Reklama

Reklama

Horizont události

  • Velká Británie Event Horizon (více)
Trailer

V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (880)

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí se neubráním srovnání s Resident Evilem. Anderson od té doby neposunul svou režii ani o kousek dále a stále se vyžívá ve svých drásavých lekačkách ve chvílích největšího klidu, na kterých staví primární článek filmu. Tyhle dva filmy jsou si podobné tak moc, že pro režiséra jistě nebyl problém střihnout si Horziont ještě jednou...jenom v podzemí. Jsem mimochodem sám, kdo si té strašné podobnosti všiml? Ale zpět, nehodnotím Resident Evila, nýbrž Horizont. Abych řekla pravdu, nenudil jsem se ani chvilinku a i když mi celkem pěkně stylizovaná sci-fi říznutá peklem tématicky ke konci už vůbec neseděla, herecké obsazení a trocha absurdně pomrkávací nadsázky nakonec zmohla to, že jsem tenhle kousek nehodil do smetí. Přesně takhle si představuji film na sobotní večer na Nově... ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Místy sympatická citace Aliena, ale v rámci žánru i tak lehký naprůměr a dnes bych snad řekl i kultovní film. Protože právě spousta vesmírných sci-fi hororů se dnes přirovnává právě k Horizontu. Sam Neill opět ukázkový záporák. Dvě třetiny se krásně buduje atmosféra tajemného zla, která je bohužel ke konci zcela pošlapána zřejmě nezbytnou vyvražďovačkou. Škoda. 70% ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší. Když v roce 1979 s tímto sloganem přišel do kin kanonický Vetřelec, odstartoval svým úspěchem renesanci subžánru sci-fi hororu. Ten se těšil velké popularitě v Americe padesátých let, kdy snímky o zlotřilých mimozemšťanech žily z paranoie vůči východnímu bloku, případně odrážely hrůzu z jaderné katastrofy i rapidně se rozvíjející vědy. S ochladnutím ideologického běsnění a především pak tváří v tvář reálnému závodu o dobytí kosmu přišel žánr o svou hybnou sílu a jeho příspěvky se staly zábavnou výplní nočního vysílání televize. Vetřelec coby čistokrevný horor postavený na psychologických a mytologických archetypech připomenul, že neprobádané dálavy mezihvězdného prostoru mohou skrývat hrůzy, které ze Země, kde vědecký pokrok okrajoval sféry tajemna a iracionálna, závratně mizely. Nadcházející dekáda přinesla vedle přímého pokračování a desítek laciných kopírek směřujících na bující videotrh také další dnes ikonické příspěvky, které sci-fi horor ustanovily jako jednu ze stabilních žánrových kategorií, jež se má čile k světu dodnes, jak ukazuje letošní premiéra Život (Life, 2017). Devadesátková produkce Horizont události je sympatická tím, že nijak nezastírá svou brakovost, ale vedle šestákové přímočarosti vlastní VHS titulům se chlubí také působivými efekty a výpravou i strhujícím formálním rukopisem. Režisér Paul W.S. Anderson, který proslul svými hyperrealistickými videoherními filmy v čele se sérií Resident Evil, za pomoci efektních kamerových kompozic a rychlého střihu proměňuje omezené prostředky a několik málo studiových interiérů na pohlcující horskou dráhu vesmírnou archou hrůzy. Na rozdíl od hrůzy personifikované do roztodivných mimozemských tvorů, Horizont události kráčí ve šlépějích lovecraftovského absolutního zla dalece přesahujícího malého člověka, které spojuje s prvky groteskně fyzických hororů Cliva Barkera. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Další obří rest splněn a tentokrát asi u nejambicióznějšího filmu Paula W.S. Andersona. Sam Neill je tu skutečně démonický a já jsem za tyhle sci-fi horrory ála Vetřelec dost rád. Škoda, že od the Life s Gyllenhaalem tu nic podobného nebylo...75% ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Od začátku má film tak hustou atmosféru, že kdyby to vydrželo do konce, tak jsem to asi "rozdejchával" dost dlouho.... Bohužel se tenhle "Sci-fi-horor" zničehonic překlopí na akční vyvražďovačku, začne vypadat jako těžký béčko a nakonec máte co dělat, abyste si na dobrou první půlku vůbec vzpomněli :) .... Anderson má určitě potenciál, ale nedokáže ho dotáhnout do celkově dobrého výsledku (co s pilotem F1, který dokáže jezdit půlku závodu na prvním místě, když vždycky vypadne pro jezdeckou chybu ...) ()

Galerie (65)

Zajímavosti (40)

  • Režisér Paul W.S. Anderson se kvůli práci na filmu vzdal možnosti pracovat na komiksové adaptaci X-Men (2000). Zdůvodnil to mimo jiné tím, že chtěl po snímku Mortal Kombat (1995) s přístupností PG-13 natočit drsnější film s ratingem R. (curfew77)
  • Práce na záběru na začátku filmu, v němž se Weir (Sam Neill) dívá z okna orbitální stanice do vesmíru, zabraly 10 natáčecích týdnů, přičemž výsledek trvá 45 sekund. (HellFire)
  • Během titulků hraje píseň "Funky Shit" od Prodigy. (bo.rec)

Reklama

Reklama