Režie:
Jerry SchatzbergKamera:
Adam HolenderHrají:
Al Pacino, Kitty Winn, Alan Vint, Richard Bright, Kiel Martin, Raul Julia, Paul Sorvino, Gil Rogers, Warren Finnerty, Anthony Caso, Rutanya Alda, Joe Santos (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v New York City. Helen je mladá dívka bez domova. Hledá lásku a domov. Bobby by mohl být ten pravý - miluje ji a chce jí dát domov, jenže je narkoman a živí ho překupnictví drog a drobné kšeftíky. Ani jeho příbuzní a kamarádi neznají nic lepšího. Není se co divit, že i Helen začne brát drogy, prodávat své tělo a pomáhat Bobbymu při jeho podvodech. Mají jen jedinou možnost, jak začít znovu - rozejít se. Jenže to nedokážou. (vla_kor)
(více)Videa (1)
Recenze (111)
Velké zklamání pro mě. Jak tradičně tvrdím, feťák je mrtvý od prvního vpichu, a naprosto mě jeho denní sháňka chleba nezajímá, ani jeho příští osud. Tentokrát nemůžu přejít obsah a formu filmu, ani přes výborné herectví, natož miláčka Alfreda. Byla to nuda sledovat jednoduchou náplň života smažek, jejich stereotypní kecy o drogách, prachy, dávka, šleha, trans, absťák, furt dokola v rozličném pořadí. Když se nad tím zamyslím, aniž chci, vyšlo mi absurdní, že zde nikdo nevytuhl, nikoho nezabili, a přesto šlo o destrukci srovnatelnou svou hloubkou s válkami a katastrofami. Možná to není tak jak to vypadá, ale většina herců už je dávno pod drnem.☻Co mi vadí nejvíce, jsou záběry vpichů a blaženosti s takovým účinkem, jako by šlo o záměrné instruktážní video. Feťáci se na filmy asi moc nedívají, ale děti jako budoucí zákazníci ano. Nadaný Al dal o sobě náležitě vědět, což za rok proměnil ve své životní a jedné z největších rolí. ()
Bože, tak to byl strašný film, tak realistický, tam tvrdý a temný. Dokonalý Al Pacino, zkraje švihák a mazel...myslím, byť tu zkušenost naštěstí nemám, že se tvůrcům podařilo jedinečně zobrazit tu beznaděj a prázdno, kdy se vše smrskne na jedinou potřebu - jak si obstarat další dávku, jak se dostat do rauše...Naděje tu není. Ještě že takových filmů není mnoho, budu dlouho sbírat síly na něco podobného, a to jsem se jen dívala.... ()
Tenhle film je naprostým opakem toho, co svým divákům předvedl Aronofsky ve svém slavném snímku Rekviem za sen. Tam, kde je Aronofsky pozérský a ždímá z diváků emoce, kde se dá, za pomoci laciných triků videoklipařů (ano, nemůžu si pomoct, mám k jeho stylu zakořeněný odpor:-) ), tam je Panika v Needle Parku civilní, autentická, naprosto přirozená, téměř dokumentární a ve své jednoduchosti a střízlivosti nesmírně účinná. Postupný rozpad osobnosti, otupování citu a redukování své existence na shánění a požití další dávky zachycuje pomocí přesně vybraných detailů a ukazuje, že svět feťáků je ubohý a točí se v bludném kruhu, ze kterého není východiska. Zároveň je to snímek o velké lásce a uměleckých ambicích, které se utopily na lžičce se zakalenou tekutinou a v injekční stříkačce. Pro mě jeden z nejlepších a nejpůsobivějších filmů z feťáckého prostředí. Celkový dojem: 95 %. ()
Jeden z mála filmov s Al Pacinom, ktoré som doteraz nevidel. Neviem prečo sa tak kvalitný film našej distribúcii dodnes vyhýba, ale bol som vďačný i za neskorú premiéru na tv Nova cinema. Pacinov výkon je už tradične absolútne úchvatný a pochvalu si zaslúži i jeho herecká partnerka, s ktorou vytvorili veľmi uveriteľnú dvojicu feťákov. Pri scéne, kde Pacino vrieska a kope do dverí, za ktorými sa zamkla jeho neverná priateľka, som normálne v duchu nadával, že TOTO musím pozerať s dabingom. Sedem smrteľných hriechov asi pozná každý a doplniť ten ôsmy či deviaty, by nebol problém, ale ako ôsmy ma hneď napadlo – dabovanie Al Pacina...Napriek hroznému dabingu som aj tak rád, že som to mohol vidieť, i keď v takej zmrzačenej podobe. 80%. ()
Bůh pomoz Bobbymu a Helen. ♥♥♥ Drogovým filmem číslo jedna pro mě i nadále zůstávají My děti ze stanice Zoo, přesto jsem se do Paniky v Needle Parku okamžitě a zcela zamilovala, ovšem z úplně jiných důvodů. "Děti" vnímám víc jako sebereflexivní a ironické a pracující na vytvoření komentáře ke společenskému problému, kdežto "Panika" nabízí hluboký ponor do svých postav a věnuje se jejich osobní proměně na základě vývoje okolností. Oba filmy si v sobě nesou silný pocit dokumentárnosti, který je ale zároveň výrazně vypravěčsky tvarovaný. "Děti" jsou víc jako rekonstrukce s naturščiky, kdežto "Panika" je inscenací velkého dramatu se soustředěnými herci. Oba filmy mají ve svém jádru lásku a vztah mezi mužem a ženou, ale zatímco Detlef prohlásí, že Christiane nikdy nemiloval, tak Helen na Bobbyho čeká. A když upustím od srovnávání, tak vedle zcela spektakulární hlavní dvojice (ani to snad neumím popsat jinak, než že co dělá Kitty je geniální a co dělá Al je geniální) mě v "Panice" mě ještě velmi odrovnaly dvě perfektní vedlejší postavy: hmatatelně slizký bratr Hank a andělsky manipulativní policajt Hotch. Hodně mi vyhovovala vypravěčská zkratka, která vypouštěla nepodstatné situace a soustředila se na konkrétní detaily. ()
Galerie (47)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation
![Panika v Needle Parku - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/329/165329600_7313c9.jpg)
Zajímavosti (9)
- Jerry Schatzberg po přečtení scénáře odmítl film režírovat, nakonec se však uvolil, když byl do role Bobbyho obsazen Al Pacino, kterému předvídal velkou budoucnost. (Kulmon)
- Herečka Kitty Winn vyhrála v roce 1971 na filmovém festivalu v Cannes cenu pro nejlepší herečku. (Roman.Ticka)
Reklama