovily jako jednu ze stabilních žánrových kategorií, jež se má čile k světu dodnes, jak ukazuje letošní premiéra Život (Life, 2017). Devadesátková produkce Horizont události je sympatická tím, že nijak nezastírá svou brakovost, ale vedle šestákové přímočarosti vlastní VHS titulům se chlubí také působivými efekty a výpravou i strhujícím formálním rukopisem. Režisér Paul W.S. Anderson, který proslul svými hyperrealistickými videoherními filmy v čele se sérií Resident Evil, za pomoci efektních kamerových kompozic a rychlého střihu proměňuje omezené prostředky a několik málo studiových interiérů na pohlcující horskou dráhu vesmírnou archou hrůzy. Na rozdíl od hrůzy personifikované do roztodivných mimozemských tvorů, Horizont události kráčí ve šlépějích lovecraftovského absolutního zla dalece přesahujícího malého člověka, které spojuje s prvky groteskně fyzických hororů Cliva Barkera. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Galerie (65)

Zajímavosti (40)

  • Severoamerické tržby dosáhly 26,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 42 milionů. (NIRO)
  • Režisér Paul Anderson později vyjádřil názor, že mu tehdy při natáčení (ovšem už ne později při sestřihu) mnohé prošlo díky tomu, že studio právě mělo plnou hlavu souběžně vznikajícího Titaniku (1997): "Když museli letět do Mexika, tam řvát na Jamese Camerona a pak zase domů a na terapii, tak se jim k nám do Londýna už nechtělo..." (NIRO)
  • K práci na soundtracku najal Paul Anderson britskou kapelu Orbital, se kterou již spolupracoval na filmu Mortal Kombat (1995). Z její spolupráce s "klasickým" filmovým skladatelem Michaelem Kamenem vzešlo pozoruhodné skloubení dvou žánrů: techna a orchestrální hudby. (HellFire)

Reklama

Reklama