Reklama

Reklama

Rázovitý vesnický chlapík Bohuš Stejskal žije sám v rozpadající se chalupě, pracuje jako dřevař, většinu času tráví s kumpány popíjením slivovice. Jeho život se změní, když mu advokát Ulrich oznámí, že zdědil obrovský majetek. Druhý den mu tetka ze sousedního domu oznámí, že se mu uškrtila koza. Nešťastný milionář se rozhodne uspořádat na její počest velkolepou smuteční hostinu. Kamarády, navlečené do svátečních šatů, odveze do brněnské luxusní restaurace, kde parta způsobí ostudu. Večer Bohuš navštíví s kamarádem Košťálem masážní salón, kde je tak nadšen službami prostitutky Ireny, že ji přesvědčí, aby se k němu nastěhovala. Pro dívku, uvyklou luxusu, je však Bohušova chalupa šok, stejně jako jeho chování. I když je pro peníze ochotná udělat téměř cokoli, nakonec ho opustí. Bohušovi se podaří přesvědčit Vlastu, aby se k němu vrátila, a zaplatí celé vesnici zavedení plynu. Všichni mu závidí a každý něco chce. Když se objeví zuřivý Ulrich se zprávou, že Bohuš nic nezdědil, protože byl jen nevlastní syn, odvrátí se od něj kamarádi, Vlasta i ostatní. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 285)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Ja neviem. Filmy zo života nepotrebujem, ale toto bolo bezchybné. Smial som sa s takou dobrou chuťou, že nemám potrebu hľadať chyby a umeleckú hodnotu. Bolek Polívka od zhliadnutia tochto filmu (prvý kde som ho videl) patrý medzi mojích NAJ, a od kedy som videl jeho výkony z minulosti, ako napríklad v Komedii del arte, nepochybujem, že je jeden z najväčších všestranných umelcov Ćeskoslovenska. Ten koniec filmu bije všetky konce AM produkcii. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem původně nijak neměl v lásce, až mi jednou nezbylo o letních prázdninách nic jiného, než se na něj podívat, protože se ségrou by jinak bylo k nevydržení. A tehdy jsem zjistil, že se vlastně jedná o docela vtipnou komedii, u které jsem se opravdu dost nasmál. Od té doby jsem tenhle film viděl několikrát, naposledy před dvěma dny. A pokaždé se u toho bavím stejně, jako kdybych to viděl poprvé, pokaždé se mi to líbí, pokaždé si to užívám, pokaždé se tímhle filmem nechám strhnout k dvouhodinovému odreagování a zábavě. Čím to však je, že mi tenhle film tolik imponuje? Asi za to může herectví Bolka Polívky, který naprosto geniálně ztvárnil roli vesnického křupana, který se chová pořád stejně, ať je ve svém stavení, v luxusní hotelové restauraci, nebo v advokátní kanceláři. A v tom je kouzlo tohoto filmu, že hlavní hrdina je pořád stejně svérázný a pořád říká to, co si upřímně myslí. Právě díky panu Polívkovi je tenhle film tím, čím je, díky němu se jedná o kvalitní a vtipnou zábavu, která mě spolehlivě rozesměje i při několikátém zhlédnutí. Děkuji paní Chytilové za tohle legendární dílko, stejně tak děkuji i panu Polívkovi za jeho geniální herectví, a děkuji i producentům, že byli ochotni tenhle film financovat a že mohl vzniknout. Nemám co dodat, jsou to lepší čtyři hvězdy. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Chytilová a Polívka se postarali o jeden z nejlepších filmů z porevoluční éry. Chytilová kralovlala svojí režií, díky níž působí jednotlivé scény autenticky. Skvěle je zde použita i hudba, například minimalistická kulisa ve scéně s andělem. Polívka zde zase vystřihnul geniální, řekl bych civilní herecký výkon. Svou mimikou, ale i pohyby ukazuje, proč je i v zahraničí respektovaným umělcem. Ač je film plný neherců, Polívka je tak přirozený, že se mezi nimi ztrácí a profesionální herci jako Chýlková, mezi nimi působí až křečovitě. A svkělý scénář může s přehledem konkurovat Formanovým a Papouškovým nehereckým filmům z 60. let. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Toš divné je to, ale v žánru "kapitalisticko-privatizační komedie" špička. Chytilová možná v devadesátých přišla o rozum i vkus, ale Bolek Polívka v roli Bohuša má patřičný říz a přesvědčivost, stejně jako jeho vidlácká grupa (zejména pak jedinečný děd Kroner). Irenka pravda nezapře, že néni herečka, ale kurva, jenže i o tom Dědictví je. Dobrý film to rozhodně není, ale s odstupem má své kouzlo a též nepopiratelnou pravdivost. To už halt Chytilka umí. Je to svědectví určité doby se všemi šmouhami a vadami na kráse, přesto se na to koukat dá... A ty hlášky též stojí za uložení do paměti, byť některé dialogy jsou opravdu... křupanské. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tohle bohužel není úplně dobrý film, je tu až příliš mnoho vaty a násilných scenáristických přemostění, které film zbytečně rozvláčňují a prodlužují, ale to už asi patří ke stylu Věry Chytilové, alespoň tedy v devadesátých a pozdějších letech (rozhodně měla paní režisérka s trochou soudnosti zkrátit stopáž filmu). Co ale v tomhle snímku funguje naprosto dokonale a co posouvá Dědictví o pěkných pár pater filmového umění výše, je v pravém smyslu tohoto slova GENIÁLNÍ herectví a hlavně komický talent Bolka Polívky. Spolu s novým, do té doby dosud v českém filmu neviděným, typem hrdiny přináší Bolek Polívka tolik neotřelých komických výrazových hereckých prostředků, které mnohdy až hraničí s karikováním sebe sama a s poetikou trapnosti (kterou Bolek s oblibou rozvíjí ve svých bavičských číslech), ale která (skoro až zázrakem) téměř nikdy nesklouzne k trapnosti skutečné! Je obdivuhodné, kolik živočišného humoru Bolek dokáže vytěžit ze své postavy a kolik kreativity používá pro rozšíření verbální složky Bohušova buranského světa. Bohuš je typologicky skutečný buran a o to šlo paní režisérce především, na jeho postavě a příběhu demonstrovat ubohost narychlo vyhnaných ,,podnikatelů" počátku, ale vlastně i celých devadesátých let, bez vzdělání, bez rozhledu, bez vkusu, pouze s evidentní touhou uskutečnit svůj ,,americký" sen v ryze českých podmínkách (tedy s penězi restituovanými, nakradenými či pokoutně získanými za minulého režimu...) Je to bezesporu zrcadlo nastavené době, ale bez Polívkova komediálního talentu a bez té spousty jeho skvělých a dnes již zlidovělých hlášek by tenhle film stěží fungoval... ()

Galerie (20)

Zajímavosti (75)

  • Patrový autobus, kterým jede Bohuš (Bolek Polívka) se svou družinou na hostinu, je značky MAN, model Caetano Porto Star, typ 22.360 HOCLN. Vůz patřil tehdejšímu podniku ČSAD Brno-město, který byl počátkem devadesátých let jedním z prvních provozovatelů poschoďových autokarů v Československu. U této společnosti sloužily celkem čtyři vozy tohoto typu zakoupené v letech 1992-1993. Vůz ve filmu s poznávací značkou BSB 45-88 byl v roce 2004 odprodán a jeho další osud je neznámý. (Martin_L)
  • V době svého vzniku film rozčílil ústřední osobnost porevoluční transformace Václava Klause. Ten se na premiéře s režisérkou pohádal a Dědictví prý dokonce označil za společensky nebezpečný film. (raininface)

Související novinky

Zemřel zpěvák Karel Gott

Zemřel zpěvák Karel Gott

02.10.2019

Ve věku 80 let zemřel nejznámější a nejúspěšnější český zpěvák Karel Gott. Gott se na hudební scéně pohyboval od roku 1958, kdy se přihlásil do soutěže amatérských zpěváků. Právě tady započala jeho… (více)

MFF KV nabízí velkou nabídku filmů

MFF KV nabízí velkou nabídku filmů

22.06.2019

Letošní ročník MFF Karlovy Vary se koná od 28. června do 7.července a opět přináší atraktivní nabídku filmových titulů. Zahajovacím filmem bude snímek Po svatbě, který doprovodí tvůrčí delegace –… (více)

Zemřel herec Jiří Pecha

Zemřel herec Jiří Pecha

28.02.2019

Svět opustil další známý český herec. Ve věku 74 let zemřel Jiří Pecha, nejlepší kamarád a častý herecký partner Bolka Polívky. Asi nejvíc jej proslavila role anděla ve filmu Dědictví aneb… (více)

Věra Chytilová 1929 - 2014

Věra Chytilová 1929 - 2014

12.03.2014

Ve věku 85 let dnes zemřela Věra Chytilová, svérázná režisérka a scénáristka. Studovala architekturu, později FAMU. Pracovala jako manekýnka, kreslička, poté na Barrandově jako klapka a pomocná… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno