Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Morien 

všechny recenze uživatele

Když není Brick gay, o čem to vlastně je? To byla moje první myšlenka, ale není to vůči filmu tak úplně fér. Je to o hercích. A mamka, taťka a Kočka byli fantastičtí. O Newmanovi se nemůžu rozhodnout, přijde mi, že s povahou té postavy strašně bojuje a ve výsledku nemá koule na to být slaboch a zbabělec. Mám dojem, že už jsem to psala i u jiného filmu, ale škoda, že to nevzal dříve oslovený Montgomery Clift. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Ach tyhle komorní dramata..Všechny možné víceméně negativní lidské vlastnosti jako žárlivost, sexuální komplexy, prolhanost, pokrytectví, nenávist, sarkasmus apod., které v zastoupení s dlouhatánským vedeným, místy nudným dialogem, očividně vyniknou spíše na divadelních prknech než ve filmu, kde navíc děj a dialogy byly pro film upraveny a zjednodušeny, otevřený konec, tak jak je tomu ve hře nečekejte. Vůbec mě nezajímá že jde o kultovní film, jeden z nejlepších do dnešních dnů vyprodukovaných v Hollywoodu společností MGM, že vynesl tolik a tolik, že ten či onen herec zahrál výtečně, že předlohou filmu byla znamenitá divadelní hra od T.W., že kameraman William Daniles začínal u velkého Erica von Stroheima a zde odvedl velmi slušnou práci snímání hvězd..Navíc se všude píše že Elizabeth Taylor to nesmírně slušelo, já jsem však opačného názoru, okouzlující možná byla, ale poněkud staromódní, ale tak krásná jako o pět let v Clee nikoliv a že Paul Newman byl druhý Marlon Brando, to si také nemyslím....Zklamání, které vynikne, jak už jsem psal leda tak na divadelních prknech ale ve filmu je to opravdu neúnosná interiérová nuda..Už vidím jak by si takto trio protagonistů jako podle nějaké šablony, mezi sebou v normálním životě bavilo:-) ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Neodolatelný Paul a krásná Elizabeth ve vynikajícím a inteligentním dramatu své doby. Vztahy plné zmatků, touhy, vášně, pokrytectví, poctivosti, nedůvěry a mohla bych pokračovat dál a dál. Miluji tyhle staré smysluplné filmy s maximálně profesionálními hereckými výkony, ke kterým řadím i ostatní obsazení, kde mě obzvlášť zaujal i Burt Ives, kterého až tak moc neznám. A i když to na mě působilo dojmem, že se dívám na divadelní hru odehrávající se v jednom domě, tak to nic nemění na faktu, že jsem prožila mimořádně příjemné odpoledne s Kočkou na rozpálené plechové střeše, která nakonec přece jen věděla kam skočit, aby si zachránila život. Když k tomu všemu přibalím vynikající dialogy, například Bricka s tátou ve sklepě, tak dnes rozhodně pod pětku nejdu. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Přes občasné pochyby ve mě tenhle kousek dokázal vyvolat takové to příjemné mrazení z dobrého filmového zážitku. V první půlce mě nechal režisér v napětí, co že se asi skrývá v Paulově a Lizině minulosti, v čemž doteď nemám zcela jasno (viz věta „Zapomínáš na moje podmínky, jestli máme dál žít spolu!“), nebo mi postava Paula Newmana připadá prostě malicherná; zbytek filmu to bylo porcování medvěda v rámci bohaté rodiny a řešení vztahů. Trochu jako Dallas. Scénář nebyl silnou stránkou, ale byl dobře natočený a ode všech výborně zahraný; Paul skvělý, Liz krásná. Líbilo se mi, že postavy nejsou tak úplně černobílé, jak jsem si na začátku myslel. # [viděno: monitor, 2.0->5.1] # příběh 7 | hudba 6 | humor 0 | akce 0 | napětí 1 | pustil bych si znovu 6 ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Pár sekund váhání mezi 4 a 5, ale z nostalgie nad krásou a mládím Elizabeth a Paula, není proč dál váhat. Oba byli tak sladce bezprizorní, až se tajil dech, navíc kdeže loňské sněhy jsou, oba už se dolů dívají z kumštýřského nebe a nechali nám tu své poklady. Toto rodinné drama ve všech fázích krize a jejího zvládání, včetně nezbytné katarze, je přímo skvostem mezi filmovou klasikou. Užila jsem si lascivní svádění Megie a zarputilé odolávání Bricka, ale nejvíc mě oslovil papá velký šéf. Jeho postava byla nejlepší ukázkou pravdy a lži, života a smrti v nadčasové satiře na téma soužití jižanské rodiny. "Prolhanost je systém, ve kterém žijeme". ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Celosvětová premiéra proběhla 23. srpna 1958 v Bostonu. (BMW12)
  • Studio MGM mělo o obsazení filmu od počátku jasno – Maggie Pollitt bude hrát Elizabeth Taylor a jejího manžela Bricka Montgomery Clift. Byla to sázka na jistotu, jelikož tento pár si získal diváky už v Místě na výsluní (1951). Jenže Clift roli odmítl. Domníval se totiž, že postava Bricka je „implicitně homosexuální“, a ačkoliv v Hollywoodu všichni o Montgomeryho orientaci věděli, herec nechtěl riskovat, že ho konzervativní americké publikum v takové roli nepřijme. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama